Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Posibilele restricții, conceptul de "permisii" și starea de alertă pot influența modul de organizare a spațiilor de lucru și a serviciilor administrative.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament se ocupă de siguranța clădirilor și a bunurilor companiei. Știri despre despăgubiri pentru incendii sunt relevante pentru a înțelege importanța asigurării proprietăților și a măsurilor de prevenție.
Cea mai mare despăgubire acordată anul trecut de asigurătorii membri UNSAR în baza unei poliţe de asigurare facultativă pentru locuinţe a fost de circa 400.000 euro (1,9 milioane lei), cu 145% mai mare faţă de cea mai mare despăgubire achitată în 2019. Citește articolul
Informația este relevantă pentru a înțelege tendințele de pe piața imobiliară, deoarece dizolvările de firme pot elibera spații de birouri sau comerciale și pot influența prețurile chiriilor sau achizițiilor.
Numărul de firme dizolvate a crescut cu 14,66%, în primele şapte luni din 2021, la 16.878, faţă de 14.720, în perioada ianuarie - iulie 2020, conform datelor centralizate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), citate de Agerpres. Citește articolul
Furnizează informații esențiale pentru organizarea și gestionarea închirierilor auto pentru angajați sau vizitatori, incluzând procesul de rezervare, plată, predare-primire și gestionarea problemelor întâmpinate.
Dacă îti petreci vacanța în Europa sau mergi într-o călătorie de afaceri și vrei să închiriezi o mașină, însă nu știi cum trebuie să procedezi, înainte de toate, conform recomandărilor Centrului European al Consumatorilor România (ECC România), ar trebui să compari ofertele și să o alegi pe cea care corespunde nevoilor și posibilităților tale. Citește articolul
Furnizează informații utile pentru elaborarea ghidurilor interne privind utilizarea telefoanelor mobile de către angajați și pentru gestionarea generală a costurilor administrative legate de serviciile de telecomunicații.
Cei ce se află în apropierea frontierelor și care au activ serviciul de roaming riscă să se conecteze la rețelele de telefonie mobilă ale țărilor vecine. Pentru a evita astfel de situații, Autoritatea Națională pentru Administrarea și Reglementarea în Comunicații (ANCOM) a pus joi la dispoziția celor interesați o hartă actualizată ce conține atât zonele în care telefonul se poate conecta involuntar la rețele din afara țării, cât și nivelul semnalului în funcție de localitate și de rețeaua de telefonie. Citește articolul
Informațiile despre programul 'Noua Casă' și despre tendințele din sectorul construcțiilor sunt esențiale pentru înțelegerea pieței imobiliare și a spațiilor de birouri.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Articolul se referă la gestionarea depozitelor de deșeuri și la obligații legate de închiderea și monitorizarea acestora, precum și la obținerea autorizației de mediu. Acestea sunt activități administrative și de gestionare a proprietății și facilităților companiei.
Unul dintre domeniile extrem de complexe pentru firme vizează normele de mediu. În acest sens, Guvernul a adoptat săptămâna trecută un nou act normativ ce vizează depozitarea deșeurilor, care a apărut miercuri în Monitorul Oficial. Chiar dacă radicale, cele mai ambițioase schimbări vor avea loc abia din 2030. Motivul principal al modificării cadrului normativ este apariția unei noi directive europene în domeniu, care trebuia transpusă încă de acum un an. Citește articolul
Acest departament gestionează zi de zi proprietățile și facilitățile, inclusiv reparațiile și întreținerea părților comune, și trebuie să știe exact cum funcționează regulile asociației de proprietari privind contribuțiile și utilizarea fondurilor pentru a organiza totul eficient.
Printre alte obligații pe care legea le impune asociațiilor de proprietari, le regăsim și pe cele referitoare la constituirea și utilizarea fondului de rulment și a fondului de reparații. În timp ce fondul de rulment are ca scop asigurarea sumelor necesare pentru plăți curente, fondul de reparații – după cum sugerează și denumirea sa – se folosește pentru repararea și îmbunătățirea proprietății comune. Întrucât legiuitorul a prevăzut destinații clare pentru fiecare dintre cele două, în cazul în care un proprietar refuză să plătească partea ce-i revine din cheltuielile cu repararea proprietății comune, schimbarea acestora, astfel încât din fondul de rulment să se facă plăți pentru repararea terasei, a liftului și altele, nu e posibilă. Citește articolul
Personalul administrativ poate fi responsabil cu gestionarea și facilitarea călătoriilor de afaceri pentru angajați, inclusiv suportul pentru obținerea documentelor de călătorie. Cunoașterea procedurilor de eliberare a pașapoartelor îi ajută să organizeze mai eficient deplasările și să ofere informații exacte.
Deși eliberarea unui pașaport simplu electronic se face, de regulă, într-un interval cuprins între cinci și zece zile lucrătoare, practic, în acest an, timpul de așteptare mediu la nivel național s-a redus substanțial, fiind de cel mult trei zile, conform unei informări a Ministerului Afacerilor Interne (MAI). Cei care doresc să obțină un pașaport simplu electronic sau unul temporar trebuie să știe că programările pentru depunerea cererilor de eliberare se pot face exclusiv online. Cererile de pașapoarte pot fi depuse la oricare serviciu public comunitar de pașapoarte, însă trebuie respectată ora programării. Citește articolul
Simplificarea procedurilor administrative, cum ar fi eliminarea notificărilor către primării pentru vânzările de lichidare, reduce birocrația și volumul de muncă administrativă. De asemenea, modelul REKO poate implica identificarea și administrarea unor locații/spații pentru livrarea produselor.
Activitatea comercianților urmează să fie simplificată serios prin mai multe măsuri incluse într-un proiect de OUG inițiat azi de Ministerul Economiei. Aceste măsuri de debirocratizare ar veni după ce Guvernul deja a operat unele simplificări pe finalul anului trecut. Citește articolul