Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament poate folosi informațiile despre beneficiarii reali pentru a verifica cine stă în spatele partenerilor de afaceri sau furnizorilor, ajutând la luarea deciziilor corecte și la minimizarea riscurilor în relațiile contractuale.
Persoanele fizice sau juridice pot solicita informații din registrul beneficiarilor reali de la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), fără să demonstreze un interes legitim în acest sens. Măsură a fost oficializată săptămâna trecută printr-o ordonanță de urgență a Guvernului, publicată miercuri în Monitorul Oficial. Citește articolul
Acest departament este direct interesat, deoarece aceste proiecte înseamnă noi contracte pentru companii. Ei vor urmări licitațiile și cererile de oferte pentru a achiziționa bunuri, servicii sau lucrări necesare modernizării căii ferate.
Uniunea Europeană a anunţat joi că investeşte aproape 2,2 miliarde euro în 140 de proiecte cheie de transport în toate statele membre. Citește articolul
Discuțiile despre modificările prețurilor la alimente (de la fermieri la magazine) sunt importante pentru planificarea achizițiilor și negocierea contractelor cu furnizorii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Trebuie să știe cum sunt afectate contractele cu furnizorii sau clienții în cazul în care aceștia intră în insolvență, pentru a gestiona riscurile și a adapta strategiile de achiziții și management contractual.
O modificare majoră recentă la legislația insolvențelor este eliminarea posibilității de a executa silit datoriile acumulate în timpul procedurii de insolvență, care sunt mai vechi de 60 de zile. Măsura, care a fost criticată încă de la introducerea ei în anul 2018, n-a făcut decât să creeze probleme în activitatea datornicilor și să dea naște unor litigii în instanțele judecătorești, explică specialiștii. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu cumpărarea de echipamente, cum ar fi casele de marcat. Este important pentru ei să știe că există o șansă de a recupera o parte din banii cheltuiți pe aceste aparate, direct din impozitele companiei. Această informație îi ajută să înțeleagă mai bine costul real al achizițiilor și să ia decizii mai bune pentru companie.
Conectarea caselor de marcat electronice la sistemul informatic al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) pare a intra în linie dreaptă, după adoptarea celui mai recent ordin care prevede procedura și termenele până la care contribuabilii sunt obligați să se conecteze. În același timp, se dorește și schimbarea tratamentului fiscal pentru costurile cu casele de marcat electronice, pe care contribuabilii au fost obligați să le achiziționeze încă din 2018 - costul cu casele de marcat urmează să fie recuperat direct din impozitul pe profit datorat. Măsura este una benefică pentru cele mai multe companii, dar în mod deosebit pentru cele care sunt obligate, prin natura activității, să dețină multe case de marcat: marii comercianți, benzinării, farmacii etc. Este neclar, însă, cum se va corela noua prevedere cu cele deja existente, atât din punct de vedere contabil cât și fiscal. Citește articolul
Acest departament gestionează cumpărăturile și contractele cu parteneri străini, iar unele dintre aceste tranzacții trebuie analizate și documentate pentru a vedea dacă trebuie raportate conform noilor reguli fiscale.
Comisia Europeană a agreat, în cele din urmă, ca statele membre să amâne cu până la șase luni termenele de raportare pentru DAC6. Decizia finală aparține însă statelor membre, amânarea fiind opțională. Până în acest moment, 21 de state membre au ales să amâne raportarea, majoritatea pentru șase luni, inclusiv România. Citește articolul
Dacă firma organizează evenimente sau are nevoie de servicii (cum ar fi cele de curățenie și dezinfectare), acest departament trebuie să știe ce reguli trebuie respectate, de exemplu, închirierea de spații sau contractarea de servicii care trebuie să se conformeze noilor norme de siguranță.
Din cauza faptului că situația epidemiologică nu se îmbunătățește, iar numărul celor depistați cu COVID-19 nu scade, Guvernul stabilit, prin intermediul unei hotărâri apărute azi, prelungirea, începând de mâine, cu încă 30 de zile a stării de alertă. Nu se introduc alte noi restricții, dar vor rămâne valabile cele existente deja. În acest context, prezentăm care sunt principalele măsuri restrictive și reguli ce se aplică în următoarea perioadă. Citește articolul
Departamentul gestionează toate contractele companiei. Înțelegerea clauzelor abuzive ajută la redactarea unor contracte clare și echitabile, protejând compania de riscuri legale și asigurând o relație corectă cu partenerii și clienții.
Clauzele abuzive impuse consumatorilor de profesioniști pot să le creeze primilor un dezavantaj contractual (și, în consecință, chiar material) foarte puternic. De aceea, legislația consumatorului îl protejează pe acesta de efectele unor asemenea clauze prin înlăturarea lor și permiterea recuperării banilor plătiți în temeiul unor asemenea prevederi. Este important de știut, în acest context, ce este o clauză abuzivă, care sunt efectele acesteia (mai precis, remediile pe care le au la dispoziție consumatorii pentru a obține înlăturarea efectelor negative ale unei clauze abuzive) și o serie de exemple relevante. Citește articolul
Acest departament gestionează contractele cu furnizorii și alte părți. În cazul unor neînțelegeri sau neplăți, capacitatea de a iniția sau de a fi supus unei popriri este crucială pentru relațiile contractuale și pentru gestionarea riscurilor asociate.
Parlamentarii au adoptat în iunie o măsură cu impact puternic asupra executărilor silite prin poprire declanșate după momentul instituirii stării de urgență (16 martie 2020). Practic, au decis ca orice poprire civilă declanșată ulterior intrării în stare de urgență să fie suspendată până la 1 septembrie și, tot până la acea dată, să nu mai înceapă nicio altă poprire. Curtea Constituțională a României (CCR) a spus însă că modul de adoptare a acestei măsuri este neconstituțional - așadar, ea nu mai are șanse mari să intre în vigoare prea curând. Citește articolul
Detaliază o achiziție publică majoră (tablete și laptopuri), oferind companiilor informații despre procesele de achiziție la scară mare, termenele și gestionarea contractelor guvernamentale.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul