avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 608 soluții astăzi
Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES PREMIUM

Controale la firme: Ce trebuie să știi despre mecanismul prevenirii, în urma schimbării listei amenzilor acoperite de acesta

Prezintă detalii despre obligațiile administrative generale ale companiilor, cum ar fi deținerea registrului unic de control, și explică cum sunt tratate abaterile de la aceste reguli prin Legea prevenirii.

Orlando Surugiu-Pânzaru în Aspecte juridice
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
10 Noiembrie 2023 | 15432 | Timp de citire: 3 min.

Lista contravențiilor acoperite de Legea prevenirii, în cazul cărora companiile scapă de amendare la prima abatere, a fost actualizată recent de Guvern. În acest context, reamintim astăzi cum se aplică, în cazul firmelor, mecanismul prevenirii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

SGR: Ce trebuie să știe consumatorii despre garanția pentru ambalaje și returnarea acesteia

Acest departament se ocupă de spațiile și echipamentele necesare pentru punctele de returnare a ambalajelor (automate sau manuale) din incinta magazinelor sau a altor facilități ale companiei.

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
10 Noiembrie 2023 | 2 | 5928 | Timp de citire: 3 min.

Lansarea oficială a Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) în România pe 30 noiembrie presupune introducerea unui program menit să reglementeze gestionarea ambalajelor din sticlă, plastic și metal cu volume cuprinse între 0,1 și 3 litri, introducând practici de reciclare mai responsabile în România, tară situată pe penultimul loc în Uniunea Europeana, la capitolul reciclare. Lipsa infrastructurii pentru colectare și reciclare, dar mai ales lipsa informării cu privire la aceasta au fost cauzele principale ale acestei lipse de performață. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE SGR: Tarifele de administrare și de gestionare au fost oficializate

Acest departament este implicat în organizarea spațiilor și a infrastructurii necesare pentru punctele de returnare a ambalajelor, fie ele manuale sau automate, și în gestionarea aspectelor administrative ale acestor operațiuni.

avocatnet.ro în Aspecte juridice
8 Noiembrie 2023 | 1 | 3278 | Timp de citire: 2 min.

În aplicarea sistemului de garanție-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile, Guvernul a oficializat tarifele de administrare și de gestionare ce se vor aplica în perioada 30 noiembrie 2023 (data de intrare în vigoare a mecanismului) - 31 decembrie 2024. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Băncile din România au decis să NU majoreze comisioanele pentru operațiuni cu bani cash

Informațiile despre stocurile de gaze sunt importante pentru planificarea costurilor de energie pentru clădirile companiei. Cazul juridic legat de chiriași și proprietari este relevant pentru gestionarea spațiilor și a contractelor de închiriere.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
8 Noiembrie 2023 | 790 | Timp de citire: 3 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Legea privind reforma fiscală, oficializată

UPDATE Tranzacţii în numerar: Limitele încasărilor şi plăţilor făcute cash de firme se vor reduce cu 80% din 11 noiembrie

Acest departament gestionează adesea cheltuieli mărunte și încasări diverse, fiind responsabil să se asigure că operațiunile cu numerar respectă limitele impuse de lege.

Dragoș Niculescu în Aspecte juridice
Redactor coordonator, avocatnet.ro
4 Noiembrie 2023 | 13 | 66653 | Timp de citire: 3 min.

Plafoanele pe care trebuie să le respecte firmele atunci când fac sau acceptă plăți în numerar se vor micșora din 11 noiembrie, de principiu, cu 80%, potrivit Legii privind reforma fiscală, publicată vineri în Monitor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Din ianuarie 2024, lista dotărilor minime necesare la o locuință pentru a beneficia de TVA redus se schimbă

Dacă firma este un dezvoltator imobiliar sau se ocupă de gestionarea proprietăților (aspectul de 'Real-Estate'), acest departament trebuie să cunoască noile cerințe privind dotările necesare pentru locuințele vândute, pentru a beneficia de TVA redus.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
3 Noiembrie 2023 | 1 | 2819 | Timp de citire: 2 min.

Cota redusă de taxă pe valoarea adăugată (TVA) pentru livrarea de locuințe se aplică, potrivit legislației fiscale, doar celor care îndeplinesc o serie de condiții, inclusiv să poată fi locuite ca atare în momentul livrării. Noua lege privind reforma fiscală, apărută recent, stabilește, printre multe alte lucruri, și ce înseamnă că o locuință poate fi locuită ca atare, respectiv dotările minime necesare pentru ca ea să fie considerată astfel și să poată fi achiziționată cu TVA redus. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum obții autorizația pentru desfășurarea de operațiuni cu materii explozive

Gestionează spațiile de depozitare pentru materialele explozive, asigurându-se că sunt special construite, amenajate și supravegheate, conform normelor de siguranță și capacității maxime admise.

avocatnet.ro în Aspecte juridice
3 Noiembrie 2023 | 2826 | Timp de citire: 2 min.

Dacă ești o persoană fizică sau juridică care intenționează să lucreze cu materii explozive, trebuie să obții o autorizație prealabilă, în conformitate cu Legea nr. 126/1995 privind regimul materiilor explozive. Dar ce înseamnă exact materii explozive și cum poți obține această autorizație? Citește articolul

ACCES PREMIUM
Legea privind reforma fiscală, oficializată

UPDATE De-acum există termene concrete în care autoritățile locale trebuie să transmită la ANAF informațiile despre bunurile contribuabililor

Acest departament se ocupă de administrarea proprietăților (clădiri, terenuri) și a parcului auto al firmei. Deoarece articolul specifică modul în care informațiile despre aceste bunuri vor fi transmise între autorități, este important pentru ei să înțeleagă cum sunt gestionate datele oficiale despre activele firmei.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
2 Noiembrie 2023 | 2912 | Timp de citire: 2 min.

Autoritățile locale sunt obligate să facă un schimb periodic de date, referitor la bunurile deținute de contribuabili, cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Doar că până acum nu existau termene concrete pentru această activitate, chestiunea fiind rezolvată printr-o lege recent oficializată. Totodată, sunt introduse și amenzi pentru autoritățile locale necooperante. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Legea privind reforma fiscală, oficializată

UPDATE Guvernul a renunțat la anularea scutirilor de la impozitele pe case și mașini, pe care le propunea în variantele de modificare a Codului Fiscal ”scăpate” pe surse

Acest departament gestionează proprietățile și spațiile companiei (birouri, depozite, hale). Informațiile despre cum ar fi putut fi taxate clădirile sunt importante pentru a estima costurile de operare și pentru planificarea pe termen lung a spațiilor deținute sau închiriate.

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
2 Noiembrie 2023 | 3380 | Timp de citire: 3 min.

Intenția Executivului de modificare masivă a Codului Fiscal a apărut pentru prima dată în luna august, când un draft neasumat al unei ordonanțe a ”scăpat” în presă. La jumătatea lunii septembrie, scenariul s-a repetat, un alt draft de modificare a codului amintit ajungând de asemenea în presă, tot fără să aibă un caracter oficial. Ambele documente aveau în comun, printre altele, scoaterea din norma fiscală a anumitor reduceri de taxe și impozite pentru clădiri și autovehicule. Cu toate acestea, în legea cu reforma fiscală asumată de Guvern în Parlament, oficializată recent, nu se mai face referire la eliminarea scutirilor menționate.
Citește articolul

ACCES PREMIUM

Obligațiile comercianților privind informarea clienților în cadrul Sistemului de garanție-returnare

Acest departament gestionează spațiile și echipamentele companiei. Amenajarea punctelor de colectare pentru ambalaje (manual sau automat) necesită spațiu, logistică și, posibil, investiții în echipamente.

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
1 Noiembrie 2023 | 2 | 3186 | Timp de citire: 2 min.

Începând cu data de 30 noiembrie 2023, toți comercianții din România sunt obligați să implementeze Sistemul de garanție-returnare (SGR). Acest sistem se aplică atât produselor fabricate pe teritoriul național, cât și produselor importate sau achiziționate intracomunitar. O obligație care le revine este aceea de a informa consumatorii cu privire la procedura de returnare a ambalajelor reciclabile și la metodere de returnare a garanției aferente. Citește articolul