Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament se ocupă adesea de parcul auto al companiei și de înmatricularea vehiculelor, deci trebuie să fie la curent cu noile proceduri pentru mașinile aduse din Marea Britanie.
Dacă Brexit are loc fără niciun acord de retragere a Marii Britanii din Uniunea Europeană, mașinile cumpărate și aduse din Marea Britanie în România vor fi supuse unor procese de omologare, menționează Registrul Auto Român (RAR), într-o postare apărută pe pagina sa de Facebook. Omologarea este un pas obligatoriu la înmatricularea unui vehicul. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu contractele de închiriere pentru spațiile companiei și are nevoie să știe cum se înregistrează sau se actualizează aceste contracte la Fisc, chiar dacă acum este o opțiune, pentru a gestiona eficient proprietățile și documentele aferente.
Înregistrarea opțională a contractelor de închiriere la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) se face de peste o lună potrivit unei noi reglementări, care dă inclusiv posibilitatea unei înregistrări electronice a contractelor. Momentan însă singura variantă pentru cei interesați e deplasarea cu contractul la ghișeu. Citește articolul
Departamentul gestionează cheltuielile cu flota auto a companiei, iar prețul carburanților are un impact direct asupra bugetului alocat transportului și funcționării vehiculelor.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea de parcul auto al companiei. Aplicația îi ajută să verifice istoricul mașinilor noi sau existente, contribuind la o bună gestionare și la decizii informate de întreținere sau înlocuire.
De astăzi, Registrul Auto Român (RAR) ne pune la dispoziție o aplicație, accesibilă inclusiv de pe telefon, prin care putem afla istoricul oricărui vehicul care a trecut măcar o dată pe la RAR. Potrivit comunicatului Registrului, accesul la istoric se va face furnizând numărul de identificare al vehiculului și o adresă de e-mail la care să primim informațiile: kilometrajul, aspecte legate de inspecția tehnică a mașinii, câteva date tehnice ș.a. Citește articolul
Departamentul Administrativ se ocupă de achiziția de spații de lucru, care este o cheltuială eligibilă prin program, și trebuie să cunoască limitele acestei finanțări.
Antreprenorii din București vor avea în curând posibilitatea de a accesa fonduri nerambursabile pentru lansarea unor afaceri noi, accesând programul anunțat de Primăria Municipiului București (PMB), respectiv Bucharest Start-up City. Ajutorul financiar maxim ce poate fi primit de o afacere este de până la 50.000 de euro, iar antreprenorii trebuie să contribuie cu cel puțin 10% din valoarea proiectului. Citește articolul
Explică importanța și modul de completare a foilor de parcurs, un instrument administrativ cheie pentru a demonstra cum sunt utilizate mașinile firmei și a evita probleme fiscale.
Folosința mixtă a autoturismelor (adică atât în interesul afacerii, cât și în cel personal) are nevoie de o atenție deosebită din perspectiva abordării fiscale la microîntreprinderi. Importantă în această discuție este analizarea foii de parcurs aferentă mașinii pentru a determina corecta încadrare fiscală. Citește articolul
Departamentul care se ocupă de proprietățile companiei (clădiri, terenuri) este direct interesat de costurile și procedurile legate de înregistrarea și administrarea acestora.
Anumite servicii din zona cadastrului și publicității imobiliare ar urma să aibă prețuri fixe și mai mici decât în prezent, iar nivelul acestora nu va mai putea fi modificat prin ordin al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), potrivit unui proiect legislativ pus recent în dezbaterea senatorilor. Citește articolul
Personalul administrativ folosește Excel pentru a organiza diverse informații, cum ar fi inventarul, programări sau costuri de funcționare, iar formulele simplifică mult aceste sarcini de gestionare.
Există un număr aparent infinit de formule în Excel, dar dacă le iei pe rând și înveți câteva mecanisme, îți poți face viața semnificativ mai ușoară, fără să le știi pe toate. Citește articolul
Oferă detalii despre cerințele privind anumite condiții de lucru (lumină, ventilație, căldură) și despre obiecte obligatorii precum trusa de prim ajutor, aspecte gestionate adesea de acest departament.
În această perioadă, Inspecția Muncii cere informații de la angajatori privind conformarea la regulile de securitate și sănătate în muncă (SSM), pe care le va folosi pentru acțiuni viitoare de informare sau pentru controale, ne-au explicat reprezentanții instituției. Concret, autoritățile monitorizează în acest an felul în care microîntreprinderile cu până la nouă salariați respectă legislația SSM. Citește articolul
Departamentul se ocupă de gestionarea fizică a caselor de marcat, asigurându-se că fiecare punct de lucru este dotat cu un aparat fiscalizat corespunzător și gestionează procedurile pentru mutarea sau înregistrarea acestora la Fisc.
Agenția Națională de Administrare Fiscală a anunțat că începe astăzi o campanie de controale „agresive” în privința caselor de marcat fiscale. Potrivit Fiscului, inspectorii antifraudă vor verifica atât firmele care nu și-au achiziționat încă aparate electronice de marcat, cât și pe cele care le-au cumpărat, dar nu le-au pus încă în funcțiune. ANAF a precizat că inspectorii vor impune termene scurte de conformare, acolo unde găsesc nereguli, și vor reveni în control să verifice implementarea măsurilor, urmând să dea amenzi dacă firmele nu s-au ținut de dealineuri-le impuse la verificări. Sancțiunile pot ajunge până la 10.000 de lei și pot fi corelate inclusiv cu suspendarea activității. Citește articolul