Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Informațiile despre certificatul verde sunt importante pentru asigurările de călătorie sau de sănătate ale angajaților, influențând condițiile și valabilitatea polițelor, în caz de incidente sau anulări de călătorii.
Certificatul de vindecare, ce va fi o formă a certificatului verde privind COVID-19, va avea o valabilitate de aproape șase luni, conform regulamentului european care a introdus acest document. Certificatul verde va ușura călătoriile în țările UE și va fi aplicat în toată Uniunea de la 1 iulie 2021. Citește articolul
Poate influența modul în care sunt gândite asigurările de sănătate și programele de prevenție oferite angajaților, având în vedere prevederile despre un stil de viață sănătos.
Printr-o lege intrată în vigoare în 16 noiembrie 2020, s-a creat cadrul legal pentru unele măsuri ce ar putea fi luate în vederea depistării precoce a diabetului și pentru informarea și încurajarea populației cu privire la adoptarea unui stil de viață sănătos. Întrebarea care apare, aici, în contextul în care oricum multiplicarea legilor și a altor acte normative ar putea crea, de multe ori, confuzie, este ce importanță practică are includerea conceptului de stil de viață sănătos într-o lege. Chiar produce efecte sau e doar o chestiune pur declarativă și nimic mai mult? Citește articolul
Articolul detaliază tipuri de incidente și plângeri legate de date personale. Acest departament ar fi interesat să înțeleagă riscurile pentru a evalua polițele de asigurare (ex: asigurări de cyber-risc) și pentru a gestiona eficient reclamațiile clienților legate de date.
Pandemia nu a diminuat neapărat interesul pentru domeniul protecției datelor personale și nici volumul de investigații pe aceste prelucrări și pe respectarea Regulamentului european pentru protecția datelor personale (GDPR). Poate doar ne-a făcut să conștientizăm mai greu că au trecut deja trei ani de când GDPR a venit să impună firmelor numeroase și importante obligații în materie. Activitatea autorității române responsabile cu acest domeniu din ultimii trei ani ne arată că firmele trebuie să se preocupe în continuare să-și instruiască salariații, de pildă, că trebuie să răspundă la solicitările venite din partea celor cărora le prelucrează datele, că trebuie să ia măsuri la nivel intern ș.a.m.d.. Citește articolul
Orice proprietate, implicit locuințele de intervenție, necesită asigurare (împotriva dezastrelor, a daunelor), iar acest departament gestionează polițele de asigurare și eventualele reclamații.
Medicii și asistenții medicali angajați la stat vor deveni eligibili pentru obținerea unei locuințe de intervenție, situată în apropierea spitalelor unde aceștia își desfășoară activitatea, conform unei propuneri legislative adoptate luni de senatori. Citește articolul
Informațiile despre lansarea rachetelor antigrindină sunt relevante pentru asigurătorii care oferă polițe pentru culturile agricole, ajutându-i să evalueze riscurile și potențialul de daune și, implicit, de reclamații.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Este esențial pentru înțelegerea condițiilor de valabilitate ale polițelor RCA și pentru gestionarea eficientă a reclamațiilor și despăgubirilor în caz de accident, inclusiv prin noul sistem de decontare directă.
De principiu, asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) intră în vigoare de a doua zi de la încheierea acesteia, potrivit legislației din domeniu. Excepție de la această regulă fac asigurările RCA încheiate pentru mașini ce urmează să fie înmatriculate, care sunt valabile din momentul încheierii. Așadar, ținând cont de faptul că începe perioada concediilor, precizarea e utilă șoferilor, care trebuie să facă asigurarea RCA cu cel puțin o zi înainte de călătoria planificată, pentru ca aceasta să intre în vigoare, nu în aceeași zi, ca în cazul rovinietei, de exemplu. Citește articolul
Acesta este departamentul cel mai direct vizat, deoarece articolul oferă informații esențiale despre beneficiile, tipurile, condițiile și excluderile asigurărilor de călătorie, ajutând la înțelegerea și gestionarea polițelor și a eventualelor cereri de despăgubire.
În condițiile în care ne aflăm încă în plină pandemie COVID-19, dar și în contextul în care evoluția pandemiei și măsurile adoptate corespunzător sunt mult diferite de la un stat la altul, este încă vizibilă necesitatea unei asigurări de călătorie care să acopere riscurile inerente pandemiei - probleme medicale, anularea unor călătorii ș.a.m.d. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie la curent cu regulile care guvernează evenimentele pentru a înțelege posibilele implicații asupra polițelor de asigurare (ex: anularea evenimentelor, răspunderea civilă) sau pentru a gestiona eventualele reclamații legate de desfășurarea acestora.
Starea de alertă a fost prelungită cu încă 30 de zile, începând cu 12 iunie și până pe 11 iulie 2021, conform unei hotărâri de Guvern care a apărut aseară în Monitorul Oficial. Principalele noutăți se referă la evenimentele private în localuri (nunți, botezuri și alte mese festive) sau acasă. Citește articolul
Acest departament gestionează plângerile clienților. Înțelegerea regulilor privind clauzele abuzive și termenele de reclamație îi ajută să proceseze cererile corect și să minimizeze disputele legale.
O cerere ce vizează constatarea caracterului abuziv al unei clauze incluse într-un contract de împrumut nu poate fi supusă niciunui termen de prescripție; iar restituirea unor sume de bani plătite în temeiul unor astfel de clauze poate să fie supusă unui termen de prescripție, dar acesta să nu expire înainte ca „păgubitul” să afle chiar de caracterul abuziv al acelor clauze, a subliniat recent Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul
Acest departament este direct impactat de modul în care sunt definite 'produsele cu defect'. Cunoașterea acestei decizii ajută la evaluarea corectă a solicitărilor de despăgubire din partea clienților și la stabilirea dacă acestea sunt acoperite de polițele de asigurare, optimizând astfel modul de gestionare a reclamațiilor.
Un sfat inexact apărut într-un articol, pe un subiect paramedical, din cauza căruia un cititor a suferit un prejudiciu, nu poate atrage răspunderea nici a autorului, nici a editorului ori a tipografului așa cum se întâmplă atunci când se pune pe piață un produs cu defecte, potrivit unei decizii recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Decizia CJUE nu exclude însă și nu face referire la alte tipuri de răspunderi. Citește articolul