Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Pentru a înțelege exact ce riscuri sunt acoperite (și ce nu) de asigurările obligatorii și facultative, informație crucială la negocierea și administrarea contractelor de asigurare pentru proprietățile companiei.
În contextul în care, de câteva zile, cam toate zonele țării noastre sunt afectate de ploi abundente, care generează inundații și chiar alunecări de teren, prezentăm astăzi riscurile acoperite de cele două tipuri de asigurări pentru locuințe, respectiv asigurarea obligatorie și cea facultativă. Citește articolul
Acest departament se ocupă de contractele cu furnizorii și colaboratorii externi. Articolul le arată riscurile dacă un contract de prestări servicii este, de fapt, un contract de muncă mascat, care poate duce la costuri neașteptate.
Poate că actualul context economic face mai atractivă pentru unii ideea de a înlocui raportul de muncă cu unul de colaborare, de prestări servicii, însă avantajele se pot termina atunci când Fiscul "dibuiește" schema și cere dările din urmă. Codul fiscal prevede criteriile prin care o activitate este calificată drept independentă și dă dreptul organului fiscal de a reîncadra forma unei tranzacții/activități pentru a reflecta conținutul economic al acesteia - aici, un raport de muncă mascat. Citește articolul
Informațiile despre gazoductul BRUA și diversificarea surselor de gaz sunt relevante pentru strategiile de achiziții energetice și negocierea contractelor de furnizare.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
La încheierea contractelor și realizarea achizițiilor, mai ales cele de valoare mare, este important ca acest departament să identifice semne de tranzacții suspecte și să se asigure că partenerii de afaceri sunt legitimi, pentru a evita riscuri legale și de reputație.
Entitățile raportoare în baza legislației pentru prevenirea spălării banilor (cum sunt avocații, notarii, contabilii, de exemplu), adică Legea nr. 129/2019, trebuie să raporteze Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor orice tranzacții suspecte (adică acele tranzacții care ar putea prezenta riscuri ridicate de spălare de bani sau de finanțare a terorismului) făcute prin intermediul lor. Recent, Legea nr. 129/2019 a fost modificată pentru a-i permite ONPCSB să investigheze asemenea tranzacții și din oficiu, nu doar ulterior unei sesizări, cum era cazul până recent. Citește articolul
Este important pentru acest departament deoarece subliniază necesitatea unor documente care să dovedească de unde provin mărfurile achiziționate, element cheie în procesul de achiziție și gestionare a contractelor cu furnizorii.
Dotarea cu case de marcat cu jurnal electronic sau existența documentelor de proveniență pentru bunurile vândute sunt doar două dintre chestiunile pe care le verifică inspectorii antifraudă când vin la un control inopinat la comercianții cu amănuntul. Citește articolul
Departamentul trebuie să fie la curent cu obligațiile de a verifica și identifica proprietarii reali ai furnizorilor sau partenerilor noi, înainte de a semna contracte, pentru a respecta cerințele legale și a reduce riscurile.
Recenta modificare a Legii nr. 129/2019 (actul normativ ce reglementează măsurile pentru prevenirea spălării banilor și a finanțării terorismului) a adus o obligație suplimentară pentru entitățile vizate de această lege (cum sunt avocații, notarii sau anumiți comercianți): de a se asigura că partenerii lor de afaceri și-au îndeplinit obligațiile privind beneficiarul real. În acest sens, entitățile raportoare vor fi nevoite să obțină dovada înregistrării beneficiarilor reali sau informații din registrele centrale ale beneficiarilor reali, în ceea ce îi privește pe noii parteneri de afaceri. Citește articolul
Modificările politicilor fiscale și tendințele de relocalizare a producției pot influența costurile de achiziție, structura lanțurilor de aprovizionare și termenii contractuali cu furnizorii, mai ales în contextul prețurilor de transfer.
Aducerea în discuție a elementelor fundamentale ale impozitării directe și indirecte arată că pandemia COVID-19 poate fi catalizatorul unor schimbări de substanță în politicile fiscale. Dacă ne referim doar la propunerile locale, observăm că de curând guvernul a emis o serie de principii pentru viitorul politicii fiscale, dar și că a reapărut în dezbaterea publică propunerea de schimbare a sistemului de impozitare centrat pe cota unică. Citește articolul
Acest departament poate fi afectat dacă personalul furnizorilor străini trebuie să vină în țară pentru montaj, service sau alte activități contractuale, fiindcă trebuie să știe ce reguli de călătorie și carantină se aplică pentru a asigura buna derulare a contractelor.
Persoanele care vin în România din țări unde rata de îmbolnăvire este cel mult egală cu cea de la noi din țară nu mai sunt nevoite să stea în carantină cele 14 zile. În plus, pentru cei care urmează să participe la evenimente familiale precum naștere, căsătorie, deces sau pentru cei care trebuie să facă diverse tratamente ce nu pot fi amânate, se poate analiza suspendarea temporară a măsurii de carantină, scrie într-o hotărâre a Comitetului Național pentru Situații de Urgență (CNSU), ce a fost emisă astăzi. Citește articolul
Prețul petrolului este un factor cheie care poate afecta costurile de achiziție pentru materiile prime, bunurile și serviciile care depind de transport sau energie, fiind important pentru negocierile cu furnizorii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Pentru companiile care folosesc servicii de transport internațional și colaborează cu alte firme, este crucial să înțeleagă clar cine este angajatorul real al șoferilor pentru a gestiona contractele și riscurile legate de personalul subcontractat.
În cazul transportului internațional rutier, angajatorul unui șofer este considerat a fi cel care are autoritate asupra sa, care îi suportă efectiv salariul și care are puterea legală de a-l concedia, a decis Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Este vorba de o situație în care un șofer are în acte doi angajatori, fiecare într-o țară diferită, însă unul este doar „de formă”. Citește articolul