avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1052 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES GRATUIT

RAR: Mașinile aduse din Marea Britanie vor trebui omologate, pentru a putea fi înmatriculate, dacă Brexit are loc fără acord

Acest departament se ocupă adesea de parcul auto al companiei și de înmatricularea vehiculelor, deci trebuie să fie la curent cu noile proceduri pentru mașinile aduse din Marea Britanie.

Alexandros Bakos în Ghid auto
Redactor, avocatnet.ro
22 Martie 2019 | 2753 | Timp de citire: 2 min.

Dacă Brexit are loc fără niciun acord de retragere a Marii Britanii din Uniunea Europeană, mașinile cumpărate și aduse din Marea Britanie în România vor fi supuse unor procese de omologare, menționează Registrul Auto Român (RAR), într-o postare apărută pe pagina sa de Facebook. Omologarea este un pas obligatoriu la înmatricularea unui vehicul. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Înregistrarea contractelor de închiriere la Fisc încă nu se poate face online, ci doar la ghișeu

Acest departament se ocupă cu contractele de închiriere pentru spațiile companiei și are nevoie să știe cum se înregistrează sau se actualizează aceste contracte la Fisc, chiar dacă acum este o opțiune, pentru a gestiona eficient proprietățile și documentele aferente.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
22 Martie 2019 | 2 | 13167 | Timp de citire: 2 min.

Înregistrarea opțională a contractelor de închiriere la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) se face de peste o lună potrivit unei noi reglementări, care dă inclusiv posibilitatea unei înregistrări electronice a contractelor. Momentan însă singura variantă pentru cei interesați e deplasarea cu contractul la ghișeu. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Prețul benzinei în România a crescut în martie mai mult decât media europeană

Departamentul gestionează cheltuielile cu flota auto a companiei, iar prețul carburanților are un impact direct asupra bugetului alocat transportului și funcționării vehiculelor.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
22 Martie 2019 | 605 | Timp de citire: 1 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Verificarea online a istoricului unei mașini e posibilă acum pe site-ul RAR

Acest departament se ocupă adesea de parcul auto al companiei. Aplicația îi ajută să verifice istoricul mașinilor noi sau existente, contribuind la o bună gestionare și la decizii informate de întreținere sau înlocuire.

Simona Voiculescu în Ghid auto
Director Editorial, avocatnet.ro
21 Martie 2019 | 16 | 22204 | Timp de citire: 2 min.

De astăzi, Registrul Auto Român (RAR) ne pune la dispoziție o aplicație, accesibilă inclusiv de pe telefon, prin care putem afla istoricul oricărui vehicul care a trecut măcar o dată pe la RAR. Potrivit comunicatului Registrului, accesul la istoric se va face furnizând numărul de identificare al vehiculului și o adresă de e-mail la care să primim informațiile: kilometrajul, aspecte legate de inspecția tehnică a mașinii, câteva date tehnice ș.a. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Bucharest Start-up City: Programul local de finanțare pentru lansarea de afaceri noi, în dezbatere publică

Departamentul Administrativ se ocupă de achiziția de spații de lucru, care este o cheltuială eligibilă prin program, și trebuie să cunoască limitele acestei finanțări.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
21 Martie 2019 | 1 | 7668 | Timp de citire: 4 min.

Antreprenorii din București vor avea în curând posibilitatea de a accesa fonduri nerambursabile pentru lansarea unor afaceri noi, accesând programul anunțat de Primăria Municipiului București (PMB), respectiv Bucharest Start-up City. Ajutorul financiar maxim ce poate fi primit de o afacere este de până la 50.000 de euro, iar antreprenorii trebuie să contribuie cu cel puțin 10% din valoarea proiectului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Mașină pe firmă: ce tratament fiscal aplicăm la microîntreprinderi, când mașina e folosită și pentru afacere, și în scop personal

Explică importanța și modul de completare a foilor de parcurs, un instrument administrativ cheie pentru a demonstra cum sunt utilizate mașinile firmei și a evita probleme fiscale.

Vera Constantin în Contabil și fiscal
Expert contabil,
21 Martie 2019 | 5 | 13085 | Timp de citire: 3 min.

Folosința mixtă a autoturismelor (adică atât în interesul afacerii, cât și în cel personal) are nevoie de o atenție deosebită din perspectiva abordării fiscale la microîntreprinderi. Importantă în această discuție este analizarea foii de parcurs aferentă mașinii pentru a determina corecta încadrare fiscală. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Proiect: Tarife reduse la cartea funciară, modificate doar prin lege, nu de către ANCPI

Departamentul care se ocupă de proprietățile companiei (clădiri, terenuri) este direct interesat de costurile și procedurile legate de înregistrarea și administrarea acestora.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
20 Martie 2019 | 6396 | Timp de citire: 2 min.

Anumite servicii din zona cadastrului și publicității imobiliare ar urma să aibă prețuri fixe și mai mici decât în prezent, iar nivelul acestora nu va mai putea fi modificat prin ordin al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), potrivit unui proiect legislativ pus recent în dezbaterea senatorilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum folosești formule în Excel și faci rapid calcule complexe

Personalul administrativ folosește Excel pentru a organiza diverse informații, cum ar fi inventarul, programări sau costuri de funcționare, iar formulele simplifică mult aceste sarcini de gestionare.

Playtech.ro în Weekend
16 Martie 2019 | 1 | 3208 | Timp de citire: 2 min.

Există un număr aparent infinit de formule în Excel, dar dacă le iei pe rând și înveți câteva mecanisme, îți poți face viața semnificativ mai ușoară, fără să le știi pe toate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Exclusiv Inspecția Muncii pregătește controale pe SSM la microfirmele cu până la nouă salariați

Oferă detalii despre cerințele privind anumite condiții de lucru (lumină, ventilație, căldură) și despre obiecte obligatorii precum trusa de prim ajutor, aspecte gestionate adesea de acest departament.

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Martie 2019 | 1 | 9529 | Timp de citire: 2 min.

În această perioadă, Inspecția Muncii cere informații de la angajatori privind conformarea la regulile de securitate și sănătate în muncă (SSM), pe care le va folosi pentru acțiuni viitoare de informare sau pentru controale, ne-au explicat reprezentanții instituției. Concret, autoritățile monitorizează în acest an felul în care microîntreprinderile cu până la nouă salariați respectă legislația SSM. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat

De azi încep controale agresive la firmele care nu și-au înlocuit casele de marcat. Tot ce trebuie să știi ca să nu iei amenzi

Departamentul se ocupă de gestionarea fizică a caselor de marcat, asigurându-se că fiecare punct de lucru este dotat cu un aparat fiscalizat corespunzător și gestionează procedurile pentru mutarea sau înregistrarea acestora la Fisc.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
15 Martie 2019 | 5472 | Timp de citire: 7 min.

Agenția Națională de Administrare Fiscală a anunțat că începe astăzi o campanie de controale „agresive” în privința caselor de marcat fiscale. Potrivit Fiscului, inspectorii antifraudă vor verifica atât firmele care nu și-au achiziționat încă aparate electronice de marcat, cât și pe cele care le-au cumpărat, dar nu le-au pus încă în funcțiune. ANAF a precizat că inspectorii vor impune termene scurte de conformare, acolo unde găsesc nereguli, și vor reveni în control să verifice implementarea măsurilor, urmând să dea amenzi dacă firmele nu s-au ținut de dealineuri-le impuse la verificări. Sancțiunile pot ajunge până la 10.000 de lei și pot fi corelate inclusiv cu suspendarea activității. Citește articolul