avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 834 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES GRATUIT

Opinie Vinieta Oxigen, un început bun, dar timid

Pentru a gestiona eficient flota auto a companiei, inclusiv aspectele legate de taxe, vinietă și accesul în anumite zone, precum și soluții de parcare.

Deloitte România în Ghid auto
21 Februarie 2020 | 1924 | Timp de citire: 4 min.

Traficul din București este constant evidențiat de statistici și studii interne și internaționale, care plasează capitala României în topurile celor mai poluate orașe din cauza numărului mare de mașini și a ambuteiajelor produse. În acest context, este evidentă necesitatea adoptării unor soluții pentru decongestionarea traficului și, implicit, pentru reducerea poluării. Demararea programului Oxigen, la începutul acestui an, are drept scop declarat ameliorarea ambilor indicatori. Să nu uităm și că, din cauza poluării din Capitală și din alte două mari orașe, România se află sub procedură de infringement, impusă de Comisia Europeană în urmă cu doi ani. Citește articolul

ACCES PREMIUM

12 noutăți fiscal-contabile pe care trebuie să le știi

Informatiile despre conectarea caselor de marcat, inclusiv obligatia de a le echipa cu internet, pot implica acest departament in achizitia, instalarea si mentenanta acestor echipamente.

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
21 Februarie 2020 | 18143 | Timp de citire: 5 min.

În ultima lună s-au adunat ceva noutăți de interes pentru fiscaliști și contabili: au fost modificate și amânate anumite declarații, sunt propuse pentru modificare altele, iar din partea Fiscului avem câteva vești importante ce privesc operaționalizarea unor sisteme importante pentru contribuabili. Tot recent s-a decis și extinderea unui beneficiu acordat anul trecut doar marilor datornici ai statului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Proprietarii de piscine publice trebuie să se asigure că s-au conformat, până azi, unor obligații legale noi

Acest departament se ocupă direct de gestionarea și întreținerea clădirilor și facilităților, inclusiv a piscinelor. Ei sunt responsabili să se asigure că se fac lucrările de modernizare (trepte, balustrade, sisteme de tratare a apei) și că totul funcționează conform legii.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
21 Februarie 2020 | 3037 | Timp de citire: 2 min.

Piscinele publice trebuie să îndeplinească unele condiții noi începând de mâine, conform unui act normativ deja aplicabil. În acest sens, companiile care dețin piscinele au fost nevoite să facă anumite investiții până azi, dacă vor să poată funcționa legal și de mâine în colo. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Saloanele de înfrumusețare care nu se reautorizează sanitar vor risca o amendă de până la 40.000 de lei

Acest departament se ocupă de obținerea și menținerea tuturor permiselor și autorizațiilor necesare pentru funcționarea spațiilor firmei, inclusiv autorizațiile sanitare, deci trebuie să fie la curent cu aceste schimbări.

Andreea Tutulan în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
20 Februarie 2020 | 1 | 2660 | Timp de citire: 2 min.

Saloanele de înfrumusețare trebuie să obțină o nouă autorizație sanitară până la finalul anului, obligație introdusă recent în legislația din domeniu, în condițiile eliminării posibilității de autorizare sanitară pe baza asumării răspunderii. Cei care nu fac acest lucru riscă amenzi de până la 40.000 de lei, se arată într-un răspuns dat recent de Ministerul Sănătății (MS) la o solicitare făcută de redacția noastră. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Lămuriri de la ONRC: Când depun firmele mai vechi declarația privind beneficiarul real anul acesta? Se depun mai multe?

Acest departament se ocupă de partea practică a depunerii documentelor și de respectarea termenelor pentru diverse obligații ale companiei, inclusiv declarația proprietarilor reali, asigurându-se că totul este trimis la timp.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
20 Februarie 2020 | 2 | 8263 | Timp de citire: 2 min.

Declarația privind beneficiarul real, obligatorie conform legislației contra spălării banilor, trebuie depusă anual, însă având în vedere noutatea acestui document pentru anumite companii și existența a două termene în lege, au apărut întrebări printre cei interesați cu privire la când anume trebuie depusă anul acesta și dacă nu cumva trebuie depuse două declarații. Pentru a veni în ajutorul acestora, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) a oferit recent un răspuns. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Munca la negru: Cum poate fi reclamată și cui trebuie să ne adresăm

Acest departament poate fi responsabil de angajarea temporară de personal (ex: zilieri pentru construcții, curățenie, reparații). Trebuie să știe cum să respecte legea pentru a evita situațiile de muncă la negru, mai ales că articolul menționează controale în construcții și registrul electronic pentru zilieri.

Andreea Tutulan în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
20 Februarie 2020 | 12 | 39581 | Timp de citire: 3 min.

Munca la negru este o practică de care se folosesc unii angajatori, fie pentru a nu plăti taxe către stat, fie pentru a evita orice răspundere în ceea ce-l privește pe angajatul său. Vorbim aici de accidente de muncă, de zile de concediu plătite și de multe alte beneficii pe care un angajat care lucrează la negru nu le poate avea. Cei care sunt în această situație trebuie să știe că se pot adresa Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) sau Inspecției Muncii (IM). Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Decizia prin care CCR a clarificat care sunt câinii cu potențial agresiv, oficializată. Ce obligații au stăpânii lor

Acest departament este responsabil de gestionarea clădirilor și proprietăților companiei. Articolul este important pentru a înțelege regulile referitoare la prezența animalelor în spațiile comune ale clădirilor și în jurul proprietăților companiei, asigurând conformitatea și siguranța.

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
20 Februarie 2020 | 15 | 22438 | Timp de citire: 2 min.

Curtea Constituțională (CCR) a clarificat care sunt câinii agresivi cu care stăpânii pot merge în locuri publice doar dacă le-au pus botniță și îi țin în lesă, printr-o decizie oficializată recent. Problema era că, în această categorie, intră și câinii denumiți în legislația relevantă ca fiind „exemplare cu potențial agresiv”, nefiind clar ce animale intră aici. CCR a hotărât că aici intră câini care mușcă sau atacă, fără să fie provocați, sau care participă (sau au fost antrenați să participe) la lupte între câini. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cheltuieli deductibile pentru firme: Aspecte importante de luat în considerare pentru a evita impunerile ulterioare

Este responsabil cu gestionarea clădirilor și spațiilor firmei (birouri, locuințe de serviciu) și trebuie să știe ce cheltuieli legate de acestea pot fi deduse fiscal.

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
19 Februarie 2020 | 5213 | Timp de citire: 4 min.

În domeniul cheltuielilor deductibile, firmele greșesc frecvent încadrările conform legii, ceea ce rezultă uneori în reconsiderarea lor ca nedeductibile chiar, dacă nu deductibile limitat, cu consecința unor impuneri suplimentare, însoțite de dobânzi și penalități. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Știai că inclusiv Fiscul poate cere acces la informațiile despre clienți, relații de afaceri și tranzacții?

Articolul menționează explicit 'agenții imobiliari' ca fiind entități raportoare. Departamentul de Real-Estate dintr-o companie care are legătură cu piața imobiliară trebuie să cunoască aceste reguli pentru a se asigura că respectă legea când vând sau cumpără proprietăți.

avocatnet.ro în Aspecte juridice
19 Februarie 2020 | 3012 | Timp de citire: 2 min.

Accesul organului fiscal central la informații privind combaterea spălării banilor este prevăzut în procedura fiscală de la finele lui 2018. Practic, în anumite condiții, băncile, notarii, avocații, contabilii, asociațiile și comercianții sunt obligați să dea acces Fiscului la informații și documente în legătură cu clienții, relațiile de afaceri și evidențele tranzacțiilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Bine de știut la început de an

Pentru ce datorezi TVA și când poți deduce taxa în 2020

Acest departament este responsabil pentru cheltuielile de funcționare a biroului (chirii, utilități, achiziții de echipamente și servicii de întreținere), iar TVA-ul este o componentă importantă a acestor costuri care trebuie înțeleasă.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
19 Februarie 2020 | 4088 | Timp de citire: 4 min.

Taxa pe valoarea adăugată, adică, pe scurt, TVA, este un impozit indirect datorat statului, conform prevederilor actuale ale Codului fiscal. TVA-ul este datorat, de principiu, pentru livrările de bunuri și prestările de servicii care se fac contra-cost, dar și pentru importul de bunuri sau achizițiile intracomunitare. Citește articolul