Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament se ocupă de întreținerea clădirilor, terenurilor și a zonelor înconjurătoare ale companiei. Articolul oferă detalii despre ce trebuie făcut (curățenie, reparații, curățarea zăpezii etc.) conform legii, pentru a menține proprietatea în bună stare și conform cerințelor locale.
Un act normativ ce se aplică de sâmbătă stabilește, printre altele, că atât autorităţile şi instituţiile statului, cât şi persoanele fizice sau firmele trebuie să îngrijească bine clădirile și terenurile pe care le dețin, inclusiv prin curățarea periodică a fațadelor, zugrăvirea clădirilor sau spălarea geamurilor acestora. Citește articolul
Utile pentru cei care gestionează proprietățile sau facilitățile companiei și stabilesc reguli interne (ex. pentru parcare sau utilizarea spațiilor), arătând că nu pot impune amenzi în același mod ca statul și cum pot fi implementate reguli corecte și aplicabile.
Confruntați cu colocatari lipsiți de bună creștere, spirit de convivialitate, adaptare la viața pe verticală și respect față de oamenii de lângă, asociații dintr-un bloc se gândesc adesea să alăture setului de reguli de condominiu și niște sancțiuni pentru cei care nu le respectă. Și ce altceva ca să-l doară pe colocatarul cu deficiențe? O amendă, două, trei. Doar că nu putem să le trasăm celor din jur amenzi cum vrem noi. Două motive pentru asta: Citește articolul
Acest departament gestionează operațional flota de mașini a companiei, inclusiv procesul de obținere, reînnoire sau gestionare a asigurărilor RCA. Modificările la prime și la valabilitatea polițelor afectează direct modul în care ei administrează vehiculele.
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) vrea să modifice regulile pe baza cărora se calculează preţurile asigurărilor de răspundere civilă auto (RCA), prin aplicarea diferenţiată a malusului în funcţie de severitatea accidentului. Citește articolul
Deoarece articolul vorbește despre piața imobiliară, prețurile apartamentelor și construcțiile noi, aceste informații sunt relevante pentru deciziile legate de spațiile de birouri, relocări sau chiar pentru a înțelege contextul locativ al angajaților.
Deși pandemia a blocat numeroase afaceri, piața imobiliară o duce bine. Poate și pentru că în România o casă poate fi cumpărată mai ușor acum decât în urmă cu zece ani. Citește articolul
Pentru a gestiona eficient flota de vehicule a companiei, a înțelege procedurile de recuperare în caz de ridicare și a comunica angajaților regulile de parcare pentru a preveni astfel de situații.
De sâmbătă, autoritățile vor putea ridica și mașinile lăsate pe spații verzi, parcări de reședință sau spații pietonale diverse, nu doar pe cele parcate neregulamentar pe drumurile publice, potrivit unei legi oficializate miercuri. Totodată, s-a stabilit și ce se-ntâmplă cu mașinile ridicate ori cum vor putea fi recuperate acestea de către șoferi. Citește articolul
Informațiile despre piața imobiliară (preferințe, prețuri, soluții energetice eficiente) sunt utile pentru departamentele care gestionează spații de birouri, depozite, sau care sunt implicate în relocarea angajaților, influențând deciziile de achiziție sau închiriere de proprietăți.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Departamentul Administrativ se ocupă adesea cu administrarea documentelor necesare pentru flota de mașini a companiei sau cu sprijinirea angajaților în obținerea de documente personale, fiind interesat de modalitățile de plată și de recuperare a taxelor aferente (permise, înmatriculări, pașapoarte).
Cei care au achitat greşit sau care nu au beneficiat de serviciul de eliberare a paşaportului simplu, dar şi cei care au făcut plăţi eronate pentru permisul de conducere vor putea să îşi recupereze sumele, după ce actul normativ care prevede categoriile de plăţi care pot fi făcute prin ghişeul.ro a fost modificat. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de curățenia, întreținerea și aspectul proprietăților firmei (clădiri, terenuri) și trebuie să știe exact ce măsuri trebuie luate pentru a respecta legea și a evita problemele cu primăria.
Dacă proprietarii de terenuri sau imobile nu acționează în termenul stabilit de primar, reprezentanții autorităților locale vor putea efectua, în numele și pe cheltuiala proprietarului, acțiuni de curățare, inclusiv a zăpezii, igienizare ori salubrizare, potrivit unei legi apărute miercuri în Monitorul Oficial, dar care se va aplica abia de sâmbătă. Citește articolul
Gestionează spațiile de parcare ale companiei și se asigură că vehiculele firmei și ale angajaților respectă noile reguli pe domeniul public, inclusiv obligațiile privind îngrijirea proprietăților.
Pentru a fi posibilă și ridicarea mașinilor parcate la întâmplare pe spațiile verzi sau prin parcuri, nu doar a celor de pe drumurile publice, miercuri a fost oficializată o lege ce vizează modificarea regulilor de gospodărire a localităţilor. Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea de administrarea parcului auto și de suportul administrativ pentru angajați. Informațiile despre livrarea permiselor și valabilitatea lor sunt utile pentru a gestiona documentele șoferilor și a răspunde la întrebările acestora.
Permisele de conducere eliberate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) vor fi primite de titulari prin poştă, fără a mai fi necesară ridicarea lor dintr-un sediu de servicii publice comunitare. În plus, DRPCIV reaminteşte persoanelor care au permise de conducere sau autorizaţii de circulaţie provizorii expirate că acestea îşi păstrează valabilitatea pe perioada stării de alertă. Citește articolul