Acest departament este afectat direct de regulile privind locația afacerilor (unde se pot deschide și menține sălile de jocuri), în special cele legate de numărul de locuitori dintr-o localitate, care pot duce la închiderea forțată a locațiilor.
Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc (ONJN) are de-acum obligația ca, la verificarea dosarului de autorizare a jocurilor de tip slot-machines sau păcănele, așa cum sunt aceste jocuri numite în mod obișnuit, să verifice în bazele de date ale Institutului Național de Statistică (INS) dacă se verifică condiția introdusă în acest an, respectiv dacă populația din localitate este mai mare de 15.000 de persoane. Măsura apare într-o ordonanță de urgență oficializată vineri. Astfel, condiția amintită nu se mai verifică printr-o adeverință de la primărie, ca înainte. Citește articolul
Gestionează aspectele administrative legate de flota auto a companiei (înmatriculări, radieri) și este interesat de regulile de parcare și relocare a vehiculelor, care pot afecta accesul la facilitățile companiei.
Apare obligația verificării suplimentare a conducătorilor de vehicule (inclusiv căruțași sau bicicliști) la existența unor indicii privind consumul de alcool sau droguri și alte două noi situații de radiere din evidență a unui vehicul, din oficiu, de către autoritatea care a efectuat înmatricularea - în situația în care înmatricularea a fost suspendată timp de nouă luni pentru nesolicitarea transcrierii transmiterii dreptului de proprietate și când înmatricularea a fost suspendată timp de trei ani. Acestea sunt doar două dintre modificările apărute recent, printr-o amplă ordonanță. Citește articolul
Se ocupă de întreținerea proprietăților și a facilităților firmei, inclusiv a terenurilor, deci trebuie să fie la curent cu obligațiile legate de gestionarea plantelor invazive precum ambrozia.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Este util pentru gestionarea spațiilor și echipamentelor (cum ar fi automatele de reciclare), asigurându-se că locațiile corespund cerințelor legale și că respectă regulile de liniște publică, mai ales dacă punctul de returnare este aproape de locuințe.
Chiar și în situația în care automatele de colectare a deșeurilor sunt disponibile non-stop, restricțiile impuse de legislația referitoare la liniștea publică limitează predarea acestora în anumite intervale orare. Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea de parcul auto al companiei. Ei trebuie să se asigure că toate mașinile au roviniete valabile și sunt interesați de orice metodă care simplifică acest proces.
După cum a anunțat recent Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), șoferii care folosesc rețeaua națională de drumuri din țara noastră pot plăti de-acum rovinieta și prin platforma ghiseul.ro. Citește articolul
Modificarea impozitului pe clădiri, care introduce scutiri pentru monumentele istorice aflate în reabilitare, este relevantă pentru companiile care dețin sau administrează astfel de proprietăți și care pot beneficia de aceste facilități fiscale, influențând costurile de administrare.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 17 - 23 iunie 2024. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de gestionarea clădirilor și terenurilor deținute sau închiriate de companie. Informațiile despre cum se obțin rapid și ieftin extrasele de carte funciară sunt esențiale pentru administrarea zilnică și pentru respectarea reglementărilor.
Cei care au nevoie de obținerea unui extras de carte funciară ori a unor planuri cadastrale pot intra în posesia lor fără a mai fi nevoie să se deplaseze la sediul Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI). Documentele pot fi obținute direct de pe site-ul dedicat, la mai puțin de jumătate din prețul cerut pentru astfel de servicii de diverși intermediari. Citește articolul
Departamentul care se ocupă de administrarea proprietăților companiei și de spațiile fizice va fi direct interesat de orice scutire fiscală legată de clădiri, mai ales dacă firma deține monumente istorice, pentru a optimiza costurile de întreținere și taxe.
O lege cu modificări la Codul fiscal a fost oficializată joi, prin publicarea în Monitorul Oficial, dar se va aplica de anul viitor. Mai exact, documentul extinde lista situațiilor pentru care nu se datorează impozit pe clădiri, adăugând acesteia perioada în care se desfășoară reabilitarea clădirilor clasificate ca monumente istorice, de arhitectură sau arheologice. Citește articolul
Relevant pentru înțelegerea modului în care se stabilesc și se modifică spațiile de lucru (inclusiv munca la domiciliu sau telemunca), și pentru obligațiile logistice ce pot deriva din acestea, cum ar fi transportul de materiale.
Printre elementele esențiale ale oricărui contract individual de muncă regăsim și „locul muncii”, acesta fiind prevăzut în contractul individual de muncă, după ce a făcut obiectul informării prealabile, confirmând acordul părților în această privință. Pe lângă aceste aspecte, locul muncii trebuie să regăsească, cel puțin cu privire la județ și localitate, în oferta pe care orice angajator trebuie să o transmită agențiilor pentru ocuparea forței de muncă în cazul în care în cel mult cinci zile lucrătoare de la vacantarea postului nu a încheiat un contract individual de muncă. Locul muncii poate fi organizat de angajator, poate fi domiciliul angajatului sau poate fi ce au convenit părțile în cazul telemuncii.
Este responsabil cu dotările și spațiile de lucru ale companiei, asigurându-se că acestea oferă condițiile necesare (ex: ventilație, dușuri, zone umbrite) pentru protejarea angajaților de temperaturile extreme.
Inspectorii verifică anual respectarea prevederilor referitoare la măsurile ce trebuie aplicate în perioadele cu temperaturi extreme pentru protecția angajaților. Normele impun angajatorilor măsuri minimale ce trebuie luate în zilele caniculare, iar nerespectarea acestora se sancționează contravențional. Perioadele de căldură extremă pot cauza probleme de sănătate serioase, putând duce la epuizare termică (sau extenuare cauzată de căldură), insolații și alte afecțiuni legate de stresul termic. Citește articolul