avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 933 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES GRATUIT

Casa de pensii: Perioadele de grupă netrecute în cartea de muncă trebuie dovedite cu adeverințe

Se ocupă de păstrarea și gestionarea fizică a documentelor vechi, inclusiv a celor necesare pentru adeverințele de pensie, care fac dovada vechimii în muncă.

Andreea Tutulan în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
14 Februarie 2020 | 18 | 55125 | Timp de citire: 2 min.

Dacă perioadele de vechime pentru grupa I sau a II-a lipsesc din carnetul de muncă sau au fost înregistrate greșit, dovada acestora se poate face cu adeverinţe eliberate de către angajatori sau deţinătorii legali de arhive, a informat recent Casa Națională de Pensii Publice (CNPP). În lipsa acestor adeverințe, perioadele respective vor fi considerate stagii de cotizare în condiții normale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

GDPR: Cum trebuie să arate un cadru de securitate adecvat, pentru a facilita protecția datelor

Acest departament se ocupă de siguranța fizică a clădirilor, inclusiv de protejarea zonelor unde sunt stocate date sensibile (cum ar fi serverele sau documentele pe hârtie) și de eliminarea sigură a echipamentelor vechi.

Alexandros Bakos în GDPR & Protecția datelor personale
Redactor, avocatnet.ro
14 Februarie 2020 | 3060 | Timp de citire: 5 min.

Firmele trebuie să se asigure că orice prelucrare de date personale se desfășoară în interiorul unui cadru de securitate care facilitează confidențialitatea și integritatea datelor prelucrate, conform Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). Importanța acestei obligații este reflectată și în practica autorităților europene de protecție a datelor (inclusiv a celei române, Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal), unde se pare că o parte însemnată din amenzile aplicate pentru încălcarea GDPR este pentru neasigurarea unui cadru adecvat de securitate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ocuparea posturilor libere la stat: Procedura redistribuirii funcționarilor publici, oficializată

Pentru o instituție publică, acest departament coordonează implementarea administrativă a procedurilor de personal, inclusiv colectarea de documente și organizarea testărilor, conform indicațiilor din articol.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
14 Februarie 2020 | 2 | 4354 | Timp de citire: 3 min.

Redistribuirea funcționarilor publici din corpul de rezervă este o modalitate de a ocupa posturi vacante din instituții și autorități publice (vacante fie și numai temporar). Procedura redistribuirii a fost recent oficializată, fiind cuprinsă într-un ordin al Agenției Naționale a Funcționarilor Publici. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Locatarii ar putea avea doar 20 de zile să plătească datoriile la bloc, spre deosebire de 30, cum e acum

Acest departament se ocupă de gestionarea proprietăților companiei (birouri, spații administrative, poate chiar și locuințe pentru angajați). Modificările privind termenele de plată și penalitățile aplicate de asociațiile de proprietari le afectează direct cheltuielile și administrarea acestor bunuri.

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
13 Februarie 2020 | 2 | 6379 | Timp de citire: 2 min.

Cei care locuiesc la bloc ar putea avea mai puțin timp să-și plătească datoriile către asociație. De asemenea, termenul de la care vor avea de plătit și penalități de întârziere ar putea să fie scurtat. Aceste posibile modificări sunt propuse într-un proiect legislativ prin care se urmărește modificarea substanțială a Legii asociaților de proprietari (Legea nr. 196/2018). Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Codul administrativ este constituțional. CCR a respins criticile Avocatului Poporului

Codul administrativ reglementează modul în care funcționează instituțiile publice. Valiiditatea acestuia este importantă pentru a asigura un cadru stabil și previzibil în interacțiunile companiei cu autoritățile administrative, de exemplu, la obținerea de avize sau permise pentru proprietăți sau operațiuni.

Alexandros Bakos în Știri & Revista presei
Redactor, avocatnet.ro
13 Februarie 2020 | 2 | 4146 | Timp de citire: 2 min.

Avocatul Poporului a formulat o excepție de neconstituționalitate privitoare la Codul administrativ, la scurt timp după ce acesta a intrat în vigoare, printr-o ordonanță de urgență. Curtea Constituțională a României (CCR) a respins însă miercuri excepția. Esența criticilor Avocatului viza tocmai adoptarea unui asemenea act prin ordonanță de urgență, însă atingea și problema schimbării unor chestiuni referitoare la regimul incompatibilităților membrilor Guvernului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Monitorizarea salariaților la locul de muncă în 2020: Condiții de respectat de către angajatori pentru evitarea abuzurilor

Acest departament gestionează clădirile și spațiile companiei și trebuie să știe unde și cum pot fi instalate legal camere de supraveghere, dar și alte sisteme de monitorizare fizică, mai ales în zonele de acces sau pentru securitatea generală a firmei.

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
12 Februarie 2020 | 6881 | Timp de citire: 4 min.

Dreptul la viață privată a salariatului nu este suspendat odată ce el intră pe ușa biroului. Înainte de Regulamentul general privind protecția datelor adoptat la nivelul Uniunii Europene (GDPR), exista protecția oferită de dreptul la viață privată și cazuri câștigate de salariați monitorizați abuziv la locul de muncă. Acum avem și acest regulament, precum și scurtă reglementare națională, exemple din țară și de peste hotare apropo de ce este permis și ce nu în materia monitorizării salariaților la locul de muncă. Situația aici nu e nici albă, nici neagră, e cât se poate de nuanțată pentru că monitorizarea nu este interzisă în mod absolut, ci permisă în anumite condiții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Reautorizarea tuturor saloanelor de înfrumusețare: S-a amânat termenul de conformare

Responsabil de menținerea și conformitatea spațiilor de operare și a facilităților, acest departament trebuie să fie informat despre cerințele noi de igienă și sănătate publică pentru obținerea certificării sanitare a locațiilor.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Februarie 2020 | 17 | 86613 | Timp de citire: 2 min.

Saloanele active de înfrumusețare (inclusiv cele de coafură) au primit mai mult timp pentru a se reautoriza legal, după ce Ministerul Sănătății (MS) s-a răgdândit și a schimbat termenul inițial de conformare. Astfel, saloanele de înfrumusețare trebuie să ceară reautorizarea până la finele anului 2020, în condițiile în care termenul inițial era chiar mâine. Mai nou, saloanele care urmează să se deschidă pot activa numai dacă sunt verificate sanitar în avans, nu ulterior începerii activității. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Amenzile pentru nerespectarea regulilor privind trotinetele electrice nu se aplică, deocamdată

Dacă compania permite sau încurajează utilizarea trotinetelor electrice pe proprietatea sa sau asigură parcări și facilități pentru acestea, acest departament trebuie să cunoască regulile de circulație și dotare pentru a gestiona spațiile în siguranță și conform legii.

avocatnet.ro în Ghid auto
12 Februarie 2020 | 1 | 3504 | Timp de citire: 2 min.

Chiar dacă au apărut în Monitorul Oficial noile reguli referitoare la circulația și dotarea trotinetelor electrice, amenzile pentru nerespectarea acestora nu se aplică, deocamdată. Ele sunt condiționate de două elemente - pe de o parte, trecerea unei perioade minime de 30 de zile; pe de altă parte, adoptarea unor norme de punere în aplicare. Astfel, cei care nu respectă regulile vor putea fi sancționați, cel mai devreme, în 11 martie 2020. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reminder O nouă procedură pentru schimbarea furnizorului de gaz și curent. Ce trebuie să facă, mai exact, cei interesați

Acest departament se ocupă de plățile pentru utilități la birouri și alte locații. Noile proceduri de schimbare a furnizorilor și modificările de preț îi ajută să gestioneze mai bine cheltuielile cu electricitatea și gazele.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
12 Februarie 2020 | 6 | 17115 | Timp de citire: 2 min.

Printr-un act normativ oficializat recent, autoritățile din domeniul energiei au stabilit o procedură mai simplă pentru schimbarea furnizorului de curent și gaze, aceasta aplicându-se începând de azi. Spre deosebire de situația din trecut, noua procedură se aplică atât pentru schimbarea furnizorului de energie electrică, cât și a celui de gaze naturale. Totodată, printr-un alt act normativ ce a modificat recent cadrul legal al distribuției de curent și gaze, au fost stabilite noi termene pentru liberalizarea totală a piețelor de energie. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Cei ce fac dezinfecție, dezinsecție și deratizare la bloc trebuie să ceară autorizarea sanitară până mâine, cel târziu

Acest departament se ocupă de întreținerea clădirilor și spațiilor companiei, inclusiv de organizarea serviciilor de dezinsecție, dezinfecție și deratizare. Ei trebuie să știe că aceste servicii trebuie să fie prestate de firme autorizate, conform legilor în vigoare.

Dragoș Niculescu în Aspecte juridice
Redactor coordonator, avocatnet.ro
12 Februarie 2020 | 1 | 12311 | Timp de citire: 2 min.

Din acest an, firmele și persoanele fizice care oferă servicii de dezinfecție, dezinsecție și deratizare la bloc și în alte spații folosite de populație trebuie să ceară și să obțină un certificat care să ateste faptul că aceste activități respectă normele de igienă și sănătate publică în vigoare, potrivit unui ordin al Ministerului Sănătății (MS) apărut în luna ianuarie. Astfel, firmele trebuie să ceară autorizarea în cel mult 30 de zile de la apariția ordinului, adică până mâine. Citește articolul