Acest departament se ocupă adesea direct de gestionarea parcului auto al firmei, inclusiv de înmatriculări, radieri și alte acte necesare pentru ca vehiculele să fie în regulă.
Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a pus săptămâna asta în dezbatere publică un proiect de ordin ce conține viitoare prevederi privind procedurile legate de înmatricularea, înregistrarea, radierea și eliberarea autorizațiilor de circulație provizorie sau pentru probe a vehiculelor. Adaptarea procedurilor existente e necesară în contextul în care, în ultima perioadă, au apărut mai multe schimbări legate de înmatricularea, înregistrarea, radierea vehiculelor sau emiterea unor documente pentru acestea. Potrivit proiectului, termenul pentru soluționarea cererilor de înmatriculare este stabilit la 20 de zile lucrătoare, iar procesele de înmatriculare și radiere vor putea fi efectuate online, inclusiv programarea, trimiterea documentelor și plata taxelor, eliminând necesitatea deplasării la ghișeu. Citește articolul
Pentru departamentele care se ocupă de administrarea clădirilor, a parcărilor sau a altor proprietăți ale companiei, este util să știe cum vor fi gestionate vehiculele lăsate pe domeniul public sau privat, aspect care poate afecta spațiul și aspectul proprietății.
Vehiculele de pe domeniul public ce au inspecția tehnică periodică (ITP) expirată de cel puțin șase luni și nu au o poliță de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) valabilă vor fi considerate abandonate și vor putea fi ridicate rapid de autorități, după cum apare într-un proiect de lege pus miercuri în dezbatere la Senat. Citește articolul
Cazul WeWork, o companie specializată în spații de lucru flexibile care a intrat în insolvență, este de interes direct pentru departamentul care gestionează proprietățile și facilitățile, oferind perspective asupra stabilității și riscurilor pe piața imobiliară de birouri și a spațiilor de coworking.
În această săptămână, discutăm despre scăderea dobânzilor, care a devenit un subiect tabu, despre vestea că WeWork își cere insolvența și despre motivele de optimism de pe Wall Street, la sfârșit de 2023. Acestea și multe alte analize interesante, în sinteza bursieră a săptămânii, oferită de partenerii noștri de la Investimental. Citește articolul
Gestionează spațiile și logistica necesare pentru amenajarea și funcționarea punctelor de returnare a ambalajelor în magazine, mai ales pentru cele mari.
Începând cu data de 30 noiembrie 2023, toți comercianții din România, indiferent de dimensiunea lor, sunt obligați să implementeze Sistemul de garanție-returnare (SGR). Acesta se aplică atât produselor fabricate pe teritoriul național, cât și produselor importate sau achiziționate intracomunitar și presupune retragerea din circuit a ambalajelor nereciclabile. Pentru aceasta, firmele vor percepe garanția de 50 de bani pentru fiecare ambalaj SGR vândut, urmând să plătească aceeași sumă oricărui client care predă un ambalaj SGR, indiferent de unde a fost achiziționat de acesta. Totuși, cel puțin în primă fază, companiile vor putea reține garanția doar pentru unele dintre ambalaje. Citește articolul
Cunoașterea inflației și a creșterii economice este utilă pentru a estima costurile administrative (chirii, utilități, servicii) și pentru a planifica investițiile în spațiile de birouri sau în facilități.
Creşterea economică a României va încetini la 2,2% în 2023, din cauza inflaţiei care restrânge veniturile disponibile reale, a condiţiilor grele de creditare şi a cererii externe mai reduse, înainte de a accelera treptat în următorii doi ani, potrivit estimărilor de toamnă publicate miercuri de Comisia Europeană. Citește articolul
Știrile despre lipsa apei calde și a căldurii sunt relevante pentru gestionarea operațională a clădirilor companiei și pentru asigurarea unui mediu de lucru adecvat. De asemenea, pot afecta angajații care locuiesc în zonele afectate.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament gestionează proprietățile companiei, inclusiv clădirile istorice, și este interesat de programele care pot oferi finanțare pentru întreținerea și restaurarea acestora.
Cei ce dețin imobile încadrate în categoria monumentelor istorice sau doar părți din acestea vor putea beneficia, după cum apare într-un proiect legislativ ce a primit luni votul senatorilor, de credite garantate de stat, ce vin cu costuri suplimentare mai mici, pentru conservarea, restaurarea și punerea în valoare a acestora. Creditele vor putea ajunge, în anumite situații, și la 140.000 de euro. Citește articolul
Departamentul administrativ se ocupă, de obicei, de gestionarea parcului auto al companiei. Informațiile despre cum se obțin sau se înlocuiesc documentele vehiculelor (certificat de înmatriculare, carte de identitate a vehiculului) sunt esențiale pentru buna funcționare administrativă și conformitatea autovehiculelor.
Anumite servicii oferite de Registrul Auto Român (RAR) nu vor mai fi oferite de această instituție fără o programare prealabilă. Din această săptămână, pentru a ridica certificatele reținute, duplicate ale acestora ori înlocuiri ale cărților de identitate va trebui să faci o rezervare telefonică sau online. Citește articolul
Pentru gestionarea eficientă a proprietăților companiei, în special a terenurilor agricole, și a formalităților necesare (cum ar fi relația cu proprietarii sau moștenitorii).
Ministerul Agriculturii a stabilit, printr-un ordin publicat recent în Monitorul Oficial, modificarea regulilor privind renta viageră agricolă, schimbările făcute acum fiind legate de modul în care se face vizarea carnetului de rentier agricol și plata rentei viagere agricole, inclusiv către moștenitor, în cazul decesului rentierului. Citește articolul
Pentru că se ocupă de administrarea zilnică a casieriei, de depunerile de numerar la bancă și de respectarea limitelor pentru sumele de bani păstrate în sediu.
După ce prevederile Legii reformei fiscale referitoare la plafoanele aplicabile operațiunilor de încasări și plăți cu numerar au fost vehement criticate în spațiul public, Guvernul a adoptat o ordonanță prin care a lăsat neschimbate majoritatea plafoanelor care s-au aplicat și până acum. Ordonanța își produce efectele din 11 noiembrie și păstrează, de exemplu, plafonul privind sumele în numerar aflate în casierie la final de zi, așa cum a fost stabilit de Parlament, adică la 50.000 de lei. Citește articolul