Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Relevanță pentru situațiile în care compania ar putea fi vizată de exproprieri sau ar gestiona anumite beneficii legate de locuințe pentru angajați, caz în care ar trebui să știe cum sunt impozitate aceste sume.
Chiar dacă pentru majoritatea veniturilor obținute se datorează impozit pe venit, există o serie de venituri exceptate de la acest impozit. Mai exact, e vorba despre acelea care, din motive sociale sau pentru stimularea anumitor activități, de exemplu, nu implică și o obligație de plată a impozitului, în ceea ce le privește. Citește articolul
Departamentul Administrativ poate colabora cu arhitecți, evaluatori autorizați sau experți tehnici pentru diverse proiecte de construcții, renovări sau evaluări de proprietăți. Este necesar să se verifice că acești profesioniști sunt autorizați pentru a garanta calitatea și legalitatea lucrărilor.
Cei care au nevoie de profesioniști precum avocați, notari sau contabili și nu știu la cine să apeleze pot accesa online datele acestora de contact. Profesioniștii care activează în domenii precum cele enumerate anterior sunt înscriși pe o listă publicată pe site-ul corpului profesional din care fac parte. Astfel, cei care au nevoie de un anumit specialist îl pot găsi online, cu tot cu datele lui de contact. Citește articolul
Departamentul administrativ se ocupă, de obicei, cu pregătirea și transmiterea diferitelor documente către instituțiile statului. Această modificare le simplifică munca zilnică, nemaifiind nevoie să se preocupe de ștampilarea actelor.
Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) a anunțat joi, printr-un comunicat de presă, că, de-acum, funcționarilor din domeniul fondurilor europene le este interzis să mai solicite ștampilarea documentelor primite. Decizia MIPE vine la doar câteva zile distanță de la decizia similară luată de Ministerul Dezvoltării. Citește articolul
Dacă investițiile vizează construcția sau modernizarea de clădiri și spații de lucru, acest departament este responsabil de buna desfășurare a acestor proiecte fizice.
Întreprinderile mici și mijlocii (IMM) mai pot cere statului granturi pentru investiții de până la 200.000 de euro doar până azi, la ora 20:00. Granturile pentru investiții reprezintă a treia formă de ajutor reglementată prin Ordonanța de urgență a Guvernului 130/2020, pe lângă microgranturi și granturile pentru capital de lucru. Citește articolul
Se ocupă de administrarea flotei auto a firmei și de gestionarea procedurilor în caz de accident, având nevoie să cunoască noile termene și condiții pentru a asigura o recuperare rapidă a vehiculelor și a despăgubirilor.
Amenda maximă care poate fi aplicată firmelor de asigurare care nu plătesc în termen de 10 zile de la notificarea cererii de rambursare prejudiciile datorate în cazul asigurării de răspundere civilă auto (RCA) ar putea fi majorată de până la zece ori, ajungând la 5 milioane lei, potrivit unui proiect de OUG aflat în dezbatere publică. Citește articolul
Acest departament gestionează proprietățile și spațiile firmei. Articolul le oferă detalii despre cerințele de evaluare a clădirilor pentru impozitare, termenele limită și consecințele nerespectării acestora, ajutându-i să administreze corect bunurile imobiliare.
Valoarea folosită la calculul impozitului pe clădirile ce sunt în proprietatea firmelor se actualizează, mai nou, la fiecare cinci ani, nu la trei, așa cum stabilea legislația până de curând. Schimbarea apare într-o lege oficializată în decembrie 2020, în privința căreia autoritățile s-au pus cu greu de acord asupra termenului de intrare în vigoare - concluzia este că noua regulă se aplică chiar începând cu impozitul local aferent anului 2021, conform Ministerului Dezvoltării și Ministerului Finanțelor. Citește articolul
Dacă departamentul este implicat în achiziții sau vânzări de proprietăți imobiliare (terenuri, clădiri), care adesea implică plata unui avans, este crucial să înțeleagă cum se tratează TVA-ul pentru aceste avansuri. Acest lucru afectează bugetul tranzacțiilor și modul în care se fac plățile, mai ales când operațiunea finală poate fi scutită de TVA.
Ca să putem vorbi de corecta aplicare a regulilor de TVA, avansul trebuie privit ca ceea ce este, în esență, indisolubil legat de operațiunea principală. Cu ocazia unei recente conferințe de fiscalitate organizate de avocatnet.ro, Mihaela Ardeleanu, Tax Consultant la firma de consultanță fiscală Viboal FindEx a oferit câteva lămuriri participanților legate de regulile de TVA. Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea bunurilor și facilităților companiei. Nota de lichidare este importantă pentru a confirma că angajatul care pleacă a predat toate bunurile companiei pe care le-a avut în folosință (ex: laptop, telefon, chei), asigurând o evidență clară.
Atunci când încheie raportul de muncă cu un salariat, angajatorul îi poate elibera acestuia o notă de lichidare. Concret, acest document arată faptul că salariatul nu are datorii fața de firmă, dar nici invers. În prezent, documentul este opțional, așa încât angajatorul nu este obligat să-l emită. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu buna funcționare a clădirilor și spațiilor deținute sau închiriate de companie. Articolul oferă detalii esențiale despre cum funcționează o asociație de proprietari, ce obligații are, cum se gestionează spațiile comune și cheltuielile, informații vitale pentru administrarea eficientă a proprietăților și a relației cu asociațiile.
Aspectele legate de înființarea asociațiilor de proprietari, dar și de chiriași, utilizarea sau modificarea locuințelor și, în general, toate aspectele vieții la bloc sunt stabilite și reglementate de legea asociațiilor de proprietari. Citește articolul
Departamentul administrativ se ocupă de înregistrarea inițială a firmei, modificările de date și alte aspecte birocratice care implică aceste declarații fiscale.
Numărul declarațiilor fiscale folosite de contribuabili (că firme, că persoane fizice autorizate) în relația cu Fiscul este unul destul de ridicat. Dintre toate, însă, numai anumite formulare sunt folosite lunar/trimestrial/anual de un număr semnificativ de contribuabili: cele prin care se declară și plătesc dările fiscale, cele care țin de aplicarea taxei pe valoarea adăugată (TVA) și nu numai. Citește articolul