Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament gestionează proprietățile companiei și are nevoie să cunoască procedurile exacte pentru a cumpăra sau vinde terenuri agricole, inclusiv documentele necesare și cum se respectă drepturile de preemțiune.
O ordonanță de urgență publicată azi în Monitorul Oficial stabilește că tranzacțiile ce vizează terenurile agricole, ce au fost demarate până în data de 13 octombrie 2020, dată de la care au intrat în vigoare noi reguli, mai restrictive, nu se vor supune acestora, ci altei proceduri. În acest context, prezentăm astăzi modul efectiv în care se vor putea finaliza aceste tranzacții. Citește articolul
Departamentul trebuie să știe cum sunt afectate deplasările personalului administrativ sau accesul la sediile companiei, mai ales dacă sunt în zone carantinate sau necesită tranzit prin ele.
În condiţiile în care foarte multe localităţi din ţară se află în carantină din cauza numărului ridicat de cazuri de infectare cu SARS-COV-2, este important de ştiut în ce condiţii cei care nu locuiesc sau lucrează într-o zonă carantinată o pot tranzita. Citește articolul
Acest departament gestionează proprietățile companiei. Cunoașterea regulilor de vânzare/cumpărare a terenurilor agricole este crucială pentru administrarea corectă a patrimoniului imobiliar și pentru planificarea spațiilor necesare.
Pentru a evita un blocaj în ceea ce privește finalizarea tranzacțiilor terenurilor agricole, Guvernul a stabilit, printr-o ordonanță publicată azi în Monitorul Oficial, că regulile apărute în vară pentru vânzarea terenurilor din extravilanul localităților nu se vor aplica cererilor de afișare a ofertei de vânzare înregistrate până în data de 13 octombrie 2020. Potrivit documentului, acestora li se va aplica, până la sfârșitul lunii ianuarie 2021, vechea procedură de vânzare. Citește articolul
Departamentul este direct responsabil cu gestionarea utilităților și a costurilor aferente pentru clădirile și facilitățile companiei, fiind interesat de creșterile de preț la electricitate și gaze naturale.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea de parcul auto al companiei. Informațiile despre cum se pot casa mașini vechi și cumpăra altele noi cu ajutor de la stat, inclusiv despre simplificarea documentelor și posibilitatea de a transfera primele, sunt esențiale pentru gestionarea eficientă a flotei de vehicule.
De-acum, toți cei care vor să cumpere mașini noi prin intermediul programului Rabla Clasic, fie persoane fizice, firme, instituții publice, fie alte entități, pot cere bani de la stat chiar dacă nu dau la casat o mașină veche. Asta pentru că, potrivit unui act normativ oficializat luni, primele de casare se pot transfera, mai nou, între toate tipurile de participanți la program. Citește articolul
Pentru a prelua idei privind organizarea fluxului de persoane, gestionarea spațiilor publice și implementarea măsurilor de igienă și dezinfectare, care pot fi adoptate și în clădirile și facilitățile companiei.
La scrutinul de peste două săptămâni, în cadrul căruia ne vom alege reprezentanţii în Camera Deputaţilor şi Senat, se vor respecta, atât în țară, cât și în străinătate, măsuri sanitare speciale, ce au fost stabilite în contextul epidemiei de coronavirus. De principiu, așa cum apare într-un act normativ oficializat vineri, regulile sanitare după care se vor organiza alegerile în străinătate vor fi similare celor utilizate la toate alegerile din acest an. Citește articolul
Acest departament se ocupă de administrarea și gestionarea proprietăților companiei (cladiri, terenuri). Simplificarea accesului la informațiile din cărțile funciare și scurtarea timpului pentru lucrările de cadastru ajută la o gestionare mai rapidă și mai eficientă a imobilelor deținute sau care urmează a fi achiziționate.
Persoanele autorizate să execute lucrări în domeniul cadastrului, geodeziei, cartografiei şi fotogrammetriei au, începând de vineri, acces gratuit permanent la conținutul tuturor cărților funciare existente în eTerra, după ce Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a extins accesul în sistemul informatic integrat de cadastru și carte funciară. Citește articolul
Informațiile despre trecerea la munca flexibilă și la distanță sunt importante pentru planificarea spațiilor de birouri și a modului în care compania își va organiza activitatea.
Nu o dată am auzit că programa școlară, așa cum este acum, ne pregătește copiii pentru trecut nu pentru viitor. Cu cât ajung în clase mai mari, cu atât elevii își pierd interesul și descoperă că lumea în care trăiesc și lumea despre care învață rareori se intersectează. Citește articolul
Acest departament gestionează proprietatea companiei și aspectele legate de securitate. Articolul ajută la înțelegerea obligațiilor și riscurilor legate de prezența animalelor pe proprietatea firmei, cum ar fi câinii de pază sau animalele pierdute, și cum să prevină incidentele.
Stăpânii de animale (în general, cei de câini) riscă anumite sancțiuni dacă animalele lor mușcă pe cineva. Cum puteți evita astfel de sancțiuni și care sunt cele mai severe dintre acestea? Citește articolul
Află că o parte din bani pot fi folosiți pentru a plăti cheltuielile cu chiria spațiilor de birouri sau de producție, ușurând presiunea financiară asupra departamentului.
Microgranturile prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului 130/2020 vor fi accesibile din nou, în cadrul unei noi sesiuni de înscriere, în acest sens fiind extinsă lista celor ce pot cere banii de la stat. Deși acest lucru a fost stabilit printr-o ordonanță de urgență oficializată aseară, este nevoie de aprobarea modificărilor de către Comisia Europeană pentru a permite noilor categorii de solicitanți să obțină microgranturi. Citește articolul