avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 795 soluții astăzi
Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES GRATUIT

UPDATE Noutăți legislative în privința pașapoartelor temporare și altor documente de călătorie, în vigoare din iulie

Acest departament poate fi interesat de informații actualizate despre documentele de călătorie ale angajaților, mai ales dacă se ocupă cu organizarea sau asistarea deplasărilor de serviciu în străinătate.

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
8 Iunie 2024 | 4389 | Timp de citire: 2 min.

Modificarea legislației referitoare la regimul liberei circulații a cetățenilor români a fost oficializată, după publicarea în Monitorul Oficial a Legii 174/2024. Noile prevederi se vor aplica începând cu data de 3 iulie. Documentul restricționează obținerea pașapoartelor simple temporare, care vor fi eliberate numai în cazuri excepționale și urgente. În plus, datele biometrice și datele cetățenilor români vor fi preluate o singură dată de personalul consular, la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României, dar vor putea fi utilizate atât pentru eliberarea pașaportului simplu electronic, cât și pentru eliberarea titlului de călătorie sau a cărții electronice de identitate. Părinții vor fi responsabili pentru păstrarea pașapoartelor minorilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: Limitarea la 50% a dreptului de deducere a TVA-ului pentru cumpărarea mașinilor este aplicată până în 2026

Pentru a gestiona eficient bugetul alocat flotei de mașini a companiei și cheltuielilor asociate (combustibil, întreținere), ținând cont de regulile de deducere a TVA.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Iunie 2024 | 41485 | Timp de citire: 3 min.

România a primit o nouă autorizare pentru limitarea la 50% a dreptului de deducere a TVA-ului pentru cumpărarea, închirierea sau leasingul mașinilor, în cazul în care acestea sunt folosite și în alte scopuri decât cele profesionale. Măsura figurează într-o decizie recent publicată de Consiliul UE în Jurnalul Oficial al UE. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Recomandări de avut în vedere la alegerea codurilor CAEN pentru derularea activităților economice

Se ocupă de aprobările și permisele necesare pentru ca firma să își desfășoare activitatea în anumite locuri, care pot fi influențate de codurile CAEN.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Iunie 2024 | 3093 | Timp de citire: 2 min.

În contextul în care din 2025 se aplică a treia revizuire a Clasificării activităților din economia națională (CAEN), specialiștii de la Baciu Partners au venit cu câteva recomandări utile atât pentru cei care urmează să-și schimbe obiectul de activitate, cât și pentru cei care urmează să pună pe picioare afaceri noi. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Propunere de modificare a Codului rutier

După reținerea permisului auto sau a talonului de către polițiști, șoferii vor putea urmări online traseul acestora pe la autorități

Acest departament, care gestionează adesea flota auto a companiei și documentele aferente (cum ar fi certificatele de înmatriculare sau gestionarea permiselor șoferilor), va fi interesat de o metodă eficientă de urmărire a acestor documente dacă sunt reținute de autorități.

Dragoș Niculescu în Ghid auto
Redactor coordonator, avocatnet.ro
5 Iunie 2024 | 1 | 1821 | Timp de citire: 2 min.

Șoferii cărora li se reține permisul de conducere ori certificatul de înmatriculare a vehiculului vor putea urmări traseul documentului reținut prin intermediul platformei informatice a Ministerului Afacerilor Interne (MAI), potrivit unui proiect legislativ aflat în dezbaterea senatorilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Riscurile muncii la înălțime și principalele recomandări de SSM

Acest departament este responsabil de întreținerea și gestionarea clădirilor și spațiilor companiei, inclusiv de siguranța lucrărilor de reparații sau curățenie care implică lucrul la înălțime și echipamentele necesare.

avocatnet.ro în Relații de muncă & Asigurări sociale
4 Iunie 2024 | 758 | Timp de citire: 2 min.

Munca la înălțime este o condiție de muncă deosebită care implică riscuri semnificative pentru lucrători, iar căderile de la înălțime, în special în domeniul construcțiilor, rămân una dintre principalele cauze ale accidentelor de muncă. Pentru a preveni accidentele și a asigura siguranța angajaților, este esențial să se respecte și să se aplice reglementările de securitate și sănătate în muncă în vigoare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Punerea la dispoziție a unui imobil pentru consumul produselor susceptibile de a avea efecte psihoactive poate fi pedepsită acum cu închisoarea

Acest departament gestionează spațiile și proprietățile companiei. Noile prevederi sancționează explicit proprietarii sau administratorii de imobile care permit sau tolerează consumul de substanțe. Este vital ca acest departament să se asigure că proprietățile companiei nu sunt folosite în scopuri ilegale.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
4 Iunie 2024 | 981 | Timp de citire: 2 min.

La fel cum se întâmplă, de mai multă vreme, în cazul drogurilor, punerea la dispoziție, în cunoștință de cauză, a unui imobil, chiar dacă-i în paragină, pentru consumul fără drept de produse susceptibile de a avea efecte psihoactive sau tolerarea consumului acestora se poate pedepsi acum cu închisoare, după cum este prevăzut într-o lege apărută recent. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Riscurile SSM în munca la birou și cum le putem preveni

Acest departament se ocupă de buna funcționare a birourilor și clădirilor, inclusiv de siguranța mobilierului, a instalațiilor și de aranjarea spațiului, pentru a preveni accidentele.

Eurofin Consult în Salarizare, taxare & relația cu statul
4 Iunie 2024 | 2495 | Timp de citire: 5 min.

Activitatea de birou, deși aparent lipsită de pericole, ascunde multiple riscuri din perspectiva sănătății și securității în muncă (SSM) care pot afecta sănătatea și siguranța angajaților. Este esențial ca atât angajatorii, cât și angajații să fie conștienți de aceste riscuri și să ia măsurile necesare pentru a le gestiona eficient. Iată o privire detaliată asupra principalelor riscuri și modului în care pot fi prevenite. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Românii s-au resemnat cu dobânzile mari: soldul creditelor pentru locuințe – în creștere, iar creditele de consum – la maxim istoric

Acest departament este interesat de tendințele de pe piața imobiliară și de costurile proprietăților, pentru a lua decizii informate despre birouri, depozite sau alte spații necesare activității companiei.

CursDeGuvernare.ro în Știri & Revista presei
4 Iunie 2024 | 674 | Timp de citire: 2 min.

În ciuda menținerii unei dobânzi ridicate la creditele acordate pentru locuințe care s-a situat în jur de 8% încă din vara anului trecut, volumul creditării a crescut din vara anuluio 2023. Chiar în condițiile în care dobânzile creditelor ipotecare sunt aproximativ duble față de cât erau cu 2-3 ani în urmă, potențialii clienții nu au mai așteptat scăderea dobânzilor, existând riscul ca să crească prețul unei locuințe noi sau chiar mai veche. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Noua revizuire a CAEN: Firmele trebuie să analizeze dacă e necesară actualizarea obiectului de activitate. Principalii pași de urmat

Acest departament se ocupă de partea practică a actualizării documentelor firmei la Registrul Comerțului, asigurându-se că toate formalitățile administrative sunt îndeplinite corect și la timp.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 Iunie 2024 | 2 | 13773 | Timp de citire: 3 min.

A treia revizuire a Clasificării activităților din economia națională (CAEN), care se aplică efectiv din ianuarie, implică cel puțin o analiză internă la nivelul fiecărei societăți din România. Conform specialiștilor, firmele trebuie să-și dea seama dacă noua revizuire vine cu necesitatea de a actualiza, în perioada următoare, obiectul de activitate și, dacă da, să pună în mișcare formalitățile aferente. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Agenda lunii iunie pentru firme și PFA-uri - principalele repere fiscale și nu numai

Relevant pentru că include informații despre finanțări pentru modernizarea clădirilor și despre costurile cu asigurările pentru vehiculele companiei (RCA), ajutând la gestionarea eficientă a patrimoniului.

avocatnet.ro în Aspecte juridice
31 Mai 2024 | 1186 | Timp de citire: 3 min.

Luna iunie vine cu noutăți importante pentru utilizatorii sistemului e-Factura, însă și cu alte chestiuni fiscale demne de menționat (extinderea listei produselor accizabile, reorganizarea Direcției de mari contribuabili a Fiscului sau termenul de declarare a impozitelor pe afaceri din data de 25). De asemenea, mai sunt chestiuni importante legate de finanțări, acceptarea plăților cu cardul sau prețurile asigurărilor RCA. Citește articolul