Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Este interesat de eligibilitatea cheltuielilor legate de spații (chirii, achiziții sau renovări de clădiri comerciale) și de gestionarea și asigurarea bunurilor cumpărate prin proiect.
În ultimele luni, s-au lansat mai multe programe de finanțare care au vizat atât obținerea de microgranturi, cât și de granturi pentru investiții ori capital de lucru. În webinarul pe care l-am susținut, alături de Marian Dumitrache, lector al unor cursuri de specialitate în domeniul fondurilor naționale europene și specialist în atragerea acestor fonduri, am discutat despre pașii pe care companiile îi au de urmat după ce au obținut aceste fonduri.
Citește articolulAcest departament se ocupă de gestionarea mașinilor firmei și a parcărilor. De aceea, trebuie să cunoască regulile de ridicare a mașinilor parcate greșit, ca să evite amenzi sau probleme pentru vehiculele companiei sau pentru cele ale angajaților care folosesc facilitățile firmei.
Noi reguli ce vizează ridicarea mașinilor parcate neregulamentar au apărut la sfârșitul lunii noiembrie, aceastea completând, de fapt, cadrul legislativ existent anterior. Astfel, legislația permite acum ridicarea mașinilor lăsate la întâmplare atât pe drumurile publice, așa cum e din 2017, cât și pe spațiile verzi, parcări de reședință sau spații pietonale diverse. Citește articolul
Știrea despre planurile de renovare energetică a clădirilor și despre dezvoltarea infrastructurii rutiere este importantă pentru gestionarea și modernizarea proprietăților companiei, pentru planificarea investițiilor în clădiri și pentru deciziile de amplasare a facilităților.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Noile reguli privind ridicarea mașinilor parcate pe trotuare, spații verzi sau mașinile abandonate afectează direct modul în care compania gestionează parcările proprii, accesul pe proprietate și spațiile din jurul clădirilor. Este important pentru administrarea eficientă a facilităților.
Printre cele mai importante schimbări apărute în acest an în domeniul auto se numără posibilitatea ridicării autoturismelor de pe trotuare şi spaţii verzi de către autorităţile locale, precum şi ridicarea maşinilor considerate abandonate după numai şase luni. Nu trebuie să uităm nici de modificările legate de poliţele de răspundere civilă auto (RCA), precum şi de posibilitatea verificării online la Registrul Auto Român (RAR) a daunelor înregistrate de un vehicul. Citește articolul
Acest departament gestionează clădirile și facilitățile companiei. Articolul oferă ghidare concretă despre instalarea camerelor de supraveghere în spațiile comune sau despre afișarea publică a anumitor informații, respectând confidențialitatea persoanelor.
Obligațiile din domeniul protecției datelor vizează și asociațiile de proprietari, de multe ori. Problema e că, pentru multe asociații, respectarea unor acte normative precum Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) nu e deloc ușoară. Simpla citire a Regulamentului, de exemplu, s-ar putea să nu le clarifice multora ce pot și ce nu pot să facă, iar obținerea consultanței juridice s-ar putea să fie prea scumpă pentru bugetul unei asociații de proprietari. Ori să nu fie dorită de membrii acesteia. De aceea, cel mai recent ghid al Autorității române de protecție a datelor (ANSPDCP) clarifică multe aspecte ce țin de respectarea legislației din domeniu, de la cazurile când ea se aplică, la ce pot să facă asociațiile în situații concrete - supraveghere video a casei scărilor, afișarea numelui și prenumelui locatarilor la avizier etc. Citește articolul
Se ocupă de documentația referitoare la proprietatea sau folosința imobilului unde se vor instala panourile fotovoltaice (ex: extras carte funciară, contracte de concesiune/chirie/comodat), asigurându-se că toate actele sunt valide și conforme cu cerințele programului.
Înscrierea în programul Electric Up, prin care întreprinderile mici și mijlocii (IMM) și cele din domeniul HoReCa (hoteluri, restaurante, cafenele) vor putea obține finanțări de până la 100.000 de euro, pentru instalarea de panouri fotovoltaice și stații de reîncărcare pentru mașinile electrice, urmează să înceapă mâine. În acest sens, cei interesați pot consulta un ghid de înscrieri (care a fost finalizat spre sfârșitul lunii noiembrie), pentru a ști cum trebuie să procedeze pentru a se înscrie în program. Citește articolul
Modificările privind documentele necesare pentru sediul ONG-urilor și eliminarea necesității acordului vecinilor simplifică procesul administrativ și logistic de stabilire a unui sediu, aspect de interes direct pentru acest departament.
Activitatea asociațiilor și fundațiilor (supranumite ONG-uri) va fi simplificată începând de sâmbătă, conform unei legi ce a apărut miercuri în Monitorul Oficial. Printre altele, se simplifică înființarea ONG-urilor și declarația privind beneficiarii reali va fi obligatorie în mai puține situații. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de obligația legală de a dota clădirile (publice sau de utilitate publică, dar și altele) cu suporturi pentru biciclete, deoarece este responsabil de administrarea și conformitatea spațiilor și facilităților companiei.
Ziua naţională a bicicletei va fi sărbătorită anual în data de 3 iunie, începând din 2021, după ce, miercuri, o lege ce impune această sărbătoare naţională a fost oficializată. Citește articolul
Informațiile despre prelungirea stării de alertă și despre necesitatea reautorizării anumitor tipuri de afaceri pot afecta modul în care sunt gestionate resursele administrative și permisele de funcționare ale companiei.
Dintre evenimentele importante pentru firme și persoane fizice autorizate (PFA), ce vor avea loc în luna decembrie, putem aminti încheierea perioadei de accesare a amnistiei fiscale, a celei pentru depunerea cererilor de eșalonare la plată, dar și reluarea popririlor bancare pentru datorii fiscale. Citește articolul
Secțiunea despre creșterea prețurilor la energie este importantă pentru acest departament, deoarece gestionează costurile cu utilitățile și întreținerea clădirilor companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul