Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Dacă firma are parcări speciale sau angajații folosesc trotinete în incinta sediului, acest departament trebuie să știe noile reguli pentru a organiza spațiul și a asigura un mediu sigur.
Pentru a conduce trotinetele electrice, persoanele care le folosesc sunt nevoite să îndeplinească o serie de condiții, potrivit unei ordonanțe de urgență publicate astăzi în Monitorul Oficial. Astfel, conducerea trotinetelor electrice este permisă numai persoanelor care au cel puțin 14 ani, pe piste special amenajate sau pe sectoarele de drum unde viteza maximă este de 50km/h. Citește articolul
Departamentul responsabil cu administrarea clădirilor și proprietăților are nevoie de aceste informații pentru a înțelege cum se vor schimba procedurile zilnice, cum ar fi accesul la proprietate, comunicarea cu asociația și cerințele administrative.
Legea asociațiilor de proprietari ar putea fi modificată, deși a intrat în vigoare abia în toamna lui 2019. În acest sens, la Senat s-au adoptat tacit (adică fără vot) două proiecte ce ar putea aduce schimbări majore în această lege. Modificările propuse vizează, printre altele, contul unic al asociațiilor de proprietari, documentele care atestă pregătirea administratorilor de bloc și asociațiile de chiriași. Citește articolul
Se ocupă de funcționarea și siguranța clădirilor și echipamentelor, inclusiv de organizarea și monitorizarea verificărilor electrice PRAM.
Angajatorii au obligații ce țin de securitatea și sănătatea în muncă (SSM) inclusiv pe partea de instalații și echipamente electrice. Aceștia trebuie să cheme un electrician autorizat care să facă verificarea supranumită pe piață PRAM (Protecții prin Relee, Automatizări și Măsurători). Obligația poate fi verificată de personalul de control al Inspectoratelor Teritoriale de Muncă (ITM). Citește articolul
Se ocupă de amenajarea și siguranța spațiilor de fumat (sisteme de ventilație, scrumiere, extinctoare, semnalizare), precum și de asigurarea conformității clădirii cu normele legale privind fumatul și prevenirea incendiilor.
Fumatul în spații închise la muncă este interzis, cu excepția spațiilor special amenajate. Angajatorii trebuie să respecte regulile de prevenire a incendiilor și din perspectiva fumatului, trebuie să includă în regulamentele interne sancționarea celor care fumează înăuntru, dar și să le acorde angajaților pauzele cuvenite potrivit legii - pe care le-ar putea folosi și pentru fumat. Interesant e că și angajatorul, și angajatul sau orice altă persoană pot fi sancționați dacă se fumează în interior, în spații neamenajate. Citește articolul
Pentru a asigura că personalul administrativ este conștient de riscuri și știe cum să evite atacurile, contribuind la securitatea generală a informațiilor și operațiunilor de zi cu zi.
În materie de tehnici de fraudare, hackerii sunt mai creativi ca niciodată. Cea mai nouă metodă care te-ar putea lăsa fără bani direct de pe telefon este intitulată smishing și ar trebui să știi cum funcționează. Citește articolul
Interesat de organizarea și accesul rapid la documente administrative, facilitând munca de birou și colaborarea internă pe diverse proiecte.
Imaginează-ți că lucrezi cu mai mulți colegi la un proiect. Nu ar fi mai simplu să organizați toate fișierele într-un singur loc și să lucrați pe ele simultan? Nu mai ești legat de dispozitivul pe care îl folosești, fișierele fiind disponibile oriunde ai acces la Internet, cât timp ai drept de utilizare a acestora. Citește articolul
Pentru că are responsabilitatea de a asigura și menține condițiile igienice în clădirile companiei, de a aproviziona cu produse sanitare esențiale (săpun, dezinfectanți) și de a gestiona aspectele administrative legate de acces și funcționare în condiții de siguranță sanitară.
După ce Ministerul Sănătății (MS) a declarat epidemie de gripă în România, autoritățile au emis mai multe recomandări pentru prevenirea răspândirii virusului. Astfel, MS și Ministerul Educației și Cercetării (MEC) atenționează populația, spitalele și unitățile de învățământ să respecte mai multe reguli privind protecția împotriva gripei. Citește articolul
Acest departament gestionează numeroase documente administrative și contracte (ex: contracte de închiriere, acorduri de servicii). Este important să știe ce semnături electronice sunt recunoscute legal pentru a asigura validitatea acestor documente.
Toate tipurile de semnături electronice, indiferent dacă sunt emise sau nu în concordanță cu legislația europeană, ar putea căpăta exact aceeași valoare legală. Cu alte cuvinte, oricare dintre ele va fi considerată echivalentul semnăturii de mână, ceea ce ar crește riscul de fraudare. Măsura este prevăzută de două proiecte de legi din Parlament, care, dacă ar ajunge să se aplice, ar însemna că aproape oricine ar putea emite semnături electronice pe care să le folosească ilegal în numele altor persoane. În plus, cele două proiecte contravin normelor europene. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de imobilele firmei, de autorizațiile de construire, de branșamentele la apă, curent, gaz și de administrarea proprietăților. Noile reguli îi ajută să știe cum să legalizeze clădirile și cum să gestioneze corect utilitățile pentru construcțiile noi.
Actele normative ce stabilesc cadrul legal al calității în construcții și cel privind autorizarea lucrărilor de construcție au suferit azi o serie de modificări. Majoritatea dintre acestea vizează obligații ale investitorilor sau ale proprietarilor de construcții în zona branșamentelor, dar și o nouă posibilitate de a intra în legalitate pentru cei ce au construit fără autorizație. Modificările sunt aduse de Legea 7/2020. Citește articolul
Este interesat să știe cum vor fi reglementate serviciile de agenție imobiliară, pentru a se asigura că lucrează doar cu profesioniști licențiați în tranzacțiile de imobile (închirieri, cumpărări, vânzări) ale companiei.
Cei care își desfășoară activitatea în domeniul imobiliar ar putea fi obligați să urmeze cursuri de specialitate și să promoveze un examen de atestare a cunoștințelor ca să poată profesa, în contextul în care, la ora actuală, în piața imobiliară, își desfășoară activitatea persoane care nu dețin nici măcar minime cunoștințe de drept civil. Măsura se regăsește într-o propunere înregistrată în Parlament, aflată abia la începutul parcursului său legislativ. Citește articolul