avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 615 soluții astăzi
Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES GRATUIT

Peste 70% din dezvoltatorii imobiliari din România, în risc de insolvenţă - analiză

Prezentarea scăderii volumului construcțiilor și a autorizațiilor de construcție oferă informații relevante pentru departamentul care se ocupă de proprietăți imobiliare și facilități, ajutându-l să înțeleagă tendințele pieței.

CursDeGuvernare.ro în Știri & Revista presei
28 Noiembrie 2023 | 827 | Timp de citire: 3 min.

Peste 70% dintre dezvoltatorii imobiliari din România prezintă un risc de insolvenţă, pe fondul accentuării provocărilor generate de scăderea vânzărilor din imobiliare şi a creşterii taxelor, conform unei analize realizate de firma de consultanță Frames. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Transportul în comun, mai scump în Iași decât în București. Prețul biletelor va crește, iar amenzile se vor dubla din decembrie

Costurile de transport public influențează naveta angajaților și pot fi relevante pentru planificarea logistică a birourilor și a transportului personalului.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
28 Noiembrie 2023 | 715 | Timp de citire: 4 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Divizările transfrontaliere, o nouă opțiune de reorganizare pentru companii

Acest departament se ocupă de gestionarea proprietăților și activelor fizice ale companiei, care pot fi transferate sau realocate în urma unei divizări.

Baciu Partners în Aspecte juridice
27 Noiembrie 2023 | 1227 | Timp de citire: 7 min.

Până recent, opțiunile de reorganizare din România nu includeau divizările transfrontaliere. Societățile erau nevoite să treacă prin tranzacții care aveau ca obiect vânzarea unei părți din afaceri („business transfers”) sau a unor active („asset transfers”), ceea ce punea presiune suplimentară pe cash-flow, existența unui preț fiind esențială în aceste cazuri. Mai mult decât atât, societățile implicate suportau și eventualul impact fiscal care decurgea din astfel de operațiuni, deloc de neglijat în cele mai multe cazuri. Faptul că de cele mai multe ori aceste operațiuni erau între societăți din cadrul aceluiași grup necesita o atenție deosebită din perspectiva prețurilor de transfer. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Ger și ninsori în România, 21 de porțiuni de drumuri naționale închise. În Tulcea nu se circulă pe niciun drum, zăpada atinge doi metri

Închiderea drumurilor și condițiile meteo extreme afectează accesul la clădirile companiei, livrările și întreținerea, fiind crucial pentru planificarea și gestionarea operațiunilor administrative și a infrastructurii.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
27 Noiembrie 2023 | 733 | Timp de citire: 4 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Factura: În cazul facturilor din deplasările salariaților, firmele trebuie să-și modifice procedurile interne

Departamentul administrativ este adesea implicat în gestionarea documentelor interne și a procedurilor operaționale. Schimbările privind deconturile și facturile angajaților necesită adaptări ale fluxurilor de lucru zilnice și ale modului în care documentele sunt procesate.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Noiembrie 2023 | 14284 | Timp de citire: 2 min.

În contextul obligativității, de la 1 ianuarie 2024, de a transmite în e-Factura toate facturile din relația B2B, companiile ar trebui să-și actualizeze procedurile interne privind deplasările salariaților. Cu alte cuvinte, trebuie făcut în așa fel încât facturile din deplasări să fie emise direct pe firmă, pentru a putea fi încărcate în e-Factura. Citește articolul

ACCES PREMIUM

SGR: Ce presupune organizarea punctelor de colectare a ambalajelor

Acest departament se ocupă de spațiile fizice ale companiei, iar articolul oferă detalii despre amplasarea, organizarea și cerințele de spațiu pentru punctele de returnare (în magazine sau în proximitate).

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
24 Noiembrie 2023 | 7 | 4806 | Timp de citire: 4 min.

Odată cu introducerea, începând cu 30 noiembrie, a Sistemului de garantare-returnare (SGR) în România, comercianții vor avea o serie de obligații referitoare la implementarea sa, printre care cele referitoare la primirea ambalajelor SGR. Pentru aceasta, ei trebuie fie să organizeze puncte de returnare, fie să se asocieze cu alți comercianți și să încheie parteneriate cu unitățile administrativ-teritoriale (UAT) pe raza cărora funcționează. Singurele firme care nu au această obligație sunt cele din domeniul HORECA, cele care vând prin intermediul automatelor și cele care vând produse exclusiv online. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Proiect de lege

Parcurile și locurile de joacă vor trebui dotate cu echipamente destinate copiilor cu dizabilități

Este important pentru planificarea și adaptarea oricăror spații sau proprietăți ale firmei care includ zone de joacă (exemplu: ansambluri rezidențiale, parcuri de birouri cu facilități), pentru a respecta noile cerințe de accesibilitate.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
24 Noiembrie 2023 | 1438 | Timp de citire: 3 min.

Cu scopul de a crește accesul copiilor cu dizabilități la noi moduri de destindere și la interacțiuni cu alți copii de vârste similare, parcurile și locurile de joacă (existente sau viitoare) vor trebui să conțină și echipamente de joacă universale, ce pot fi folosite ușor și de către acești copii, după cum scrie într-un proiect legislativ aflat în dezbaterea Senatului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum exploatăm implementarea e-Factura în beneficiul companiilor și economiștilor lor, nu doar al statului?

Articolul menționează eliminarea manipulării fizice a facturilor, a arhivelor fizice și a transportului acestora. Aceste schimbări simplifică semnificativ activitățile administrative și pot influența gestionarea spațiilor de depozitare.

Profluo în Contabil și fiscal
24 Noiembrie 2023 | 976 | Timp de citire: 2 min.

Proiectul e-Invoicing, la nivel european, reprezintă un pas semnificativ în direcția îmbunătățirii colectării taxei pe valoarea adăugată. Gap-ul de colectare a TVA la nivelul Uniunii Europene, care se ridică la aproximativ 100 miliarde de euro, reprezintă o problemă majoră care necesită soluții eficiente.  Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Romsilva scoate la vânzare peste 20 de mii de pomi de Crăciun. Ce prețuri vor avea brazii și molizii

Responsabilii cu buna funcționare a birourilor ar fi interesați de unde și cum pot achiziționa pomi de Crăciun pentru a decora spațiile companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
24 Noiembrie 2023 | 823 | Timp de citire: 4 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Procedură oficială

UPDATE Accelerarea dezvoltării IMM: Firmele vor putea accesa curând credite de investiții pentru extinderea afacerilor proprii

Departamentul se va ocupa de aspectele practice și administrative ale înscrierii în program, de colectarea și depunerea documentelor necesare, iar investițiile pot viza modernizarea sau extinderea spațiilor și a echipamentelor.

avocatnet.ro în Finanțări
23 Noiembrie 2023 | 1 | 9790 | Timp de citire: 2 min.

Întreprinderile mici și mijlocii, inclusiv microîntreprinderile, vor putea accesa în curând un program de accelerare a dezvoltării, conform unui ordin oficializat miercuri de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT). Citește articolul