Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Se ocupă de aspectele practice și legale ale sediului social al organizației, asigurându-se că este înregistrat corect și că nu există probleme administrative care să ducă la pierderea statutului.
Entitățile/unitățile de cult pot fi radiate din oficiu, prin decizie a organului fiscal, din registrul special al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) în care sunt obligate să se înscrie pentru a beneficia de sponsorizări deductibile de către firme. Radierea se face atunci când Fiscul pune cap la cap informații din evidențele sale privind situația unor plăți, depunerea unor documente și alte obligații fiscale de îndeplinit de către organizațiile neguvernamentale (ONG) și unitățile de cult. Citește articolul
Dezvoltarea infrastructurii poate afecta valoarea proprietăților companiei și accesibilitatea la facilități. Costurile energiei influențează direct bugetul pentru utilități al clădirilor și operațiunilor administrative.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Departamentul Administrativ se ocupă adesea de gestionarea flotei auto și trebuie să se asigure că toate mașinile sunt asigurate. Acest articol oferă informații cruciale despre cum se pot schimba regulile RCA.
Polițele de asigurare pentru răspundere civilă auto (RCA) cu valabilitate sub șase luni ar putea deveni istorie anul acesta. De curând, președintele Consiliului Concurenței (CC) a menționat că a trimis autorității responsabile o propunere de modificare a legislației astfel încât să nu se mai poată încheia polițe pe o lună de zile, chestiune care nu a ajutat deloc piața RCA de la noi. Măsura era subliniată tot de CC și la finele anului trecut. Citește articolul
Pentru a se asigura că sistemele automate din clădiri (iluminat, încălzire, climatizare, securitate) care funcționează după un program orar se adaptează corect la noua oră, fără a perturba funcționarea clădirii.
În fiecare an, la sfârșit de martie se face trecerea de la ora de iarnă la cea de vară. Mai exact, în ultimul weekend al lunii martie, ceasurile românilor trebuie date înainte cu o oră. Dar, recent, Parlamentul European a decis renunțarea la schimbările anuale ale orei în Uniunea Europeană. Dat fiind contextul, vom mai schimba ora în acest weekend? Citește articolul
Personalul administrativ gestionează o cantitate mare de documente și fișiere, iar cunoașterea metodelor de arhivare eficientă și securizată (cu parolă) este utilă pentru organizarea și protejarea informațiilor de zi cu zi.
În cazul în care vrei să-ți protejezi anumite fișiere sensibile pe un sistem personal sau un PC partajat, cel mai bine ar fi să le integrezi într-o arhivă cu parolă. Citește articolul
Acest departament gestionează cheltuieli operaționale zilnice, de la utilități la întreținere. Articolul îi ajută pe managerii de aici să înțeleagă cum să-și gestioneze propriul buget și să optimizeze costurile.
Ești manager și ai obiective legate de controlul costurilor și îmbunătățirea profitului la nivelul centrelor de responsabilitate, dar nu știi exact cum să monitorizezi și să controlezi aceste obiective? Citește articolul
Dacă firma vinde produse ambalate, acest departament trebuie să gestioneze spațiul și procedurile pentru colectarea ambalajelor returnate de la clienți.
Garanția de 0,5 lei/ambalaj refolosibil se va putea cere înapoi în baza bonului fiscal din care reiese această valoare și, evident, a ambalajului adus înapoi în stare bună. Sistemul de returnare a garanției pentru astfel de ambalaje intră în vigoare duminică, iar în câțiva ani va ajunge să se aplice mai multor tipuri de ambalaje, nu doar celor reutilizabile, potrivit legii. Citește articolul
Este important pentru echipa care se ocupă de proprietățile companiei (fie că le închiriază altora, fie că închiriază spații pentru companie) pentru a ști cum să protejeze firma dacă are chiriași care nu își respectă obligațiile sau pentru a înțelege cum poate obține rapid spațiul înapoi.
Sunt două variante prin care putem face ca un contract de închiriere să fie titlu executoriu: să mergem la Fisc cu contractul pe care l-am încheiat în privat cu cel căruia îi dăm spre închiriere imobilul (asta nu înseamnă fiscalizarea acelor venituri) sau să îl facem direct la notar, într-o formă care e deja aptă pentru a servi drept titlu executoriu, dar cu unele costuri suplimentare. Oricum ar fi, efectul este același și este în marele avantaj al celui care dă în chirie să aibă dinainte un astfel de titlu. Citește articolul
Se ocupă de investițiile în clădiri, terenuri, echipamente și alte active fizice necesare firmei, care pot fi finanțate prin acest program de ajutor de stat.
Companiile care au un proiect de investiții de minimum un milion de euro pot accesa ca metodă de finanțare, pe lângă fonduri europene, Schema de Ajutor de Stat reglementată de HG 807/2014, având ca obiectiv stimularea investițiilor cu impact major în economie. Citește articolul
Acest departament gestionează achiziția și întreținerea autovehiculelor firmei. Informațiile despre istoricul unei mașini sunt cruciale pentru a alege vehicule fiabile și sigure pentru angajați și operațiunile zilnice.
Românii care doresc să cumpere o mașină și vor să confirme informațiile ce le-au fost transmise de către vânzător, inclusiv numărul de kilometri parcurși de mașină, pot face acest lucru cu ajutorul unei aplicații ce poate fi accesată de puțină vreme pe site-ul Registrului Auto Român (RAR). Iată care sunt, mai exact, pașii ce trebuie parcurși pentru a obține anumite informații despre o mașină. Citește articolul