Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este interesat de noile tendințe în construcția de locuințe, în special cele cu facilități pentru telemuncă, deoarece aceste informații pot influența deciziile legate de spațiile de birouri, relocări sau facilitățile oferite angajaților.
Mai mult spaţiu, terasă, sau grădină, parc în apropiere, sau pădure. Sunt câteva dintre cerinţe românilor, care caută acum o nouă locuinţă. Nevoiţi să stea mai mult acasă, în ultima perioadă, au apărut şi solicitări noi. Citește articolul
Dispariția obligației de a anunța primăria despre soldări simplifică sarcinile administrative și reduce birocrația pentru companie.
Comercianții care fac vânzări de soldare pentru produsele de toamnă-iarnă și cele de primăvară-vară au scăpat de azi de mai multe obligații pe care le aveau până acum. Măsura este inclusă în Ordonanța de urgență a Guvernului 210/2020, ce tocmai a fost publicată în Monitorul Oficial. Citește articolul
Oferă informații despre cerințele legate de sediul unui ONG și documentele necesare pentru înregistrarea acestuia, aspecte relevante pentru administrarea spațiilor.
Înființarea unei fundații sau asociații (ONG) a devenit mai ușoară, din 5 decembrie, după cele mai recente modificări în domeniu: de exemplu, nu mai e obligatoriu acordul vecinilor la înființarea unui ONG într-un apartament; de asemenea, nu mai e necesar pentru ONG să aibă act constitutiv, ci doar statut, pentru a putea fi format în mod valid. În condițiile acestea, reamintim care sunt condițiile și pașii actualizați ce trebuie urmați de cineva care vrea să înființeze un ONG. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu administrarea clădirilor, a parcărilor și a mașinilor firmei. Trebuie să știe noile reguli pentru a gestiona parcarea mașinilor companiei și pentru a informa angajații despre unde pot parca sau nu, evitând probleme și costuri suplimentare legate de ridicarea vehiculelor.
Cei care își parchează mașina neregulamentar pe spațiul public (trotuare, spații verzi etc.) riscă, de puțin timp, să le fie ridicată mașina (până nu demult, mașina putea fi ridicată doar dacă era parcată pe drumul public). Însă e important de precizat că, pe lângă ridicarea mașinii, cei vizați pot să fie și amendați. În final, ei vor avea de achitat atât amenda, cât și costurile pe care le au de suportat pentru recuperarea mașinii. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct cu proprietățile companiei. Este interesat pentru că aceste noi servicii online, precum plățile cu cardul și semnarea electronică, fac obținerea de documente cadastrale și gestionarea imobilelor mult mai simple și rapide.
Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a anunţat, vineri, extinderea facilităţii privind efectuarea plăților prin intermediul cardului bancar în sistemul informatic integrat de cadastru și carte funciară eTerra la nivelul tuturor celor 42 de oficii de cadastru și publicitate imobiliară din țară. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de implementarea fizică a măsurilor: instalarea dozatoarelor de dezinfectant, marcajele pentru distanțare, ecranele de protecție pentru produse și managementul fluxului de oameni în piață.
Piețele agroalimentare din spații închise pot funcționa, din nou, după ce activitatea acestora a fost suspendată timp de aproape o lună. Cei care vor dori să intre în asemenea locuri, însă, vor trebui să respecte o serie de măsuri de igienă. O schimbare radicală este că produsele de pe standuri vor fi acoperite de ecrane transparente sau de folii, ceea ce înseamnă că un client nu va mai putea să le atingă, înainte de a le cumpăra. Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea spațiilor și a echipamentelor, fiind direct responsabil pentru asigurarea curățeniei și dezinfecției eficiente a incintelor, conform cerințelor suplimentare impuse de pandemie.
Inspectorii sanitari din cadrul Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) au început să-și intensifice controalele la companii, conform unui anunț de vineri. Verificările suplimentare vin în contextul intensificării comerțului specific sărbătorilor de iarnă și sunt programate să țină până la începutul lunii ianuarie 2021. Citește articolul
Articolul evidențiază beneficiile automatizării, cum ar fi eliminarea procesării manuale, reducerea erorilor umane și scurtarea timpilor de lucru. Orice departament care vizează eficientizarea și reducerea birocrației administrative ar fi interesat de un astfel de studiu de caz.
Unul dintre marile obiective ale strategiei de informatizare a activității Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a fost dus la bun sfârșit în 2020: transferul electronic al informațiilor din deciziile de impunere direct în sistemul de administrare a creanțelor. Conform autorităților fiscale, asta înseamnă că procesul a fost automatizat și riscul apariției unor erori umane a fost eliminat. Citește articolul
Dacă firma administrează clădiri, proprietăți sau are legătură cu gestionarea spațiilor locative (cum ar fi chirii sau proprietăți deținute în condominii), informațiile despre regulile de protecție a datelor pentru asociațiile de proprietari sunt esențiale pentru buna funcționare și conformitatea legală a acestor activități.
Asociațiile de proprietari, chiar dacă prelucrează în mod constant date, nu sunt obligate să își numească un responsabil cu protecția datelor (DPO), consideră Autoritatea română de protecție a datelor (ANSPDCP), într-un ghid publicat miercuri pe site-ul acesteia. Acest lucru nu înseamnă, însă, că asociațiile de proprietari nu au alte obligații de conformare cu regulile din domeniul protecției datelor. Citește articolul
Este o informație utilă pentru organizarea călătoriilor de afaceri, pentru angajații care folosesc aeroportul și pentru evaluarea accesibilității logistice a companiei sau a locațiilor de evenimente.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul