Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Informațiile despre încercările de amânare a plății chiriilor sunt utile pentru a înțelege riscurile și oportunitățile legate de contractele de închiriere și pentru negocierea sau gestionarea acestora.
Din martie și până acum, autoritățile au venit cu tot felul de reglementări menite să ajute companiile și persoanele fizice să treacă mai ușor peste criza provocată de epidemia de coronavirus. Deși majoritatea măsurilor au venit din partea Guvernului, pe calea rapidă a ordonanțelor, Parlamentul a contribuit și el cu legi, dar unele n-au apucat să se aplice deloc. Citește articolul
Dacă firma este un consumator de energie sau gaze, departamentul de achiziții trebuie să știe cum să rezolve neînțelegerile cu furnizorii atunci când semnează noi contracte, mai ales acum că piața s-a liberalizat.
La începutul lunii iulie a devenit efectivă o nouă procedură de soluționare a neînțelegerilor ce ar putea apărea la momentul încheirii contractelor între consumatori și furnizorii de energie. Aceasta reunește ambele sectoare - atât cel al gazelor, cât și cel al energiei electrice - sub aceeași procedură. De asemenea, au apărut anumite modificări de detaliu (referitor la anumite termene, de exemplu), însă esența a rămas aceeași. Citește articolul
Dacă firma organizează evenimente în aer liber, unde este obligatoriu să pună la dispoziție măști, acest departament se va ocupa de achiziționarea acestora în cantități suficiente și la timp.
Persoanele din capitală sunt nevoite să poarte masca de protecție și în anumite spații deschise, nu doar în mijloacele de transport în comun și în spațiile închise, a hotărât Comitetul Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţă (CMBSU). Sunt vizate zonele care delimitează Centrul Vechi, stațiile de autobuz, tramvai, tren, zonele de așteptare din autogări și altele. Citește articolul
Este interesat de modul în care se stabilesc prețurile pentru cumpărarea sau închirierea de proprietăți (ex: spații de birouri, depozite) și de condițiile contractuale pentru acestea, pentru a negocia cele mai bune oferte și a gestiona corect contractele.
Anul acesta, prețurile și cuantumul chiriilor locuințelor Agenției Naționale pentru Locuințe (ANL) se vor majora, din cauza măririi valorii de înlocuire pe metrul pătrat, potrivit unui ordin ministerial. În 2020, această valoare va fi de aproape 3.000 de lei. Citește articolul
Pentru că investițiile Guvernului și banii din economie pot influența prețurile materiilor prime sau ale serviciilor de care avem nevoie, dar și oportunitățile de a face afaceri cu statul.
Ministrul de Finanţe Florin Cîţu a anunţat că a fost redus semnificativ planul de împrumuturi pentru luna august şi a precizat că există „un buffer la nivel record, în contul nostru de la BNR”, scrie Agerpres. Citește articolul
Acest departament gestionează contractele, inclusiv cele de închiriere, și trebuie să înțeleagă cum noile legi pot schimba termenii sau condițiile acestor contracte.
O lege care a introdus în mai 2020 un nou mecanism pentru amânarea chiriilor în cazul firmelor afectate de criza coronavirusului este inaplicabilă, conform reprezentanților Ministerului Finanțelor Publice (MFP). Mai precis, legea conține mai multe neclarități care fac dificilă aplicarea sa în practică, iar valabilitatea mecanismului oricum a expirat deja. Citește articolul
O potențială criză economică sau o stare de urgență poate afecta disponibilitatea furnizorilor, prețurile și livrările, fiind important pentru planificarea achizițiilor și managementul contractelor.
Creșterea alarmantă a cazurilor noi de COVID-19 îi sperie foarte mulți pe angajații români. O arată un studiu realizat de o platformă de recrutare. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu cumpărarea de noi echipamente, cum ar fi casele de marcat, și este interesat de avantaje fiscale care pot reduce costurile achizițiilor.
Ultimele luni au adus câteva noutăți importante despre care ar trebui să știe comercianții și prestatorii de servicii obligați să folosească aparate de marcat cu jurnal electronic. În esență, ne referim la recuperarea costurilor cu casele de marcat și la conectarea aparatelor la sistemul național de monitorizare al Fiscului. Citește articolul
Companiile care furnizează produse sau servicii industriei auto, sau care depind de aceasta pentru componente, vor fi interesate de starea acestei industrii pentru a-și ajusta strategiile de achiziții și managementul contractelor cu furnizorii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Este responsabil pentru contractarea de servicii (ex: IT, cloud) care pot implica transferul de date către SUA și trebuie să se asigure că aceste contracte includ clauzele corecte și respectă legea.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene a decis, recent, că Scutul de confidențialitate Uniunea Europeană (UE) - Statele Unite ale Americii (SUA) este invalid, ceea ce înseamnă că orice firmă ce făcea transferuri de date în SUA, bazându-se pe acest Scut, nu va mai putea să o facă, de acum. În acest context, Comitetul european pentru protecția datelor (CEPD) a elaborat o serie de întrebări și răspunsuri, prin care ar putea să le dea potențiale informații relevante companiilor ce transferă date personale în SUA și care se întreabă ce pot face, acum. Citește articolul