Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Este important pentru acest departament să știe cum să gestioneze contractele cu furnizorii sau partenerii care intră în insolvență, cum sunt afectate achizițiile și cum pot recupera sumele plătite sau cum să se asigure de continuitatea serviciilor în contextul noilor reguli.
În contextul actual, marcat de o avalanșă de reglementări, domeniul insolvenței este unul de actualitate în condițiile în care multe companii au fost puse în situația de a-și regândi și adapta strategiile de business pentru a putea face față obligațiilor de plată scadente. Din acest motiv, o bună cunoaștere și o înțelegere corectă a cadrului legislativ și a noutăților apărute în materia insolvenței poate constitui un avantaj pentru companiile care se confruntă cu diferite aspecte specifice insolvenței. Citește articolul
Cunoașterea stadiului cadastrării este esențială pentru companiile care achiziționează terenuri sau proprietăți, asigurând că tranzacțiile sunt bazate pe date oficiale. De asemenea, licitațiile anunțate pot fi o oportunitate pentru furnizorii de servicii de cadastru.
În prima jumătate a acestui an, circa 490.000 de proprietăți au fost înregistrate gratuit prin Programul Național de Cadastru și Carte Funciară 2015-2023 (PNCCF), lucrări de cadastrare desfășurându-se, în prezent, în peste 2.000 de localități. De asemenea, în luna iunie, au fost scoase la licitație servicii de cadastrare gratuită pentru încă aproape 250 de localități. Cheltuielile vor fi acoperite din fonduri externe nerambursabile, informează Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI). Citește articolul
Companiile care cumpără mașini, în special flote sau vehicule din Marea Britanie, trebuie să știe ce reguli se aplică pentru înmatriculare după Brexit, ca să poată face achiziții corecte și să evite probleme legale.
Dacă nu se prelungește perioada de tranziție stabilită în contexul ieșirii Marii Britanii din Uniunea Europeană, de la încheierea acesteia, respectiv de la începutul anului viitor, mașinile cu volanul pe partea dreaptă, ce provin din această țară, nu vor mai putea fi înmatriculate în țara noastră, informează Registrul Auto Român (RAR). Citește articolul
Acest departament gestionează contractele și relațiile cu furnizorii și partenerii internaționali, iar detaliile acestor tranzacții pot fi relevante pentru raportările fiscale.
2020 este primul an în care firmele trebuie să raporteze la Fisc tranzacțiile transfrontaliere prin care își optimizează taxele. Am discutat, deci, despre obligațiile de raportare, cine sunt intermediarii și companiile care trebuie să raporteze optimizările fiscale transfrontaliere etc. Vă invităm să urmăriți webinarul și transcrierea lui. Citește articolul
Pentru că acest departament se ocupă cu achiziția asigurărilor pentru companie (pentru vehicule sau alte active). Este esențial să știe cum să evite să cumpere polițe false și cum să verifice validitatea acestora, pentru a proteja interesele companiei.
Ca și în alte domenii în care se pot întâlni diverse fraude, menite să genereze niște câștiguri rapide celor ce le utilizează, nici domeniul asigurărilor nu este ferit de astfel de practici, unele dintre fraude având legătură cu polițele de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto. De exemplu, în luna iunie a acestui an a fost identificată o poliță RCA emisă în numele unui asigurător ce a intrat în faliment în urmă cu patru ani. Pentru a lămuri ce fraude sunt mai întâlnite în domeniul RCA, dar și cum ne putem proteja de acestea, Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) a răspuns recent solicitărilor noastre în acest sens. Citește articolul
Importurile masive de produse și costurile acestora sunt direct legate de activitatea de achiziții. Departamentul are nevoie de aceste informații pentru a-și planifica strategia de cumpărare, a negocia prețuri și a găsi furnizorii potriviți, mai ales când producția locală nu acoperă cererea.
Importăm tot mai multe produse lactate și miere, potrivit cifrelor furnizate de Ministerul Agriculturii. Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea contractelor pe care firma le are cu platformele online pentru a vinde produse. Ei trebuie să înțeleagă noile reguli pentru a se asigura că aceste contracte sunt avantajoase și protejează interesele firmei.
Din 12 iulie, un nou Regulament al Uniunii Europene (UE) se aplică (direct) în ceea ce privește relațiile stabilite între platformele de comerț online (cunoscute ca „marketplace-uri”) și comercianții care își vând produsele pe acele platforme. Regulamentul reglementează destul de în detaliu această relație și, de aceea, am făcut o listă de întrebări și răspunsuri relevante pentru orice comerciant interesat să își vândă produsele pe asemenea platforme. Citește articolul
Informațiile despre inflație și tendințele economice pot influența costurile de achiziție și negocierile cu furnizorii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament are nevoie să înțeleagă cum să redacteze și să gestioneze contractele cu clienții, astfel încât să nu conțină clauze considerate abuzive, prevenind astfel litigii și cereri de despăgubire.
Statele membre care limitează dreptul unui consumator de a introduce o acțiune în restituirea unor plăți făcute în temeiul unei clauze abuzive nu încalcă dreptul Uniunii Europene, atât timp cât termenul de prescripție respectiv este rezonabil și permite exercitarea efectivă a dreptului consumatorului de a obține remediile judiciare permise de legislația consumatorului, a hotărât Curtea de Justiție Europeană (CJUE), răspunzând unei întrebări preliminare trimise de o instanță română. Citește articolul
Virusul care afectează recolta de zahăr poate duce la probleme de aprovizionare și creșteri de preț, influențând deciziile de achiziții și negocierile cu furnizorii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul