Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Gestionează documentele oficiale și formalitățile administrative necesare funcționării firmei, inclusiv depunerea anumitor declarații la instituțiile statului, cum ar fi Registrul Comerțului, și urmărirea termenelor aferente.
Obligația de a depune declarația anuală privind beneficiarii reali are termenul stabilit, ca regulă generală, în funcție de depunerea situațiilor financiare. Anul acesta, termenul a fost amânat și ne apropiem cu pași repezi de acesta - 1 octombrie. Chiar dacă e stabilit prin raportare la situațiile financiare, ca regulă, și firmele care nu au avut deloc activitate trebuie să o depună - pentru că nu există nicio exceptare care să-i vizeze direct. Citește articolul
Departamentul Administrativ se ocupă direct de gestionarea utilităților și a plăților, așa că este important să știe despre regulile de citire a contoarelor și despre posibilele compensații pentru a se ocupa eficient de facturi și costuri.
Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a pus vineri în dezbatere publică două proiecte de ordin, care vor obliga furnizorii de energie electrică și gaze naturale să acorde compensații în bani consumatorilor, în cazul în care nu respectă termenul de citire a contoarelor. Citește articolul
Acest departament se ocupă de administrarea proprietăților companiei (birouri, hale, depozite) și are nevoie de cartea tehnică a fiecărei clădiri pentru întreținere, reparații sau alte intervenții, precum și pentru conformitate.
Cei care vor să cumpere o casă au dreptul să intre în posesia tuturor documentelor privind proiectarea, execuția și recepția, iar dezvoltatorul este obligat, potrivit legii, să le pună cumpărătorilor la dispoziție aceste acte care fac parte, de altfel, din cartea tehnică a construcției. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de modernizarea și eficientizarea clădirilor companiei, pentru a reduce costurile de întreținere și utilități.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestiunea bunurilor și echipamentelor firmei, inclusiv casele de marcat. Este important să știe că și aparatele nefolosite au obligații de raportare, pentru a le gestiona corect și a se asigura că firma respectă regulile chiar și pentru echipamentele din stoc.
Chiar dacă au casele de marcat conectate la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), firmele tot rămân obligate să transmită, prin declarația F4109, dacă au avut luna trecută aparate nefolosite. În perioada asta ne aflăm în plin proces de conectare a aparatelor la sistemul Fiscului, astfel că în spațiul public apar tot felul de dileme ca aceasta. Citește articolul
De obicei, acest departament se ocupă de depunerea documentelor la autorități și de respectarea termenelor administrative, așa că e important să știe când și cum trebuie depusă această declarație.
Obligația de a depune declarația anuală privind beneficiarii reali se aplică firmelor abia din al doilea an de existență, din moment ce aceasta este strâns legată de aprobarea situațiilor financiare pe anul precedent. Prin urmare, în anul înființării, o firmă depune declarația de beneficiar real, de principiu, numai la momentul înființării. Citește articolul
Departamentul va trebui să organizeze spațiile de lucru și să asigure resursele necesare (de exemplu, dezinfectanți, măști) în conformitate cu restricțiile de sănătate prelungite.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante acte normative și/sau decizii publicate în Monitorul Oficial în perioada 6-12 septembrie 2021. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică. Explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile - ele trimit către articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Dacă departamentul administrează proprietăți deținute de companie (apartamente, spații) care sunt date în chirie, trebuie să cunoască responsabilitățile companiei ca proprietar față de asociația de proprietari și riscurile asociate cu neplata cheltuielilor de întreținere de către chiriași.
Nu de puține ori, la încetarea relației cu proprietarii, chiriașii lasă în urmă datorii la cheltuielile de întreținere. Răspunzător pentru ele este, conform legii, proprietarul, care poate fi chiar executat silit de către reprezentanții asociației de proprietari pentru recuperarea lor. Citește articolul
Este relevant pentru organizarea spațiilor de lucru, gestionarea accesului în clădiri și pentru planificarea operațiunilor administrative în conformitate cu restricțiile aplicabile firmelor.
Starea de alertă, impusă în contextul epidemiei de coronavirus, se prelungește cu 30 de zile, până pe 9 octombrie 2021, conform unei hotărâri oficializate joi. Potrivit documentului, restricțiile actuale pentru firme și persoanele fizice sunt păstrate mai departe, cel puțin momentan. Citește articolul
Reglementarea privind utilizarea unui vehicul la mai multe școli de șoferi are impact asupra gestionării logisticii și a activelor (mașinilor) din cadrul școlii, optimizând resursele.
Școlile de șoferi nu sunt condiționate, în vederea menținerii valabilității autorizației, de atingerea unui procent minim de promovare a elevilor, potrivit unui ordin al Ministerului Transporturilor oficializat joi. Chiar dacă această condiționare apărea în legislație, ea n-a fost aplicată niciodată. Citește articolul