Acest departament se ocupă adesea de administrarea parcului auto al companiei și este interesat de orice modificare a costurilor asociate cu deținerea și utilizarea vehiculelor, inclusiv amenzile.
Punctul-amendă este plafonat iar, după doar șase luni de pauză, la valoarea de 165 de lei, potrivit unei ordonanțe de urgență apărute recent. De principiu, valoarea punctului de amendă se calculează în raport cu salariul minim, care, începând de azi, a fost majorat, dar Executivul a stabilit plafonarea acesteia până la finalul anului. Citește articolul
Departamentul Administrativ trebuie să știe când sunt alegerile pentru a organiza programul de lucru al personalului de suport, pentru a gestiona accesul în clădiri și pentru a asigura buna funcționare a facilităților companiei în zilele respective.
În acest an, mai exact, în 24 noiembrie și 1 decembrie (Ziua Națională a României), se vor organiza alegerile pentru președintele țării și cele parlamentare, după cum stabilesc două hotărâri apărute joi. Asta înseamnă că, dacă la prezidențiale vom avea și un al doilea tur (o situație foarte probabilă), se vor organiza alegeri în trei weekenduri succesive. Citește articolul
Acest departament gestionează clădirile firmei și trebuie să știe cum se calculează impozitul acestora, mai ales că se schimbă modul de evaluare și sunt reguli noi pentru renovări.
Ca o regulă generală, ținând cont de prevederile OG 16/2022 (modificată şi completată prin Legea 370/2022), modalitatea de calcul a impozitului pe clădirile rezidențiale va fi schimbată, începând cu data de 1 ianuarie 2025. Citește articolul
Chiar dacă articolul se referă la proprietăți personale, acest departament, care gestionează proprietățile companiei, poate fi interesat de modul în care sunt reglementate fiscal închirierile în scop turistic, pentru a înțelege peisajul general al pieței imobiliare și al veniturilor conexe.
Un cititor a întrebat recent pe forumul avocatnet.ro despre ce obligații fiscale are în situația în care închiriază, pentru turiști, camere din propria locuință. În esență, vorbim despre declararea anuală a veniturilor prin formularul 212 și de plata impozitului pe venit și, dacă este cazul, a contribuției la sănătate (CASS), dar mai sunt și alte obligații importante. Citește articolul
Acest departament gestionează clădirile și proprietățile companiei și are nevoie să cunoască modul de calcul al impozitelor pentru a planifica și gestiona eficient costurile operaționale legate de imobile.
Ca o regulă generală, ținând cont de prevederile OG 16/2022 (modificată şi completată prin Legea 370/2022), modalitatea de calcul a impozitului pe clădirile nerezidențiale va fi schimbată, începând cu data de 1 ianuarie 2025. Citește articolul
Acest departament este responsabil de gestionarea clădirilor firmei și trebuie să înțeleagă cum se calculează taxele pe proprietăți și ce documente trebuie depuse, pentru a gestiona eficient costurile și actele clădirilor.
Ca o regulă generală, ținând cont de prevederile OG 16/2022 (modificată şi completată prin Legea 370/2022), modalitatea de calcul a impozitului pe clădirile cu destinație mixtă va fi schimbată începând cu data de 1 ianuarie 2025. Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea parcului auto al companiei (mașini de firmă, utilitare). Noile reguli de radiere, costurile suplimentare (rovinietă) și modul de gestionare a parcărilor influențează direct modul în care ei își desfășoară activitatea.
Alături de alte două noi situații în care se vor radia automat din evidență vehiculele, Codul rutier stabilește acum, după cum apare într-o ordonanță recentă, că și vehiculele istorice vor fi radiate din oficiu, dar doar dacă au înmatricularea suspendată de mai mult de 10 ani. Citește articolul
Departamentul responsabil cu administrarea proprietăților și a parcului auto al firmei trebuie să fie la curent cu noile reglementări privind parcarea și relocarea vehiculelor, pentru a gestiona eficient flota și spațiile de parcare.
Polițiștii, fie că sunt de la circulație sau locali, vor putea stabili relocarea unui vehicul staționat regulamentar, dacă în respectiva zonă se desfășoară lucrări ori dacă e nevoie de eliberarea zonei pentru intervenția serviciilor de urgență, potrivit unei ordonanțe oficializate recent. În cazul relocării unui vehicul, proprietarul nu va trebui să plătească cheltuielile pentru ridicarea și transportul acestuia. Citește articolul
Acest departament se ocupă de logistica și spațiile necesare funcționării firmei. Dacă vin angajați sau parteneri străini pentru perioade lungi, informațiile despre vize sunt esențiale pentru a pregăti cazarea și alte formalități administrative.
Regulile privind vizele de intrare în România au fost modificate, potrivit unor hotărâri apărute recent, astfel încât cetățenii Statelor Unite ale Americii (SUA), Canadei și Japoniei să fie exceptați de la obligativitatea deținerii unei vize de lungă ședere, beneficiind astfel de o procedură simplificată pentru șederi prelungite în România și alte state Schengen. Citește articolul
Deși ghișeele se adresează în special cetățenilor, inițiativa generală de eficiență energetică în clădiri este relevantă pentru companiile care gestionează sedii sau proprietăți imobiliare, putând influența viitoarele norme de construcție sau costuri.
Pentru a facilita accesul cetățenilor la finanțări și la informații legate de renovarea energetică a clădirilor ori folosirea energiei regenerabile în propriile locuințe, printr-o ordonanță apărută recent se stabilește ca, până luna viitoare, să se înființeze o rețea națională de ghișee unice de eficiență energetică. Citește articolul