avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1384 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES PREMIUM

Sinteză legislativă: Cele mai importante acte normative publicate în perioada 23-29 august 2021

Decizia Curții Constituționale privind supraimpozitarea proprietăților neîngrijite afectează direct costurile de întreținere și impozitele pentru clădirile și terenurile deținute de firmă.

Manuela Rasina în Mediul juridic
Autor colaborator, Inteligo Media SA
30 August 2021 | 2137 | Timp de citire: 5 min.

Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante acte normative și/sau decizii publicate în Monitorul Oficial în perioada 23-29 august 2021. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică. Explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile - ele trimit către articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Ce trebuie să știe persoanele vaccinate, dacă se infectează cu varianta Delta. Valeriu Gheorghiță: Probabil vom reevalua metodologia

Informațiile despre posibile restricții de circulație și diferențierea între persoane vaccinate și nevaccinate sunt relevante pentru gestionarea accesului în sediile și facilitățile companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
30 August 2021 | 3357 | Timp de citire: 3 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Achitarea întreținerii poate fi făcută și prin plăți parțiale

Departamentul responsabil cu administrarea proprietăților este interesat de cum se gestionează corect plățile pentru întreținere și servicii, respectând drepturile și obligațiile proprietarilor sau chiriașilor în raport cu asociația.

Viorel Cosac în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
27 August 2021 | 6 | 17074 | Timp de citire: 2 min.

În practică, relațiile dintre reprezentanții asociației și proprietarii de apartamente pot fi uneori tensionate și pot chiar depăși limitele legii. Spre exemplu, o situație des întâlnită este cea în care administratorul nu acceptă decât plata întregii facturi sau o condiționează de plata sumelor pentru fondurile speciale ale asociației, respectiv fondul de rulment și cel de reparații. Legal, nu poate face acest lucru. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reminder Cazier judiciar 2021: Documentul are un nou format și se poate obține, de principiu, pe loc

Personalul administrativ poate fi responsabil cu gestionarea documentelor companiei, inclusiv obținerea cazierelor judiciare pentru diverse nevoi interne sau pentru angajați.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
27 August 2021 | 4 | 26840 | Timp de citire: 2 min.

Cazierul judiciar este documentul care arată situația judiciară a unei persoane, adică evidența condamnărilor ori a altor măsuri cu caracter penal. Actul poate fi obținut la cerere de la anumite unități de poliție, cererea putând fi depusă fie personal, fie printr-un reprezentant. De la sfârșitul lunii iunie, certificatele de cazier judiciar au un nou format, iar cererea poate fi completată și tipărită și din sistemul informatic al autorităților, nu doar de mână. Totodată, în contextul în care astăzi au început înscrierile la concursul pentru ocuparea posturilor suplimentare de la casele de pensii, reamintim că eliberarea cazierului judiciar se face, de cele mai multe ori, pe loc. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Regimul legal al deșeurilor a fost înlocuit joi prin OUG: Cinci schimbări majore operate în legislație

Responsabil cu gestionarea spațiilor și resurselor, acest departament trebuie să cunoască obligațiile privind colectarea separată a deșeurilor (inclusiv a celor alimentare din cantine sau a textilelor) și să asigure conformitatea operațională a clădirilor.

avocatnet.ro în Aspecte juridice
27 August 2021 | 11416 | Timp de citire: 2 min.

Un nou regim al deșeurilor a intrat în vigoare de joi, după oficializarea unei OUG ce modifică obligațiile firmelor în această zonă, dar și înăsprește regimul sancționatoriu pentru abaterile săvârșite. Inițial, era vorba de un proiect de lege care a fost transformat în proiect de ordonanță a Guvernului, pentru a transpune mai rapid în legislație Directiva europeană 850/2018. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cercetătorii au calculat probabilitatea apariției unei noi pandemii. Ce au descoperit

O pandemie influențează modul în care sunt folosite și întreținute clădirile și spațiile de lucru, necesitând adaptări pentru protecția tuturor.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
27 August 2021 | 605 | Timp de citire: 1 min.

Potrivit unui studiu publicat în PNAS, pandemiile sunt multe mai frecente decât ne-am putea aștepta. Mai mult, există o probabilitate de 2% ca o pandemie asemănătoare celei de coronavirus să apară în fiecare an. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ghidul angajării cetățenilor non-UE în România: care sunt pașii și ce documentație îți trebuie

Acest departament este adesea implicat în sprijinirea noilor angajați, inclusiv în găsirea și legalizarea spațiului de locuit, care este un document necesar pentru obținerea permisului de ședere.

Gabriela Pleșa în Resurse umane
Consilier juridic, fondatoare, Global Mobility & Corporate Experts
27 August 2021 | 1 | 9157 | Timp de citire: 8 min.

Sunt sectoare de activitate unde angajatorii se orientează tot mai mult către forța de muncă străină. Doar că angajarea străinilor, atunci când vin din afara Uniunii Europene (UE), e o chestiune mai delicată decât a lucra cu angajați români din multe puncte de vedere. Vorbim de documente speciale ce trebuie obținute, de condiții speciale, inclusiv de încadrarea în limita impusă de Executiv privitoare la cât de mulți străini pot lucra în România. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Te muți în sediu nou și vrei să-l amenajezi? Ce implicații fiscale sunt dacă modernizarea depășește 20% din valoarea spațiului

Acest departament este responsabil de gestionarea și amenajarea spațiilor fizice ale companiei. Articolul oferă informații esențiale despre implicațiile financiare (TVA, impozite) ale deciziilor de modernizare sau mutare, ajutând la o planificare mai bună.

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
26 August 2021 | 1 | 4530 | Timp de citire: 4 min.

În cazul firmelor plătitoare de TVA care își mută sediul, prin închirierea sau achiziționarea unui spațiu într-o clădire, modernizarea respectivului spațiu reprezintă, de cele mai multe ori, o decizie firească de business, în scopul amenajării noului sediu potrivit nevoilor companiei. Cu toate acestea, este important de reținut că, în cazul în care valoarea amenajărilor depășește 20% din valoarea spațiului închiriat sau cumpărat, potrivit legislației fiscale, se consideră că acea amenajare se asimilează bunurilor de capital, care trebuie utilizate 20 de ani. În cazul în care spațiul modernizat este folosit pentru o durată mai mică, pentru intervalul de timp rămas până la perioada minimă de utilizare de 20 de ani prevăzută de lege trebuie făcută, spun specialiștii, ajustare de TVA, sumă care nu mai poate fi recuperată de la stat. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reminder Crește numărul infectărilor cu COVID-19, astfel că pot reîncepe carantinările zonale: În ce condiții se poate impune măsura în localitatea ta

Pentru a înțelege cum restricțiile de circulație din carantina zonală pot afecta accesul la sediile companiei, mentenanța clădirilor și gestionarea generală a facilităților.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
26 August 2021 | 2 | 6871 | Timp de citire: 3 min.

Legislația momentului stabilește, în contextul epidemiei de coronavirus, aplicarea măsurilor de carantină, fie ea personală ori zonală, și izolare. Ținând cont de faptul că, de câteva zile, numărul de îmbolnăviri cu COVID-19 a tot crescut și au apărut deja localități care s-au închis, reamintim astăzi ce este, mai exact, carantinarea zonală și care sunt criteriile în baza cărora se instituie. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Impozitarea locală majorată cu 500%, în cazul firmelor care au proprietăți neîngrijite, este constituțională, zice CCR

Acest departament gestionează proprietățile companiei (clădiri, terenuri). Articolul subliniază că lipsa de întreținere sau nefolosirea terenurilor agricole poate duce la impozite mult mai mari, informație esențială pentru deciziile de administrare și mentenanță a patrimoniului.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 August 2021 | 2937 | Timp de citire: 3 min.

Regulile fiscale care permit autorităților locale să supraimpoziteze persoanele fizice și cele juridice, inclusiv dacă e vorba de majorarea impozitelor locale cu 500% în cazul proprietăților neîngrijite, sunt constituționale, scrie într-o decizie recentă a Curții Constituționale a României (CCR). Pe scurt, judecătorii au apreciat că politica fiscală actuală stabilită de autorități pentru supraimpozitarea locală este în acord cu Legea fundamentală, din moment ce nu se face o discriminare. Citește articolul