avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1107 soluții astăzi
LIVE, ACUM (319 PARTICIPANȚI) Formarea angajaților și responsabilitățile SSM ale angajatorului: Cum să te conformezi efectiv și să eviți sancțiunile ITM
Accesează live evenimentul
Acasă Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

ACCES PREMIUM

ANAF fluidizează traficul de mărfuri prin birourile vamale, în beneficiul companiilor

Acest departament gestionează cumpărăturile de la furnizori (adesea din străinătate) și este direct afectat de modul în care mărfurile ajung în țară și de costurile aferente formalităților vamale.

George Hari Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
10 August 2020 | 1905 | Timp de citire: 1 min.

Conducerea Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a adoptat unele măsuri pentru fluidizarea traficului de mărfuri prin birourile vamale, care vor fl implementate în teritoriu de luna aceasta, se anunță într-un comunicat de presă de vineri. Printre altele, va crește numărul operatorilor economici care utilizează procedura simplificată de declarare a mărfurilor prin înscrierea în evidenţele declarantului și va fi uniformizată activitatea de control desfăşurată de structurile vamale de la nivel central regional şi local. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce condiții trebuie să îndeplinească IMM-urile pentru a obține granturi pentru investiții între 50.000 și 200.000 de euro

Având în vedere că granturile sunt pentru investiții (adică achiziții de echipamente, construcții, servicii), acest departament este interesat să știe ce se poate cumpăra, în ce condiții și cum să gestioneze contractele cu furnizorii pentru a asigura rezonabilitatea costurilor.

Alexandros Bakos în Finanțări
Redactor, avocatnet.ro
10 August 2020 | 3804 | Timp de citire: 3 min.

Întreprinderile mici și mijlocii (IMM) care au fost afectate de pandemie au acces la o serie de granturi nerambursabile (ajutoare de stat), inclusiv pentru susținerea unor investiții. Însă, dincolo de condiția să fi fost afectate în timpul pandemiei, IMM-urile mai trebuie să îndeplinească niște cerințe pentru a putea obține finanțarea menționată mai sus. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Jurisprudență

Respingerea nelegală a unei rambursări de TVA: ANAF e obligată să plătească unei companii TVA și dobânzi de peste 26 de milioane de lei

Chiar dacă articolul vorbește despre o dispută fiscală, la bază este o achiziție de bun imobil. Acest departament poate fi interesat de modul în care anumite achiziții pot genera probleme fiscale ulterioare, pentru a preveni riscuri în contractele viitoare și în procesul de achiziție.

George Hari Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
7 August 2020 | 2381 | Timp de citire: 1 min.

Printr-o sentință definitivă recentă, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) este obligată să ramburseze taxa pe valoare adăugată (TVA) în cuantum de peste 16 milioane de lei, în beneficiul unei companii active pe piața internațională imobiliară, la care se adaugă și dobânzi de peste 10 milioane de lei.  Citește articolul

ACCES PREMIUM
POC 2014-2020

Cabinetele medicale pot obține fonduri nerambursabile: Câți bani pot cere de la stat și în ce condiții

Acest departament trebuie să înțeleagă ce tipuri de achiziții (materii prime, echipamente, servicii) pot fi acoperite cu banii primiți prin grant, pentru a planifica achizițiile necesare și a gestiona contractele cu furnizorii.

Dragoș Niculescu în Finanțări
Redactor coordonator, avocatnet.ro
7 August 2020 | 2812 | Timp de citire: 2 min.

Anumite cabinete medicale individuale, alături de persoanele fizice autorizate, vor putea beneficia, în contextul epidemiei de COVID-19, de fonduri nerambursabile în valoare de 2.000 de euro, prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020. Pentru a primi banii de la stat, cabinetele medicale trebuie să îndeplinească mai multe condiții simultan, una dintre ele fiind legată de menținerea, pe o perioadă de cel puțin șase luni, a activității. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din 2022, licența comunitară va fi necesară pentru mai multe activități de transport de marfă

Dacă firma folosește transportatori externi, acest departament trebuie să se asigure că partenerii contractuali respectă noile cerințe de licențiere, pentru a evita întârzieri sau probleme legale care ar putea afecta lanțul de aprovizionare al companiei.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
7 August 2020 | 2 | 14143 | Timp de citire: 2 min.

Companiile de transport rutier de marfă sunt obligate să dețină o licență comunitară pentru activitatea de transport intra-UE. La acest moment, sunt obligați să dețină o astfel de licență doar cei ce fac transport cu mașini mai mari de 3,5 tone. Un Regulament al Uniunii Europene (Reg. nr. 1055/2020), însă, va schimba acest lucru, din 2022, obligând firmele să dețină licență comunitară dacă vor dori să efectueze transporturi cu mașini de peste 2,5 t (scăzând, astfel, limita maximă). Citește articolul

ACCES PREMIUM
POC 2014-2020

UPDATE PFA-urile pot primi 2.000 de euro pentru cheltuieli precum plata datoriilor și achiziția de echipamente și utilaje

Acest departament se ocupă cu cumpărarea de produse și servicii. Articolul le arată că pot folosi fondurile pentru a plăti stocuri, chirii, servicii sau echipamente necesare funcționării firmei.

George Hari Popescu în Finanțări
Redactor, avocatnet.ro
6 August 2020 | 8 | 8147 | Timp de citire: 2 min.

Persoanele fizice autorizate (PFA) pot beneficia de microgranturi de 2.000 de euro din partea statului, prin Programul Operațional Competitivitate (POC) 2014-2020, în contextul pandemiei COVID-19, potrivit unei Ordonanțe de Urgență a Guvernului (OUG) care este în vigoare din 6 august 2020. Iată ce condiții trebuie să îndeplinească PFA-urile pentru a primi ajutorul financiar. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Detașarea șoferilor în UE: Transporturile bilaterale și tranzitarea nu vor fi considerate detașări, dar cabotajul - da

Este important să se înțeleagă implicațiile legale ale detașării șoferilor pentru contractele de servicii de transport internațional, atât pentru contractele încheiate cu clienții, cât și cu subcontractanții, pentru a asigura respectarea noilor reguli.

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 August 2020 | 2712 | Timp de citire: 3 min.

O nouă directivă europeană va aduce câteva schimbări ce țin de activitatea transportatorilor rutieri care detașează șoferi în alte state. Teoretic, acestea trebuie transpuse de autoritățile de la noi, prin lege sau prin ordonanță, și puse în aplicare începând din 2022. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Legislația transporturilor rutiere, modificată major din 2022: Firmele, obligate să aibă un parc auto proporțional cu volumul activității și altele

Departamentul de achiziții trebuie să știe că firma poate fi responsabilă dacă transportatorii contractați nu respectă legile. Aceasta înseamnă că trebuie să verifice mai atent partenerii și să includă clauze specifice în contracte pentru a se proteja.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
6 August 2020 | 3456 | Timp de citire: 6 min.

Organele legislative ale Uniunii Europene (UE) au adoptat, recent, o serie de modificări importante în privința legislației europene a transporturilor, care vor avea un impact important asupra transportatorilor de marfă și de persoane, în ceea ce privește activitatea acestora. De exemplu, transportatorii vor fi obligați să dețină un număr minim de vehicule și să aibă angajați un număr minim de conducători auto, proporțional cu volumul activității. Modificările se vor aplica din 2022. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Polițe care acoperă riscul infectării cu coronavirus, lansate de companiile de asigurări

Departamentul de Achiziții se ocupă de cumpărarea polițelor de asigurare pentru companie și angajați, negociind cele mai bune condiții și prețuri cu asiguratorii.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
6 August 2020 | 600 | Timp de citire: 1 min.

Companiile de asigurări au început să lanseze polițe care să acopere riscul infectării cu coronavirus. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce date vor fi înscrise pe viitoarele cărți de identitate

Departamentul semnează multe contracte cu furnizorii. E esențial să știe ce valoare legală are semnătura electronică de pe noile cărți de identitate, pentru că asta influențează modul în care sunt semnate și gestionate contractele.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
5 August 2020 | 2 | 5375 | Timp de citire: 2 min.

Viitoarele cărți de identitate, fie ele simple ori electronice, vor conține o serie de date cu caracter personal, printre care și numele complet al titularului, sexul, cetățenia ori data și locul nașterii acestuia, potrivit unei legi ce se va aplica de vineri. De asemenea, actul normativ stabilește și că, în locul semnăturii de mână de pe cartea de identitate simplă, cea electronică va conține o semnătură electronică. Citește articolul