Informațiile despre declinul economic și închiderea afacerilor sunt relevante pentru evaluarea riscurilor cu furnizorii și negocierea contractelor de achiziții.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Este crucial pentru crearea și negocierea contractelor, oferind sfaturi despre cum să incluzi clauze de arbitraj eficiente și să eviți erorile costisitoare care pot apărea în cazul unor litigii cu furnizorii sau partenerii.
Am discutat, într-un webinar de o oră și jumătate, o serie de lucruri importante, legate de arbitraj. Vă invităm să urmăriti, video și în transcriere, discuția noastră. Citește articolul
Odată obținute, granturile implică adesea contracte complexe. Acest departament ar fi interesat de gestionarea aspectelor contractuale ale finanțării, asigurându-se că firma respectă toate obligațiile pentru a primi și a utiliza fondurile corect. De asemenea, granturile pentru investiții vor duce la noi achiziții de bunuri sau servicii.
Întreprinderile mici și mijlocii (IMM), persoanele fizice autorizate (PFA) și cabinetele medicale individuale (CMI) vor putea aplica, în curând, pentru obținerea unor granturi nerambursabile, ce vor putea fi folosite în diverse scopuri (de exemplu, pentru investiții). E important, astfel, pentru potențialii solicitanți ai ajutorului de stat, să știe după ce criterii se vor acorda fondurile. Citește articolul
Acest departament are nevoie să se asigure că orice contract cu furnizori, consultanți sau parteneri include clauze clare despre cine deține drepturile asupra ideilor sau creațiilor realizate, pentru a proteja compania.
Start-up-urile tehnologice nu ar trebui să neglijeze aspectele ce țin de proprietatea intelectuală (IP) la început, chiar dacă ele pot părea costisitoare, iar gestionarea chestiunilor de IP ale business-ului de unul singur poate fi o greșeală. Avantajul unei atenții acordate la început și proprietății intelectuale create în acel business este în principal de ordin concurențial, dar nu se rezumă doar la asta. Citește articolul
Atunci când compania achiziționează vehicule noi sau second-hand, acest departament trebuie să se asigure că toate actele de înmatriculare și transfer de proprietate sunt în regulă și conforme cu noile reglementări, inclusiv utilizarea mandatului special.
Un ordin al Ministerului Afacerilor Interne (MAI) cu numeroase modificări la procedura înmatriculării, înregistrării, radierii şi eliberarea autorizaţiei de circulaţie provizorie sau pentru probe a vehiculelor a fost oficializat marți. Acesta aduce câteva simplificări interesante, precum și unele clarificări pe ordinul actual. Citește articolul
Când compania cumpără sau licențiază conținut, software, imagini, muzică sau alte creații, acest departament trebuie să înțeleagă drepturile de autor pentru a negocia contractele și a se asigura că obține drepturile de utilizare corecte.
Există prejudecata conform căreia, dacă o operă este protejată prin dreptul de autor (copyright), nu o poți “atinge” dacă nu plătești ceva. Deși dreptul de autor protejează autorul și opera, există unele excepții care-ți permit să reproduci fragmente din creație, în anumite contexte. Iată ce este “utilizarea rezonabilă” (fair use) și cum poți profita de ea, în limitele legii. Citește articolul
Este important pentru a ști cum să evalueze și să contracteze în siguranță cu furnizori sau parteneri (în special întreprinderi individuale) care prestează servicii ce pot fi considerate de interes public, pentru a evita riscurile legale și de reputație legate de corupție.
Raportat la o speță privind o infracțiune de luare mită, Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) s-a pronunțat de curând asupra unei probleme de drept penal - dacă întreprinzătorul titular al unei întreprinderi individuale poate avea calitatea de funcționar public în sensul legii penale. Potrivit Curții, poate, dacă exercită un serviciu de interes public care este supus controlului ori supravegherii autorităţilor publice cu privire la îndeplinirea acestuia. Interpretarea a devenit obligatorie din 11 august, momentul apariției deciziei în Monitorul Oficial. Citește articolul
Se ocupă de cumpărarea echipamentelor și serviciilor tehnologice necesare angajaților care lucrează de acasă, folosind banii primiți ca ajutor de la stat.
Angajatorii vor putea beneficia în curând de un ajutor unic de 2.500 de lei pentru fiecare telesalariat, ca să le cumpere acestora echipamentele de care au nevoie pentru a lucra de la distanță. Măsura este inclusă într-o ordonanță de urgență oficializată aseară. Regulile pentru acordarea banilor încă nu există, așa că mai durează puțin până ce fondurile devin accesibile. Citește articolul
Ordonanța prevede un ajutor financiar pentru achiziția de echipamente necesare telemuncii. Departamentul de Achiziții este direct responsabil de procesul de cumpărare a acestor echipamente pentru angajați, asigurându-se că se respectă normele și bugetele alocate.
O nouă ordonanță de urgență cu ajutoare financiare pentru angajatori, în contextul situației epidemiologice actuale, a apărut luni seara în Monitorul Oficial. Printre alte măsuri, documentul prevede că, în cazul reducerii temporare a programului de muncă, statul va acoperi o parte a costurilor salariale și că profesioniștii și zilierii vor primi temporar o subvenție lunară de la stat. Citește articolul
Granturile pot fi utilizate pentru a cumpăra echipamente și servicii sau pentru a plăti datoriile către furnizori, aspecte direct legate de responsabilitățile acestui departament.
Întreprinderile mici și mijlocii (IMM) care vor solicita statului granturi de până la 150.000 de euro, pentru capitalul de lucru, vor trebui să îndeplinească anumite condiții. Una dintre acestea va fi să-și păstreze, timp de cel puțin șase luni, numărul actual de salariați. Citește articolul