Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul oferă instrucțiuni detaliate despre amenajarea spațiilor (săli de clasă, coridoare), asigurarea distanțării, ventilației și igienizării. Aceste informații sunt esențiale pentru echipa care administrează clădirile și facilitățile companiei, pentru a se asigura că spațiile sunt sigure și respectă normele de sănătate.
Elevii vor începe luni, potrivit calendarului anului școlar 2020-2021, cursurile celui de-al doilea semestru. În același timp, deoarece situația epidemiologică din țara noastră s-a ameliorat, autoritățile au decis ca, începând de săptămâna viitoare, o parte dintre elevi să revină la școală. În acest sens, chiar astăzi a fost oficializat un ordin comun al Ministerului Educației și Ministerului Sănătății privind redeschiderea școlilor în format fizic, în care se găsesc atât scenariile în funcție de care se ia decizia revenirii elevilor la școală, cât și regulile pe care vor trebui să le respecte aceștia. Citește articolul
Acest departament se ocupă de întreținerea și curățenia clădirilor companiei și a zonelor comune. Știind ce suprafețe sunt cel mai des atinse și ar putea răspândi microbi îi ajută să organizeze mai bine curățenia și dezinfectarea, pentru a menține un mediu sigur pentru toți.
Riscul de a contracta COVID-19 prin atingerea suprafeţelor contaminate este foarte redus, ″mai mic de 5 la 10.000″, însă deloc neglijabil în anumite condiţii, informează agenţiile Xinhua şi EFE. Citește articolul
Acest departament este responsabil direct de administrarea și întreținerea proprietăților și terenurilor deținute de companie. Prin urmare, îi revine sarcina de a se asigura că măsurile de combatere a ambroziei sunt implementate conform legii pentru a evita sancțiunile.
Persoanele fizice şi cele juridice care deţin terenuri pe care creşte ambrozia şi nu iau măsuri pentru extiparea ei riscă să fie amendate până la sfârşitul lunii octombrie, perioada de polenizarea a acestei plante, nu doar până la finalul lui iulie. Hotărârea Guvernului ce prelungeşte acest termen maxim a fost publicată miercuri în Monitorul Oficial. Citește articolul
Adesea, acest departament gestionează flota de autovehicule a companiei. Informațiile despre programele Rabla și Rabla Plus, inclusiv finanțarea prin fonduri europene, sunt utile pentru modernizarea flotei cu vehicule mai eficiente și ecologice, cu impact pozitiv asupra costurilor operaționale și imaginii companiei.
Regulile programelor prin care cei interesați pot cere bani de la stat pentru a înlocui mașinile vechi cu unele mai puțin poluante sau chiar “verzi”, respectiv Rabla Clasic și Rabla Plus, au fost modificate marți, odată cu oficializarea unui ordin al Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP). În principal, modificările vizează adăugarea unor noi tipuri de surse financiare din care solicitantul de bani de la stat poate să asigure diferența de preț la cumpărarea mașinii, dar și alinierea legislației la noile reguli internaționale privind emisiile poluante. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de regulile privind stabilirea sediului profesional pentru o Persoană Fizică Autorizată, inclusiv documentele necesare și aprobările de la asociațiile de proprietari, aspecte esențiale pentru gestionarea spațiilor.
Înregistrarea ca persoană fizică autorizată (PFA) rămâne în continuare una dintre cele mai simple proceduri de înființare a unei forme juridice, iar procesul are costuri zero pentru cei care se ocupă singuri de el. În continuare, aveți pașii pe care trebuie să îi urmați în cazul în care doriți să înființați un PFA. Citește articolul
Informația că nu mai este necesară autorizația de construire pentru montarea panourilor fotovoltaice pe acoperiș este foarte relevantă pentru departamentul care administrează clădirile și proprietățile companiei, simplificând eventualele proiecte de modernizare energetică.
Regulile stabilite de ghidul de finanțare a programului ce permite celor interesați să solicite bani de la stat pentru instalarea de sisteme fotovoltaice pentru generarea de energie electrică din surse total ecologice au fost modificate luni, după ce un ordin al Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) a fost oficializat. Citește articolul
Acest departament gestionează tot ce ține de clădirile și spațiile firmei, inclusiv sistemele de securitate cu camere video. Ei trebuie să știe cum să plaseze și să folosească aceste camere în mod legal, pentru a nu încălca drepturile de intimitate ale oamenilor.
Autoritatea de protecție a datelor din Spania a amendat cu 1.200 euro o persoană fizică pentru că avea instalate mai multe camere de filmat, pe casă, într-un mod necorespunzător regulilor prevăzute de Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR). Însă nu instalarea propriu-zisă a camerelor de filmat reprezintă noutatea. Fiindcă se știa, deja, inclusiv în România, că o cameră de filmat instalată pe ușa unei case, de exemplu, dacă era îndreptată către un spațiu public (o stradă, de pildă), putea fi contrară GDPR. Ce contează, cu adevărat, e că Autoritatea spaniolă a aplicat o amendă în condițiile în care camera nu era activă și, astfel, nu filma nimic. Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea spațiilor și a logisticii. Dacă o companie pune la dispoziție spații pentru vaccinare sau organizează astfel de puncte, este important să știe detaliile administrative și contractuale pentru utilizarea acestor locații.
Chiar dacă a fost oficializată Ordonanța de urgență nr. 3/2021, care stabilește felul cum va fi plătit personalul medical implicat în activitatea de vaccinare împotriva coronavirus, precum și medicii de familie care își informează și monitorizează pacienții, în toată această perioadă, a mai fost nevoie de apariția unor norme de punere în aplicare, ca să fie clar cum se face plata. În acest sens, un Ordin comun al Ministerului Sănătății (MS) și al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS), oficializat vineri, face fix acest lucru: stabilește ce tipuri de contracte încheie personalul medical, respectiv medicii de familie, pentru a putea fi plătiți. Citește articolul
Acest departament gestionează proprietățile companiei (clădiri, terenuri) și diverse contracte operaționale (ex: telefonie), fiind interesat de taxele locale, avize și potențialele costuri de reziliere.
Dincolo de principalele obligații de plată pe care le au afacerile în anul 2021 (impozit pe venit, pe profit, TVA, contribuții sociale etc.), mai trebuie avute în vedere și altele mai puțin cunoscute. Printre ele se numără, de exemplu, taxele de mediu, contribuția la fondul de handicap, taxa pentru jocurile de noroc, accizele sau chiar taxele locale. Citește articolul
Monitorizează sănătatea economică generală, care influențează cererea de spații comerciale și de birouri, precum și stabilitatea clienților sau a furnizorilor de servicii.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii.
Citește articolul