Externalizarea implică procese de achiziție de servicii și gestionarea contractelor cu furnizorii externi, activități de bază ale acestui departament.
Ritmul accelerat al schimbărilor din economia mondială, amenințările externe și concurența tot mai intensă determină numeroase companii să aibă în vedere externalizarea anumitor procese interne, pentru a-și eficientiza activitatea, maximiza rezultatele și optimiza costurile, dar și pentru a spori securitatea tehnologiilor utilizate. Printre cele mai întâlnite servicii externalizate se numără cele de contabilitate, salarizare și evidența resurselor umane. Acestea sunt puse la dispoziție de companii care au centre specializate ce asigură continuitatea proceselor externalizate și utilizează cele mai moderne versiuni de software adaptate la cerințele legislației locale. Citește articolul
Departamentul trebuie să știe ce tipuri de bunuri și servicii pot fi achiziționate prin aceste programe și cum pot fi gestionate contractele aferente, pentru a beneficia de finanțări sau pentru a oferi servicii de achiziție altor entități.
Bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2023 al Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM), care conține și bugetele programelor ce se vor desfășura în acest an, a fost aprobat, acum câteva zile, de către Guvern, iar recent a fost publicat în Monitorul Oficial. Astfel, în acest an, cei interesați vor putea să ceară, după lansarea fiecărui program în parte, bani de la stat pentru cumpărarea de mașini noi (Rabla Clasic și Rabla Plus), să primească bani la casarea unei mașini vechi (Rabla Local) sau să primească vouchere de diferite valori pentru a-și înlocui echipamentele electrice şi electronice uzate cu unele noi, mai performante (Rabla pentru electrocasnice). Data anunțată pentru lansarea programelor Rabla Clasic și Rabla Plus este 24 martie. Citește articolul
Departamentul este direct implicat în încheierea contractelor cu firmele de transport și neutralizare a deșeurilor periculoase, o obligație nouă menționată în articol.
Prestatorii de servicii de deratizare, dezinfecție și dezinsecție (DDD, pe scurt) au în vedere noi obligații stabilite printr-un ordin apărut recent în Monitorul Oficial. Printre altele, actul normativ stabilește obligația de a deține contracte cu firmele de transport și neutralizare a deșeurilor periculoase, un registru al tuturor procedurilor efectuate, noi condiții de depozitare a produselor biocide și încheierea unui proces-verbal în dublu exemplar după fiecare operațiune efectuată. Citește articolul
Articolul vorbește despre relațiile dintre furnizori și cumpărători în lanțul de aprovizionare agricol și alimentar. Acest departament se ocupă cu achizițiile și contractele cu furnizorii și trebuie să se asigure că practicile lor de cumpărare sunt corecte și nu încalcă noua lege, pentru a evita sesizările și amenzile.
În primăvara anului precedent a fost oficializată o lege ce oferă mai multă protecție furnizorilor de produse alimentare și/sau agricole și cumpărătorilor față de lanțurile mari de vânzare, cum sunt super/hypermarketurile. Pentru a se putea aplica, efectiv, amenzile prevăzute pentru practicile comerciale neloiale în cadrul lanțurilor de aprovizionare era însă necesară adoptarea unui cadru legislativ prin care să se stabilească cum se depun și cum se analizează sesizările referitoare la aceste practici. Acest cadru legislativ a apărut azi în Monitorul Oficial, sub forma unei hotărâri de Guvern. Citește articolul
Articolul explică de ce cresc prețurile la materii prime și energie, informații vitale pentru a negocia contracte mai bune cu furnizorii și a gestiona costurile de achiziții.
Măsurile antiinflație nu își fac efectele nici după un an de la inițierea lor – astfel că în luna februarie inflația și-a reluat creșterea, potențată fiind de… prețurile alimentelor: unele produse de bază au ajuns cele mai scumpe din UE, inclusiv din statele vestice ale UE, în ciuda potențialului agricol excepțional. La prețurile de producție, în creștere, la alimentele procesate, se adaugă tendința furnizorilor de-a scumpi, la adăpostul creșterii generalizate a prețurilor, totul pe fondul incapacității României de-a-și crea o industrie alimentară competitivă. Citește articolul
Acest departament încheie contractele și gestionează tranzacțiile de achiziții. Informațiile despre modul în care sunt verificate impozitele pe aceste tranzacții și despre necesitatea unei documentări impecabile a substanței economice sunt importante pentru a evita problemele fiscale ulterioare.
Controalele fiscale vor fi mai numeroase, mai eficiente, mai rapide și direcționate spre anumite zone de risc datorită digitalizării administrației fiscale și a introducerii raportărilor aproape în timp real a taxelor și impozitelor. Verificările documentare (sau „desk audit”-uri) vor fi tot mai frecvente, având în vedere că trebuie să atingă ținta de 60% din totalul controalelor fiscale, conform Planului Național de Redresare și Reziliență. Este vorba de o reformă fundamentală a modului în care se efectuează inspecția fiscală, iar implicațiile pentru contribuabili vor fi semnificative. Vor aduce aceste schimbări o vulnerabilitate sporită sau mai multe avantaje pentru companii? Citește articolul
Ajută la înțelegerea tendințelor de preț pentru materiale (ex: construcții) și echipamente, influențând deciziile de achiziție și negocierile cu furnizorii.
Investițiile nete în economia națională au depășit 150 de miliarde de lei în 2022, în creștere cu 8,5% față de anul precedent, aspect care a avut o influență decisivă și asupra evoluției activității economice de anul trecut, reiese din datele publicate vineri de Institutul Național de Statistică (INS). Citește articolul
Oferă o perspectivă asupra obligațiilor fiscale ale partenerilor independenți (PFA-uri) de la care compania cumpără servicii, ajutând la negocierea mai bună a contractelor și la înțelegerea costurilor totale.
Pentru veniturile din activități independente, persoanele fizice datorează impozitul pe venit (cotă: 10%) și, în anumite condiții, contribuțiile la pensii (cotă: 25%) și la sănătate (cotă: 10%). Aceste venituri trebuie declarate anual până la 25 mai și tot anual trebuie plătite și taxele aferente - în 2023 se definitivează situația pe anul 2022 și se plătesc taxele aferente și, în același timp, se estimează situația pe 2023 și taxele aferente. Iată principalele chestiuni de știut legate de veniturile din activități independente. Citește articolul
Inflația ridicată crește costurile de achiziție pentru bunuri și servicii, fiind un aspect crucial în negocierea contractelor cu furnizorii și în planificarea bugetelor de achiziții pentru a menține controlul costurilor.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Departamentul de achiziții trebuie să știe în ce condiții pot fi folosiți zilierii pentru anumite proiecte (ex: evenimente, lucrări agricole sau de întreținere), care sunt costurile implicate și cum trebuie gestionată relația, chiar dacă nu se semnează un contract clasic.
În afară de remunerația minimă cerută de lege, firmele și PFA-urile care vor să beneficieze ocazional de munca necalificată prestată de români sau străini în calitate de zilieri trebuie să știe că legea impune mai multe obligații de atât. Frecvent, beneficiarii folosesc zilieri în domenii de activitate nepermise de lege, precum e cel al construcțiilor, de exemplu. Totodată, uită să completeze registrul electronic obligatoriu cu frecvența cerută de lege sau să încheie acordurile de plată. Iată, în materialul de azi, cele mai importante chestiuni de bifat în cazul muncii ziliere: Citește articolul