Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Deciziile privind suspendarea activităților sau autoizolarea afectează direct modul de utilizare și gestionare a spațiilor de birouri, necesitatea de igienizare sporită și controlul accesului în clădiri.
Ținând cont de extinderea epidemiei de coronavirus în Europa, patru universități din vestul țării și-au suspendat, total sau parțial, cursurile pentru câteva zile, după cum a anunțat recent Ministerul Educației și Cercetării (MEC). În acest context, autoritățile sanitare anunță aplicarea unor măsuri destinate prevenirii eventualelor îmbolnăviri cu virusul COVID-19 sau, așa cum îl numim în mod curent, coronavirus. Citește articolul
Departamentele care se ocupă de întreținerea și gestionarea clădirilor sau proprietăților unei companii sunt direct interesate de existența meseriașilor pentru reparații sau lucrări de restaurare, având în vedere că se confruntă cu aceleași provocări.
Mai multe castele, cetăți și biserici din ţară ar putea fi renovate cu ajutorul fondurilor europene. Citește articolul
Prețurile combustibililor sunt relevante pentru gestionarea și bugetarea cheltuielilor legate de autovehiculele și echipamentele companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Se ocupă de administrarea și conformitatea flotei de mașini a companiei, asigurându-se că toate vehiculele au vinieta plătită și respectă regulile.
Toți cei care circulă cu mașini poluante în București trebuie, de la începutul acestui an, să cumpere vinieta Oxigen, iar sancțiunile pentru lipsa ei se vor aplica din luna martie, deci foarte curând. În acest context, am făcut o sinteză cu cele mai importante informații pe care trebuie să le știi despre vinieta Oxigen. Citește articolul
Departamentul trebuie să știe cum să adapteze spațiile de lucru (ex: igienizare, restricții de acces) și cum să gestioneze proprietățile în contextul noilor reguli de sănătate publică.
Ministerul Afacerilor Externe informează cetăţenii români care se află în Italia că Guvernul italian a decretat starea de urgenţă în urma riscului sanitar produs de apariţia unor noi cazuri de infecţie cu COVID-19 (coronavirus). Citește articolul
Se asigură că spațiile clinicii (cabinete, saloane de trezire) sunt amenajate corespunzător și dotate cu infrastructura și echipamentele necesare pentru realizarea procedurilor medicale complexe, respectând normele de siguranță.
Chiar este nevoie de anestezie generală la stomatolog pentru a rezolva cariile copiilor? Vicepreşedintele Colegiului Medicilor Stomatologi din România, prof. dr. Alexandru Bucur, explică în ce situații stomatologul este nevoit să apeleze la anestezie generală în cazul celor mici și unde ar trebui realizată. Citește articolul
Pentru a îmbunătăți eficiența comunicării zilnice, de la programări și coordonare internă la interacțiuni cu furnizorii de servicii, asigurându-se că mesajele sunt clare, complete și obțin răspunsurile sau acțiunile dorite.
Cele mai interesante cărți din lume îi țin pe cititorii lor cu sufletul la gură până la final. Dar nu ăsta e secretul cărților bune. Nu. Secretul e că, mult timp după ce ai terminat acel text, ideea lui îți rămâne în minte iar finalul, finalul te determină să vrei mai mult de la acea carte. Citește articolul
Acest departament gestionează adesea logistica călătoriilor de afaceri. Cunoașterea drepturilor pasagerilor este esențială pentru a asista angajații în caz de probleme cu zborurile și pentru a gestiona eficient procesele administrative legate de călătorii.
Într-o recentă speță analizată, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a oferit o soluție importantă pentru cei care sunt confruntați cu anularea ultimului segment de zbor dintr-un traseu cu mai multe escale. Atâta vreme cât rezervarea a fost unică pentru toate segmentele de zbor și chiar dacă zborurile sunt asigurate de companii distincte, se pot cere despăgubiri chiar în țara de unde s-a început traseul. Citește articolul
Acest departament este interesat de tot ce ține de proprietăți și imobile, iar programul 'Prima Casă' oferă informații despre achiziția sau construcția de locuințe, inclusiv aspecte legate de acte și avize necesare.
Autoritățile au anunțat lansarea ediției din acest an a programului Prima Casă, astfel că doritorii se pot înscrie la băncile participante. Cei care vor să cumpere sau să construiască o locuință pot accesa credite bancare pentru care statul garantează în proporție de 40% sau 50%, în funcție de tipul de locuință. Cu toate acestea, cei care fac creditul trebuie să vină cu un avans de cel puțin 5% din prețul imobilului. Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea de aspecte administrative, inclusiv de relația cu băncile și de completarea documentelor necesare. Informația este utilă pentru a asigura corectitudinea datelor transmise și pentru a evita erorile care pot duce la controale fiscale.
Specialiștii au identificat o practică ce poate aduce un control antifraudă la firmele care solicită codul de TVA în regim simplificat. Mai precis, este vorba de companiile care au atât împuterniciți, cât și delegați pe conturile bancare ale firmei, situație în care Fiscul consideră că unele informații din solicitarea pentru codul de TVA sunt false. Această interpretare duce automat la încadrarea firmei la risc fiscal ridicat și la declanșarea unui control antifraudă. Citește articolul