Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Ei se ocupă de clădirile și proprietățile firmei, iar acest articol detaliază cum pot fi achiziționate terenuri sau construcții cu bani din grant și ce acte sunt necesare.
Având în vedere că suntem în plină procedură de înscrieri la măsura 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 130/2020 - granturile pentru investiții - Ministerul Economiei a venit cu un set de răspunsuri la problemele ridicate de cei interesați până acum. Astfel, au fost lămurite aspecte legate de cheltuielile eligibile - autoturisme, site-uri, cheltuielile de promovare etc. - , de achizițiile de terenuri, plafonul pentru cheltuielile de consultanță și depunerea unor documente. Citește articolul
Reduce birocrația administrativă legată de anunțarea promoțiilor mari și ajută la îmbunătățirea securității fizice a magazinelor.
Comercianţii au scăpat, în acest an, de o serie de obligaţii pe care le aveau, făcându-le viaţa mai uşoară. Totuşi, nu toate modificările din acest an au fost unele pozitive, unele măsuri anunţate în 2020 vor fi intra în vigoare de la anul şi vor aduce noi îndatoriri. Citește articolul
Este util pentru gestionarea contractelor de închiriere a spațiilor sau a altor acorduri de utilități și servicii, pentru a ști cum să reacționezi dacă nu poți folosi un spațiu sau nu poți plăti chiria din cauze neprevăzute.
La aproape nouă luni de la declararea stării de urgență în România (care, între timp, s-a transformat în stare de alertă), instanțele de judecată au fost confruntate cu mai multe situații de invocare a forței majore - de către debitori care voiau să-și scuze neexecutarea obligațiilor contractuale și să evite răspunderea pentru neîndeplinirea promisiunilor asumate față de creditori. În acest context, am extras patru concluzii importante despre aplicarea clauzei de forță majoră, în diverse situații, în special în contractele comerciale. Citește articolul
Informațiile sunt relevante pentru a stabili sau a actualiza regulile interne privind animalele de companie în incinta companiei sau în proprietățile pe care le administrează, mai ales dacă există politici care permit prezența animalelor.
Foarte multe persoane aleg să ofere drept cadou de Crăciun un animal de companie, însă a deveni stăpân câine sau pisică presupune, pe lângă responsabilitate, şi o serie de obligaţii legale. Citește articolul
Acest departament gestionează documente legate de clădiri și proprietăți (planuri, autorizații), iar validitatea semnăturilor electronice ale specialiștilor este crucială pentru buna desfășurare a proiectelor administrative și de facilități.
După ce în august 2020 s-a introdus semnătura electronică în domeniul construcțiilor, vineri a fost oficializat un ordin cu regulile ce vor trebui respectate la obținerea semnăturilor electronice de către specialiștii din construcții, arhitectură și urbanism, document care se va aplica de luna viitoare. Citește articolul
Se ocupă de regulile aplicabile în clădirile și spațiile companiei (ex: purtarea măștii), asigurând că se respectă cerințele privind accesul, siguranța și gestionarea facilităților în contextul restricțiilor guvernamentale.
Starea de alertă a fost prelungită, încă o dată, cu 30 de zile, potrivit unei hotărâri oficializate vineri, ceea ce înseamnă că perioada cu restricții se aplică până în 12 ianuarie 2021. În mare, restricțiile rămân aceleași ca până acum, adică, și în perioada sărbătorilor de iarnă, portul măștii de protecție va fi obligatoriu, iar noaptea, cu câteva excepții, nu se va circula. Citește articolul
Acest departament se ocupă de administrarea vehiculelor companiei, de obținerea autorizațiilor și de alte acte necesare. Știe cum se plătesc acum taxele pentru înmatriculări sau permise este esențial pentru a-și face treaba eficient.
Taxele pentru eliberarea permisului de conducere, a certificatului de înmatriculare şi pentru autorizaţia de circulaţiei provizorie pot fi plătite, din această lună, şi pe site-ul Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Citește articolul
Acest departament se ocupă de spațiile și proprietățile firmei și trebuie să știe cum pot folosi granturile pentru a cumpăra sau renova clădiri, respectând condițiile specifice (de exemplu, să nu fie spații rezidențiale).
Putem lua bani de la stat pentru a cumpăra un imobil ori pentru renovarea unuia? Ce tipuri de cheltuieli din zona imobiliară sau legate de imobilele pe care le deținem acum ar putea fi eligibile pentru măsura 3 din OUG 130? Un consultant explică: Citește articolul
Oferă informații despre toate documentele și pașii necesari pentru a folosi mecanismul de reducere a programului de lucru și pentru a depune cererile la instituțiile statului.
Deputații i-au scăpat pe angajatori de obligația de a face vreo modificare în Revisal pentru aplicarea mecanismului Kurzarbeit, în contextul în care vorbim de una dintre condițiile care au dat cele mai mari bătăi de cap celor interesați de decontările de la stat. Citește articolul
Acest departament gestionează proprietățile firmei – clădiri și terenuri. Articolul e important pentru ei pentru că le permite să legalizeze situația terenurilor pe care sunt deja construite clădiri, dacă înainte nu aveau actele în regulă pentru scoaterea terenului din circuitul agricol.
Condiţiile de scoatere a terenurilor din extravilan pe care se află construcţii din circuitul agricol se prelungesc cu încă cinci ani, după ce o lege ce prevede această modificare a fost publicată miercuri în Monitorul Oficial. Citește articolul