Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Informația conform căreia mai multe companii pot funcționa la același sediu, chiar dacă depășesc numărul de camere, este utilă pentru planificarea și gestionarea spațiilor de lucru și a sediului companiei.
Anul trecut a adus mai multe modificări importante la relația pe care firmele, PFA-urile și ONG-urile o au cu statul. Mă refer, în esență, la mai multe simplificări, dar și la unele schimbări în bine ale serviciilor oferite de autoritățile fiscale. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu administrarea generală a vehiculelor companiei, inclusiv cu asigurarea că polițele RCA sunt încheiate și reînnoite la timp, pentru a evita blocaje administrative și amenzi.
Persoanele care au o mașină înmatriculată sau care urmează să fie înmatriculată în România trebuie să aibă încheiată o asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA). Scopul acesteia este de a acoperi eventualele pagube produse cu mașina - intenționat sau din cauza unui accident. Respectarea acestei obligații este foarte importantă, întrucât, pe lângă amenzi, sancțiunea pentru neîncheierea asigurării poate fi chiar reținerea certificatului de înmatriculare. De anul trecut însă, dovada RCA-ului se poate face și cu polița electronică. Citește articolul
Se ocupă de organizarea fizică a spațiului de birou și a accesului în clădire, asigurându-se că sunt respectate regulile de sănătate (precum măsurarea temperaturii și purtarea măștii) pentru toți cei prezenți.
Majoritatea regulilor temporare stabilite de autorități anul trecut, în contextul epidemiei de coronavirus, rămân valabile la trecerea în 2021. Cel puțin atât timp cât starea de alertă se prelungește, ele trebuie aplicate mai departe în relațiile de muncă dintre angajator și salariații proprii. Citește articolul
Acest departament se ocupă de instalarea, întreținerea și gestionarea camerelor de supraveghere și a altor sisteme de monitorizare în spațiile fizice ale companiei.
O nouă amendă pentru încălcarea Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), dată în Germania, clarifică și mai mult în ce măsură pot angajatorii să își monitorizeze salariații care sunt suspectați de comiterea unei infracțiuni. Dincolo de aspecte deja cunoscute, precum faptul că monitorizarea salariaților ar trebui să fie necesară pentru atingerea unui anumit scop și proporțională cu obiectivul urmărit, situația din Germania clarifică, în special, faptul că nici măcar fapte precum furtul din magazinul angajatorului nu justifică o monitorizare generală, care să îi vizeze pe toți salariații. Citește articolul
Modificările legate de deductibilitatea cheltuielilor cu telemunca și scutirea taxelor pentru mașinile de serviciu afectează modul de gestionare a costurilor legate de spațiile de lucru și flota auto a companiei.
Majoritatea modificărilor legislative din 2020, ce țin de sistemele de impozitare a afacerilor și de cele mai importante taxe datorate statului, au intervenit chiar în ultima lună a anului. Din acest motiv, am sintetizat astăzi cele mai importante schimbări ale sistemului fiscal de care să ții cont la începutul anului 2021. Citește articolul
Acest departament se ocupă de administrarea și întreținerea spațiilor și proprietăților companiei. Este esențial să cunoască obligațiile și drepturile companiei în relația cu asociația de proprietari și cu ceilalți proprietari din condominiu, pentru a asigura buna funcționare a spațiilor și a participa la deciziile comune.
Legea nu obligă la asociere - din contră, asocierea este o chestiune de opțiune, de preferință. Dar de multe ori, cu atât mai mult într-o structură cum este cea a unui condominiu (mai simplu, bloc), asocierea este benefică pentru că ne permite să contribuim la luarea deciziilor care ne privesc și pe noi. Am văzut că se pune adesea problema dacă există o legătură absolută între a fi proprietar al unui apartament și a fi membru al asociației de proprietar de la acel bloc. Mai mult ca orice, motivul invocat pentru ieșirea din asociație este scăparea de plata anumitor cheltuieli lunare. Numai că acestea trebuie plătite oricum ar fi. Citește articolul
Conține informații despre adaptarea spațiilor de lucru și reguli de parcare pentru persoanele cu dizabilități, esențial pentru gestionarea eficientă și conformă a facilităților companiei.
În 2020, au apărut anumite modificări în cadrul legislației pentru apărarea drepturilor și intereselor persoanelor cu handicap. O parte din acestea, precum decontarea carburantului folosit de aceste persoane, până într-o anumită sumă, îi vizează direct pe cei protejați. O altă parte, în schimb, li se adresează altor persoane - fie șoferilor care parchează ilegal pe locuri speciale pentru cei cu handicap, fie angajatorilor, care au anumite obligații față de cei cu dizabilități. Citește articolul
Se ocupă de administrarea clădirilor, terenurilor și a flotei de mașini a companiei și trebuie să știe cum sunt impozitate acestea pentru a gestiona costurile și a asigura conformitatea.
De anul acesta, firmele trebuie să știe că există anumite schimbări la regulile aplicabile impozitelor și taxelor locale. Printre acestea, se numără anumite modificări aduse felului cum se stabilește impozitul pe clădirile mixte, dar și o extensie a bonificațiilor pentru plățile anticipate ale dărilor fiscale și cu privire la taxe pe terenuri, respectiv pe clădiri. În fine, din 2021, firmele sunt obligate să facă mai rar reevaluarea clădirilor. Citește articolul
Toate modificările legislative, de la legalizarea construcțiilor și autorizațiile de construire, la branșamentele de utilități, cerințele pentru clădirile noi și gestionarea proprietăților, sunt de interes direct pentru administrarea și dezvoltarea portofoliului imobiliar al companiei.
În 2020, legislația privind construcțiile, fie că vorbim despre regulile de autorizare a lucrărilor de construcție sau cele privind înscrierea imobilelor în evidenţele de cadastru şi carte funciară, a suferit numeroase modificări. Printre altele, acum există o nouă posibilitate de a intra în legalitate după construirea fără autorizație, se pot da amenzi pentru neincluderea în anunțurile de vânzare sau închiriere a detaliilor privind performanța energetică, iar închiderea balcoanelor de la parter se poate face mai ușor. Citește articolul
Pentru a înțelege dacă anumite cheltuieli administrative, cum ar fi chiria, sau achiziția de imobile sunt acoperite de granturi și cum să le gestioneze în cadrul proiectelor.
Ministerul Economiei a strâns recent laolaltă răspunsurile la întrebările primite în legătură cu platforma de granturi.imm.gov.ro, prin care firmele au putut aplica, în aceste ultime luni, pentru măsurile 1, 2 și 3 de finanțare din OUG nr. 132/2020. Astfel, cei de la minister explică solicitanților ce reprezintă cele mai comune erori din platformă, dar și numeroase aspecte ce țin de măsura 3, pentru care înscrierile sunt încă în derulare până la final de lună. Citește articolul