avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1147 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES PREMIUM

De ce ar trebui să discuți cu notarul despre natura tranzacției imobiliare ce urmează să fie încheiată

Acest departament este interesat, mai ales partea de Real-Estate, pentru a înțelege cum sunt tratate fiscal tranzacțiile imobiliare și ce implicații pot exista dacă o vânzare sau achiziție este privită ca o afacere, chiar dacă inițial pare o tranzacție simplă.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
17 Februarie 2021 | 1 | 2375 | Timp de citire: 3 min.

La autentificarea vânzării, notarului trebuie să i se spună dacă respectiva tranzacție este făcută în exercițiul unei activități economice, respectiv dacă vânzătorul acționează ca o persoană fizică autorizată (PFA), de exemplu. În această situație regăsim în special pe cei care înstrăinează două sau mai multe imobile într-o perioadă de timp relativ scurtă și care fie nu știu că Fiscul îi consideră că acționează în scopul obținerii de profit, fie știu dar ignoră acest lucru. Dacă vânzătorul a plătit impozit la notar pentru tranzacția respectivă, el va mai datora și restul de impozit impus ulterior de Fisc însă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Interviu La ce trebuie să fii atent în 2021 înainte să îţi pui semnătura pe un act de cumpărare a unui imobil

Acest departament este direct interesat de achiziția și gestionarea spațiilor și proprietăților companiei. Articolul le oferă informații practice despre cum să se asigure că un contract de achiziție este corect și cum să evite problemele legate de proprietățile pe care le administrează.

Lucia Tozaru în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
17 Februarie 2021 | 2 | 15143 | Timp de citire: 8 min.

Într-o perioadă în care oferta de vânzare de apartamente sau de case este din ce în ce mai largă, cei interesaţi de achiziţia unui imobil trebuie să acorde atenţie sporită atât construcţiei în sine, cât şi contractului pe care urmează să îl semneze. Citește articolul

ACCES PREMIUM

ANCPI: Angajații primăriilor pot realiza anumite lucrări de cadastru

Acest departament gestionează proprietățile și imobilele companiei. Deoarece articolul vorbește despre măsurători și înregistrarea terenurilor (cadastru), este esențial pentru ei să înțeleagă cine are voie legal să facă aceste lucrări pentru proprietățile administrate.

Dragoș Niculescu în Aspecte juridice
Redactor coordonator, avocatnet.ro
16 Februarie 2021 | 1 | 2707 | Timp de citire: 2 min.

Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) încurajează primăriile să facă anumite lucrări de specialitate în domeniul cadastrului cu ajutorul angajaților proprii, reiese dintr-un comunicat de presă al instituției. Totuși, pentru a putea face lucrări în domeniul cadastrului, angajații primăriei trebuie să fie autorizați de ANCPI. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Atenție la vânzările de imobile! ANAF dispune de moduri prin care să-și dea seama că vânzătorii evită taxele pentru tranzacțiile imobiliare

Acest departament gestionează proprietățile deținute sau închiriate de companie. Înțelegerea modului în care Fiscul analizează și reîncadrează tranzacțiile imobiliare este crucială pentru a gestiona eficient portofoliul imobiliar al firmei și a evita surprize fiscale în cazul unor vânzări sau achiziții de proprietăți ale companiei.

Simona Voiculescu în Taxe și impozite
Director Editorial, avocatnet.ro
16 Februarie 2021 | 1 | 5868 | Timp de citire: 3 min.

Fiscul are pârghii prin care poate vedea dacă o persoană a încheiat mai multe tranzacții imobiliare într-o perioadă de timp fără să datoreze statului taxe și impozite ca „afacerist”, iar nu ca simplu cetățean. Prin informațiile care sunt necesare încheierii tranzacțiilor la notar, mai exact, și modul în care sunt ele înregistrate în evidențele autorităților. Citește articolul

ACCES GRATUIT

De ce preferă românii să stea la coadă ca să își plătească taxele, în loc să le achite online. „Mai ies un pic din casă”

Articolul menționează aglomerația la ghișee. Acest departament este responsabil cu gestionarea spațiilor fizice și a fluxurilor de persoane, și este interesat să înțeleagă de ce anumite servicii necesită încă prezența fizică și cum pot fi optimizate aceste procese și spații.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
16 Februarie 2021 | 433 | Timp de citire: 1 min.

Taxa de facultate, plăți către Apele Române, dar și abonamente pentru cluburi sportive de stat ar putea fi achitate în curând online, pe ghișeul.ro. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Vinzi mai mult de un imobil într-un an? Când și de ce ar trebui să-ți pui problema că trebuie să plătești taxe în plus

Este util pentru a înțelege implicațiile fiscale ale tranzacțiilor cu proprietățile companiei și pentru a gestiona corect cumpărările și vânzările acestora, asigurându-se că se respectă regulile de taxare.

Simona Voiculescu în Taxe și impozite
Director Editorial, avocatnet.ro
15 Februarie 2021 | 1 | 19072 | Timp de citire: 7 min.

Persoanele fizice care înstrăinează bunuri imobile în mod repetat ar putea să intre în vizorul Fiscului cu obligații fiscale suplimentare. Mai exact, din simplul vânzător-persoană fizică, Fiscul să reconsidere situația și să-i pună vânzătorului pe frunte ștampila de „vânzător-afacerist”. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Agenda săptămânii 15 - 21 februarie 2021

Departamentul se ocupă de gestionarea clădirilor și facilităților, inclusiv de contractele cu firmele de salubritate și de infrastructura necesară pentru colectarea separată a deșeurilor, așa cum prevede Legea compostului.

Dragoș Niculescu în Aspecte juridice
Redactor coordonator, avocatnet.ro
15 Februarie 2021 | 1314 | Timp de citire: 1 min.

În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și activitatea acestora. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații fiscale pe care le au firmele de îndeplinit sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii care începe astăzi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sinteză legislativă: Cele mai importante acte normative publicate în perioada 8-14 februarie

Implică ajustări ale modului de funcționare a birourilor și spațiilor de lucru, inclusiv reguli de acces, distanțare fizică și igienizare, pentru a respecta măsurile de siguranță impuse de starea de alertă.

Manuela Rasina în Mediul juridic
Autor colaborator, Inteligo Media SA
15 Februarie 2021 | 1829 | Timp de citire: 4 min.

Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante acte normative (și/ sau decizii) publicate în Monitorul Oficial în perioada 1-7 februarie 2021. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare act normativ punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care acestea se aplică. Explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, acolo unde există - ele trimit către articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Începe vaccinarea cu AstraZeneca și în România. Peste 142.000 de locuri sunt deja rezervate

Direct afectat de creșterea prețurilor la utilități (electricitate, gaze) pentru funcționarea și întreținerea birourilor și clădirilor companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
15 Februarie 2021 | 1241 | Timp de citire: 3 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii.

Citește articolul

ACCES GRATUIT

Top cinci afaceri bizare, însă legale, pe care le poți desfășura în România

Departamentul se ocupă de partea birocratică și de înregistrare a firmei, iar cunoașterea codurilor CAEN și a procesului de autorizare la Registrul Comerțului este direct relevantă pentru sarcinile administrative.

avocatnet.ro în Weekend
14 Februarie 2021 | 2 | 22645 | Timp de citire: 3 min.

Unele dintre cele mai populare idei de afaceri pe care antreprenorii își doresc să le demareze în acest an vizează înființarea unor pensiuni turistice, cofetării, ateliere de tâmplărie sau de textile. În același timp, alte persoane sunt atrase de ideile creative și visează să aibă propria florărie, să organizeze evenimente private sau să ofere servicii de web design. Cu toate acestea, în România pot fi demarate și afaceri mai puțin obișnuite. Citește articolul