Acest departament este responsabil cu obținerea licențelor (care sunt un fel de contracte de achiziție a dreptului de a folosi) pentru difuzarea conținutului audiovizual și cu administrarea acestor acorduri.
Utilizatorii din spațiile de tipul cafenelor, restaurantelor hoteliere, cazionourilor, hotelurilor sau altor spații de cazare în care sunt comunicate public operele cinematografice sau alte opere audiovizuale trebuie să plătească, în cadrul contractelor de licență neexclusivă, tarife ușor majorate începând din 1 martie, potrivit unui act normativ recent publicat în Monitorul Oficial. Citește articolul
Poate fi implicat în achiziția de ochelari pentru angajați sau în contractarea serviciilor medicale oftalmologice, conform obligațiilor legale ale companiei.
Deși legea o spune clar - lucrătorul care petrece mare parte din timpul alocat activității de serviciu în fața calculatorului trebuie să beneficieze nu doar de examene medicale specializate pentru protecția vederii, ci și de dispozitive de corecție speciale - de multe ori angajații din România nu știu care le sunt drepturile la locul de muncă. Chestiunea decontării ochelarilor de vedere este însă puțin mai complicată decât ideea că dacă lucrăm în fața unui ecran de vizualizare o bună parte din program, avem dreptul la suportarea costurilor de către angajator. E nevoie de parcurgerea unei proceduri ce presupune controlul de medicina muncii, înainte de toate. Citește articolul
Departamentul trebuie să revizuiască și să ajusteze contractele și termenii de utilizare a platformei pentru vânzători, asigurându-se că aceștia sunt în conformitate cu noile cerințe de raportare.
Așa cum menționam în cadrul materialului anterior, DAC7 (Directiva 514/2021), cea mai recentă modificare a Directivei 16/2011 privind cooperarea în domeniul administrativ fiscal, introduce obligații noi în sfera schimbului automat de informații. Așadar, DAC7, implementată în legislația noastră prin intermediul OG 16/2023, extinde schimbul automat obligatoriu de informații pentru a acoperi anumite tranzacții desfășurate prin intermediul platformelor digitale. Citește articolul
Articolul oferă detalii despre cum se pot achiziționa serviciile de consultanță și echipamentele IT, precum și cum se justifică aceste costuri. Aceasta este esențial pentru departamentul care se ocupă de cumpărături.
În perioada 15 februarie - 30 iunie 2023, întreprinderile mici și mijlocii (IMM) pot cere un ajutor de minimis, de până la 100.000 de euro, pentru a-și digitaliza activitatea proprie. În acest context, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) a pus la dispoziție un document în care a răspuns la câteva zeci de întrebări venite din partea mediului de afaceri. Citește articolul
Dacă firma decide să achiziționeze mesele de la unități specializate (precum firme de catering), departamentul de Achiziții va fi responsabil pentru găsirea furnizorilor și negocierea contractelor pentru aceste servicii.
În afară de varianta tichetelor de masă, angajatorii pot, mai nou, să suporte contravaloarea hranei pentru angajații lor și să aplice cheltuielii un tratament fiscal mai avantajos. În practică însă, nu s-a înțeles foarte bine dacă hrana trebuie procurată de angajator sau poate fi procurată și de angajat, unele voci din zona de consultanță intepretând în sens extins beneficiul ca să includă și hrana pe care și-o procură angajatul singur și pentru care aduce apoi documente justificative pentru decontare. Ministerul Finanțelor a explicat pentru avocatnet.ro că nu e de acord cu extinderea beneficiului, care se referă exclusiv la hrana preparată în unități proprii sau achiziționată de la unități specializate. Răspunsul celor de la Finanțe poate fi regăsit la finalul articolului. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu achiziționarea de servicii și gestionarea contractelor. Polița de asigurare este un contract de serviciu esențial pe care o companie trebuie să-l obțină pentru proprietățile sale.
Deși amenințați de manifestări ale fenomenelor naturale tot mai intense, foarte puțini români încheie polițe de asigurare împotriva dezastrelor (cutremur de pământ, alunecare de teren sau inundație) pentru locuințe (PAD). Așadar, cum și de ce să ne facem o astfel de asigurare? Care sunt costurile implicate și cum putem intra în posesia despăgubirilor pentru riscurile acoperite de contractul de asigurare în caz de calamitate naturală? Citește articolul
Ei gestionează cumpărarea de bunuri și încheierea contractelor. Trebuie să știe cum sistemul e-Transport afectează primirea mărfurilor, mai ales cele riscante, și ce obligații trebuie să ceară furnizorilor pentru a respecta legea.
În condițiile în care autoritățile au ajustat, pe finalul anului trecut, regimul legal al e-Transport, specialiștii atrag atenția că sistemul are probleme în continuare. Sistemul este obligatoriu de mai multe luni, însă neraportarea transporturilor de bunuri riscante poate fi sancționată abia din ianuarie 2023. Citește articolul
Pentru a se asigura că denumirile profesiilor din contractele de achiziție de servicii (în special cele de evaluare sau consultanță) sunt actualizate și corecte din punct de vedere legal.
După nenumăratele completări aduse anul trecut Clasificării Ocupațiilor din România (COR), a mai apărut joi în Monitorul Oficial un ordin cu încă 13 ocupații noi, printre care brokerul de servicii pentru afaceri, consilierul de cuplu, instructorul de dresaj pentru câini ghizi, numerologul și lucrătorul hotelier. Același ordin prevede și câteva eliminări și redenumiri ale unor ocupații existente, printre care și reluarea ideii de eliminare a ocupației de jurisconsult. Citește articolul
Fluctuațiile prețurilor la carburanți afectează costurile de achiziție pentru combustibil sau servicii de transport, iar interzicerea mașinilor pe benzină/motorină din 2035 impune planificarea viitoarelor achiziții de vehicule.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Proiectele finanțate vor necesita achiziții de bunuri și servicii. Acest departament se va ocupa de procesul de cumpărare și de gestionarea contractelor cu furnizorii și cu autoritățile de finanțare.
Un calendar al programelor prin care se vor acorda, în 2023, finanțări europene a fost publicat miercuri de Ministerului Investițiilor și Fondurilor Europene (MIPE). Mai precis, calendarul conține perioadele estimative în care se vor derula sesiuni de înscriere, iar firmele pot să-l analizeze pentru a-și da seama, orientativ, dacă pot accesa anul acesta vreun program de finanțare pentru propriile afaceri. Citește articolul