Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Sunt menționate modificări la impozitele și taxele locale, în special cele referitoare la clădirile cu utilizare mixtă, precum și posibilitatea încheierii electronice a actelor de înstrăinare-dobândire a mijloacelor de transport. Aceste aspecte influențează direct administrarea proprietăților și a flotei auto a companiei.
Două OG-uri importante, unul de modificare a Codului fiscal și unul de modificare a Codului de procedură fiscală, au fost publicate marți în Monitorul Oficial. Aceste OG-uri se vor aplica după trei zile de la data publicării, adică începând din 3 septembrie 2021. Totuși, anumite prevederi au date distincte de intrare în vigoare. Sunt vizate, în principal, chestiuni ce țin de impozite, taxe, amnistii, controale la contribuabili și nu numai. Citește articolul
Se ocupă de organizarea și facilitarea călătoriilor de afaceri ale angajaților, având nevoie de informații actualizate despre condițiile de intrare în țări.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Pentru a se asigura că spațiile comerciale respectă noile reguli din piețe (afisare informatii, zone speciale), pentru gestionarea deșeurilor și pentru plata impozitelor locale pe proprietățile companiei.
Luna septembrie 2021 aduce termene și obligații de raportare importante pentru companii și PFA-uri. Printre acestea se numără amenzi mai mari privind regimul legal al deșeurilor, un termen-limită pentru subvențiile acordate de stat firmelor care angajează anumite categorii de șomeri, expirarea unuia dintre mecanismele temporare de gestionare a datoriilor la stat, prescrierea anului fiscal 2015 și altele. Iată, concret și în detaliu, la ce aspecte trebuie să fii atent în săptămânile următoare. Citește articolul
Departamentul se ocupă de proiectele de construcții și demolări ale companiei și trebuie să știe exact cum să gestioneze deșeurile rezultate, conform noilor cerințe legale, pentru a obține autorizațiile necesare și a evita amenzile.
Printr-un act normativ recent publicat în Monitor, Guvernul vrea să-i responsabilizeze mai mult pe cei care construiesc sau demolează: astfel, sub sancțiunea unor amenzi destul de mari, titularii autorizațiilor vor trebui să arate ce fac cu gunoiul, că sortează la fața locului anumite tipuri de deșeuri și nu numai. Citește articolul
Acest departament este, de obicei, responsabil cu gestionarea spațiilor companiei, inclusiv cu asigurarea containerelor și a sistemelor pentru colectarea separată a deșeurilor. Schimbările legislative, cum ar fi adăugarea textilelor, afectează direct modul în care organizează și gestionează deșeurile din operațiunile zilnice ale firmei.
Producătorii și deținătorii de deșeuri vor fi obligați, în baza unei noi ordonanțe de urgență, să introducă și pentru textile colectarea selectivă, înainte de prima zi a anului 2025. În caz contrar, amenzile vor putea ajunge până la 40.000 de lei. Citește articolul
Acest departament gestionează clădirile companiei și este direct responsabil de eficiența energetică a acestora, de aceea trebuie să cunoască cerințele pentru auditorii energetici și procesul lor de atestare.
În această toamnă, după cum anunță Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA), mai exact, în luna octombrie, se organizează un examen de atestare a auditorilor energetici pentru clădiri, gradele profesionale I și II. Pentru a putea participa la acest examen, cei interesați trebuie transmită ministerului, fie direct la sediul acestuia, fie prin mijloace electronice, până pe 24 septembrie, o solicitare în acest sens, însoțită de o serie de documente. Citește articolul
Acest departament se ocupă de organizarea colectării și gestionării deșeurilor în cadrul clădirilor și proprietăților firmei și trebuie să înțeleagă cerințele legale pentru a le aplica corect.
Responsabilul cu gestionarea deșeurilor, care trebuie să existe în orice companie care deține autorizație de mediu, apare și în noul regim legal al deșeurilor, ordonanța de urgență care a apărut în Monitorul Oficial săptămâna trecută și care înlocuiește multe dintre prevederile anterioare în domeniu. Deși se propusese inițial ca acesta să aibă o pregătire superioară, cei de la Mediu au renunțat la cerințe. Firmele obligate să-l aibă riscă amenzi și de câteva zeci de mii de lei dacă nu-și respectă obligația. Citește articolul
Departamentul Administrativ se ocupă de gestionarea deșeurilor generate în clădirile și facilitățile companiei (ex: gunoi menajer, hârtie, plastic). Noile reguli și amenzi îi afectează direct modul în care organizează colectarea și eliminarea deșeurilor.
Incinerarea deșeurilor colectate separat pentru pregătirea pentru reutilizare și reciclare este interzisă printr-o ordonanță recent apărută în Monitorul Oficial, iar persoanele fizice sau juridice care nu respectă interdicția vor putea fi amendate cu câteva mii sau zeci de mii de lei. Citește articolul
Pentru că se ocupă de spațiile și logistica companiei și au nevoie să știe că anumite cheltuieli cu amenajarea și igienizarea spațiilor pentru vaccinare pot fi scutite de taxe.
Chiar dacă n-au costuri cu obținerea vaccinurilor în sine (pentru că statul le dă gratuit), angajatorii care asigură la propriul sediu vaccinarea salariaților au alte cheltuieli de acoperit. Într-o asemenea situație, specialiștii NNDKP apreciază că aceste cheltuieli „auxiliare” intră pe o facilitate fiscală introdusă în ianuarie 2021, fiind scutite de impozit pe venit și contribuții pentru pensii și sănătate. Citește articolul
Modificările legate de achizițiile publice, care vizează eliminarea birocrației pentru firmele cu multe sedii sau puncte de lucru, sunt importante pentru gestionarea mai ușoară a proprietăților și a operațiunilor administrative ale companiei.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și activitatea acestora. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații fiscale pe care le au firmele de îndeplinit sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii care începe astăzi. Citește articolul