avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 795 soluții astăzi
Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES GRATUIT

UPDATE Duplicatul permisului de conducere poate fi obținut acum online, fără să mai fie necesară deplasarea la autorități

Departamentul administrativ ajută angajații cu diverse formalități și informații utile. Cunoașterea acestei proceduri online poate simplifica gestionarea situațiilor legate de permisele de conducere ale angajaților.

Dragoș Niculescu în Ghid auto
Redactor coordonator, avocatnet.ro
31 Mai 2024 | 1 | 6943 | Timp de citire: 2 min.

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a stabilit, printr-un ordin apărut joi, crearea cadrului legal necesar obținerii unui duplicat al permisului de conducere din fața calculatorului, fără să mai fie nevoie de deplasarea la serviciile de permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

ME a stabilit normele accesibilizării învățământului superior pentru persoanele cu dizabilități

Acest departament este responsabil de gestionarea și adaptarea spațiilor fizice ale companiei (birouri, parcări, facilități). Articolul vorbește despre necesitatea adaptării spațiilor de învățământ, cazare și parcare, informații utile pentru a asigura accesibilitatea în orice clădire.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
30 Mai 2024 | 886 | Timp de citire: 3 min.

Printr-un ordin apărut miercuri, Ministerul Educației (ME) a publicat normele privind accesibilizarea învățământului superior pentru persoanele cu dizabilități, care stabilesc, printre altele, că studenții cu dizabilități ori nevoi educaționale speciale au dreptul la locuri finanțate de la bugetul de stat, acces adaptat în spațiile instituției de învățământ superior, dar și acces gratuit cu mașina personală în campusul universitar. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Reținerea la sursă a impozitului pe chirii: MF răspunde la problemele semnalate de CCF

Acest departament este adesea responsabil pentru închirierea și gestionarea spațiilor de birouri, depozitelor sau altor proprietăți folosite de companie. Trebuie să înțeleagă implicațiile fiscale ale plăților de chirii, mai ales că noile reguli impun companiei obligația de a reține impozitul.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
29 Mai 2024 | 2 | 18003 | Timp de citire: 4 min.

Camera Consultanților Fiscali (CCF) a semnalat recent că există mai multe probleme cu noile reguli ce stabilesc că, din 2024, impozitul pe chirii trebuie reținut la sursă și achitat la stat de către firme și PFA-uri, dacă acestea au închiriat imobile de la persoane fizice. Acum, Ministerul Finanțelor (MF) a venit cu răspunsuri care nu sunt tocmai lămuritoare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Proiect: Înscrierea în cartea funciară a dreptului de proprietate asupra construcțiilor se va face mai ușor

Acest departament gestionează toate proprietățile firmei și trebuie să fie la curent cu cele mai recente reglementări pentru a se asigura că toate clădirile sunt înregistrate corect și rapid, fără proceduri inutile.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
26 Mai 2024 | 4 | 70220 | Timp de citire: 2 min.

Unul dintre actele necesare acum pentru înscrierea în cartea funciară a dreptului de proprietate asupra construcțiilor, care trebuie semnat de primar la recepția acestora, respectiv certificatul de atestare a edificării, va fi eliminat, potrivit unui proiect de lege ce ar putea fi adoptat chiar azi la Senat. Schimbarea va însemna, în practică, facilitarea procesului de înscriere în cartea funciară. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Vânzarea terenurilor agricole

Vor avea drept de preempțiune toți vecinii unui teren scos la vânzare, nu doar cei ce dețin terenuri agricole, ca acum

Acest departament gestionează proprietățile și spațiile companiei. Este important să știe cine are dreptul să cumpere terenurile vecine, pentru a gestiona eficient portofoliul imobiliar al companiei și pentru a planifica eventualele achiziții sau vânzări.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
25 Mai 2024 | 2 | 42083 | Timp de citire: 1 min.

Legislația privind reglementarea vânzării terenurilor agricole situate în extravilan se va modifica, potrivit unui proiect de lege înregistrat recent pentru dezbatere în Parlament, astfel încât să se clarifice faptul că au drept de preempțiune toți vecinii terenului pus în vânzare, indiferent dacă terenurile lor se află în extravilan sau intravilan și fără să conteze categoria lor de folosință. În prezent, legea stabilește drept de preempțiune doar pentru vecinii care dețin terenuri agricole. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Realități de pe piața muncii

Există vreo normă care să-i permită angajatorului restricționarea utilizării grupurilor sanitare în timpul programului de muncă?

Acest departament se ocupă de administrarea spațiilor și facilităților companiei, inclusiv asigurarea unui număr suficient de toalete și a accesului la acestea.

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
25 Mai 2024 | 1 | 8510 | Timp de citire: 2 min.

Implicit, legislația nu îi permite angajatorului să restricționeze unor angajați accesul la grupurile sanitare. Prin faptul că legea prevede că grupurile sanitare trebuie să fie în apropierea posturilor de lucru, e de la sine înțeles că nu putem vorbi de asigurarea condițiilor minime privind igiena la locul de muncă prin chiar restricționarea accesului la acele condiții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

CCR: Impozitarea majorată a clădirilor nerezidențiale și mixte ale persoanelor fizice, față de cele rezidențiale, e în acord cu Constituția

Acest departament gestionează spațiile și clădirile companiei și trebuie să știe cum sunt calculate taxele pentru ele, mai ales dacă sunt folosite și pentru activități economice, pentru a gestiona eficient costurile.

avocatnet.ro în Taxe și impozite
24 Mai 2024 | 1395 | Timp de citire: 3 min.

Atunci când vine vorba de impozitarea majorată a clădirilor nerezidențiale și a clădirilor cu destinație mixtă deținute de persoanele fizice, față de impozitarea redusă a clădirilor rezidențiale, nu există vreo încălcare a Constituției, conform unei decizii recente a Curții Constituționale a României (CCR). Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce trebuie să știi despre creditul de la dezvoltatorul imobiliar

Pentru un dezvoltator imobiliar, care oferă și credite direct clienților, este crucial să cunoască și să aplice aceste reguli pentru a-și desfășura corect activitatea de finanțare a locuințelor.

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
24 Mai 2024 | 3289 | Timp de citire: 6 min.

Creditele cu rate la dezvoltatorii imobiliari sunt o opțiune de finanțare disponibilă de ceva vreme pentru achiziționarea unei locuințe noi. Ele sunt oferite direct de către dezvoltator, ca alternativă la creditele ipotecare „tradiționale”, de la bănci. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Semnele de avertizare care pot să ne păstreze în siguranță la locul de muncă - ce obligații au angajatorii în această privință

Departamentul Administrativ are în grijă spațiile fizice ale companiei și trebuie să se asigure că acestea sunt conforme cu normele de siguranță. Ei sunt responsabili de instalarea, întreținerea și vizibilitatea semnelor de securitate și a marcajelor specifice în clădiri și in jurul acestora.

avocatnet.ro în Relații de muncă & Asigurări sociale
23 Mai 2024 | 1238 | Timp de citire: 2 min.

Înțelegerea importanței semnalizării de securitate și de sănătate la locul de muncă (SSM) este esențială pentru prevenirea accidentelor. Pentru a evita evenimentele nefericite, regulile specifice impun ca în locurile unde se desfășoară activități să avem semne care să ne avertizeze despre pericole potențiale sau care să ne instruiască cu privire la ce trebuie să facem. Semnalizarea este importantă nu doar pentru lucrători, ci și pentru vizitatori și înseamnă orice formă de comunicare care informează despre siguranță și sănătate la locul de muncă, putând fi vorba de un panou, o culoare distinctivă, un semnal luminos sau sonor, o indicație verbală sau chiar un gest. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE A apărut un nou cod oficial al drepturilor și obligațiilor studentului

Este relevant pentru că abordează reguli de utilizare și păstrare în bună stare a spațiilor și a bunurilor materiale, similar cu modul în care se gestionează birourile, echipamentele și proprietățile companiei.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
23 Mai 2024 | 1813 | Timp de citire: 5 min.

Pentru a alinia legislația secundară cu prevederile noii legi a învăţământului superior, Ministerul Educației (ME) a stabilit, printr-un ordin publicat miercuri în Monitorul Oficial, introducerea unui nou cod al drepturilor şi obligaţiilor studentului. Printre altele, potrivit noului cod, studenții au dreptul de a fi consultați de cadrele didactice cu privire la programarea datelor de examinare, dreptul de acces la principalele cărţi de specialitate şi publicaţii ştiinţifice, la bibliotecile universitare şi bibliotecile centrale universitare, dar și acces gratuit la internet wireless. Citește articolul