Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul de Achiziții & Contract Management este direct interesat de anunțurile despre lansarea de licitații pentru proiecte majore de infrastructură, cum ar fi autostrada, și de acordurile semnate (memorandumul cu BERD), deoarece acestea pot genera noi oportunități de contractare sau pot influența piața de achiziții în domenii conexe.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Echipa de achiziții ar fi interesată de cum pot fi folosiți banii primiți pentru a cumpăra echipamente, utilaje sau terenuri noi, conform cerințelor proiectului.
Comisia Europeană a propus un plan excepțional de redresare economică în valoare de 2,4 trilioane de euro, sumă ce va fi direcționată către toate statele comunitare și sectoarele afectate de criza COVID, scopul acesteia fiind de a combate și minimiza eventualele pagube materiale ce ar putea apărea în urma crizei generate de perioada pandemiei, care a afectat toată Uniunea Europeană. Citește articolul
Acest departament ar verifica dacă furnizorii de cursuri de formare profesională online, cu care firma dorește să colaboreze, sunt autorizați conform legii și respectă toate condițiile, pentru a se asigura că serviciile achiziționate sunt conforme și valide.
Cei ce oferă servicii de formare profesională pot organiza programe de specializare sau perfecționare online, dar trebuie să se autorizeze după o nouă procedură, mai complexă decât cea folosită până acum pentru autorizarea cursurilor de formare profesională a adulților, potrivit unui ordin al Ministerului Muncii și Protecției Sociale (MMPS), publicat marți în Monitorul Oficial. Citește articolul
Când compania cumpără sau închiriază (prin leasing) bunuri noi, acest departament negociază contractele. Informațiile despre cine plătește asigurarea și cine o încheie sunt esențiale în aceste negocieri.
„IMM Leasing” este un program ce va permite firmelor care nu ar avea, în mod normal, acces la surse obișnuite de finanțare (cum e împrumutul bancar, de exemplu) să obțină utilaje și echipamente necesare desfășurării activității, în leasing. În aceste condiții, Ordonanța de urgență nr. 118/2020 (care reglementează programul) prevede că bunurile respective trebuie asigurate. De asemenea, beneficiarii sunt cei care trebuie să suporte costurile ocazionate de asigurare, nu finanțatorul. Citește articolul
Companiile care achiziționează frecvent servicii de transport aerian și cazare pentru angajații lor (călătorii de afaceri) sunt interesate de aceste informații pentru a-și gestiona costurile, contractele cu furnizorii și a prognoza cheltuielile viitoare.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este interesat de tendințele din piață (de exemplu, în industria auto sau construcții) pentru a negocia mai bine cu furnizorii și a gestiona volumele de achiziții sau comenzile.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Articolul afectează procesul de selecție și verificare a partenerilor de afaceri, impunând obținerea de informații suplimentare despre beneficiarii reali, esențiale pentru due diligence și gestionarea contractelor în siguranță.
În ultima perioadă, a apărut o serie de schimbări importante pentru entitățile ce trebuie să respecte legislația privind prevenirea spălării banilor și a faptelor de terorism. Schimbările variază de la crearea mai multor instrumente prin care autoritățile să poată accesa informațiile bancare ale firmelor la modificări aduse obligațiilor de depunere a declarației privind beneficiarul real. Citește articolul
Dacă firma cumpără servicii de transport alternativ (ridesharing) pentru angajați sau clienți, acest departament trebuie să știe ce tipuri de mașini sunt permise legal pentru a alege furnizori și a negocia contracte corecte.
Șoferii care au autoturisme cu mai mult de cinci locuri (dar nu mai mult de nouă locuri) pot să facă și ei transport alternativ de-acum, se arată într-o lege aplicabilă de azi. Citește articolul
Chiar dacă articolul se referă la achiziții personale, principiile de negociere a termenilor contractuali, evaluarea riscurilor asociate cu furnizorii (dezvoltatorii) și asigurarea unor clauze echitabile sunt esențiale pentru oricine se ocupă de achiziții și management contractual la nivel de companie.
Să vorbești despre toate neregulile din vânzările imobiliare la dezvoltatori e complicat pentru că e complicat să te hotărăști cu ce să începi, în primul rând. Asta, dacă rămânem doar la aspectele economico-juridice. Nu pot intra pe tărâmul tehnic, de pildă, pentru că nu îl cunosc. Am avut însă o recentă discuție cu un avocat care mi-a dat o idee de unde să încep: de la cum contractele de vânzare au devenit texte pe care le accepți ca pe scripturi în piatră, pe care semnezi sau pleci, că-s alții mai superficiali la rând. Citește articolul
Acest departament este interesat de modalități avantajoase de a cumpăra echipamente și utilaje noi sau folosite. Un program de leasing cu garanții de stat poate reduce costurile și riscurile pentru achizițiile necesare companiei.
După ce a anunțat trei săptămâni la rând că a adoptat ordonanța, abia săptămâna aceasta s-a definitivat adoptarea și azi a apărut în Monitorul Oficial actul care să faciliteze accesul întreprinderilor la utilaje și alte active de care au nevoie în derularea activității lor, prin încheierea unor contracte de leasing cu instituții financiare nebancare (IFN). Contractele respective urmează să fie garantate de stat, la fel cum e cazul și cu creditele garantate de stat în cadrul programului IMM Invest. Citește articolul