Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul pornește de la o sesizare a unui client, iar acest departament se ocupă de preluarea și rezolvarea reclamațiilor venite de la clienți, precum și de gestionarea eventualelor despăgubiri.
O bancă românească a fost sancţionată recent pentru că a atribuit, în mod greşit, calitatea de garant unui client de-al său într-un credit ce a făcut obiectul unei executării silite, contract care nu avea nicio legătură cu respectivul client, precum şi utilizarea unor date personale ale acestei persoane care nu erau actualizate. Aceste fapte reprezintă nerespectarea prevederilor Regulamentului general privind protecţia datelor (GDPR). Citește articolul
Acest articol subliniază situațiile de risc în care administratorii și contabilii pot fi trași la răspundere personală, informație utilă pentru evaluarea necesității și a tipului de asigurări profesionale (de exemplu, asigurări de răspundere a directorilor și funcționarilor) pentru a proteja compania și persoanele vizate.
În litigiile fiscale, în funcție de speță, deși administratorul este primul care răspunde, poate fi antrenată și răspunderea profesională a contabilului, pe care acesta nu o poate elimina complet în nicio situație, au subliniat câțiva fiscaliști în cadrul unei conferințe de fiscalitate organizate de avocatnet.ro săptămâna trecută. Citește articolul
Ajută la înțelegerea riscurilor financiare la care sunt expuși administratorii și dacă pot fi necesare asigurări pentru a-i proteja în cazul în care datoriile fiscale ale firmei le afectează bunurile personale.
Specialiștii atrag atenția că Fiscul apelează tot mai des la un instrument ce-i permite să execute silit administratorul pentru datoriile companiei sale. Este vorba de atragerea răspunderii solidare, care permite ca, atunci când datoriile nu pot fi acoperite din bunurile firmei, Fiscul să se îndrepte către executarea bunurilor personale ale administratorului societății respective. Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea problemelor și plângerilor. Articolul arată că pot apărea procese sau reclamații din cauza dificultăților în obținerea actelor de pensie, ajutându-i să anticipeze și să gestioneze eventualele litigii.
Începând de duminică, atunci când un angajator se află în insolvență, faliment sau lichidare, administratorul sau lichidatorul judiciar sunt cei care eliberează adeverințe de vechime pentru salariați. În plus, practicienii în insolvență trebuie de-acum să se ocupe și de încetarea contractelor individuale de muncă și raportarea încetărilor în Revisal. În acest context, Uniunea Națională a Practicienilor în Insolvență din România (UNPIR) subliniază că modificările apărute recent nu vor rezolva rapid și fără probleme situațiile generate de intrarea în insolvență, faliment sau lichidare a unei firme. Citește articolul
Articolul începe cu o plângere a unui client. Acest departament gestionează cererile și nemulțumirile clienților și trebuie să înțeleagă bine regulile de protecție a datelor pentru a asigura o rezolvare corectă și a evita escaladarea situațiilor până la amenzi.
O companie de telefonie a fost amendată recent de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) pentru apeluri telefonice nesolicitate cu oferte comerciale, potrivit unui comunicat de presă publicat astăzi pe site-ul autorității. Practic, firma a sunat un fost client, persoană fizică, care ceruse, în mod explicit, la încetarea relației contractuale, să nu mai fie sunat, încălcând astfel Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR). Citește articolul
Departamentul trebuie să știe cum sunt gestionate eventualele nemulțumiri sau plângeri legate de procesul de crowdfunding, conform noilor reguli stabilite de legislație.
Chiar dacă în ultimul an am fost în mijlocul unei așa-zise „avalanșe” de scheme de ajutor de stat, aceasta nu e, nicidecum, o situație obișnuită. Firmele nu pot să se bazeze pe finanțări de la guverne la nesfârșit. Și, oricum, odată ce pandemia se va termina, se va pune mai puțin problema obținerii de fonduri publice și se va vorbi mai mult de recurgerea la capital privat. Însă, cum firmele noi sau mici nu sunt tocmai atractive pentru multe surse de finanțare clasice (cum sunt împrumuturile bancare), o opțiune pentru asemenea companii este finanțarea participativă sau finanțarea de tip „crowdfunding”, cum mai este cunoscută. Iar Uniunea Europeană (UE) a dat un regulament care se va aplica direct și în România, începând din toamnă, prin care va reglementa platformele de crowdfunding, ceea ce ar putea face această formă de finanțare, rar folosită acum, și mai atractivă pentru firmele românești. Citește articolul
Schimbările în mediul de lucru și riscurile de sănătate pot influența polițele de asigurare ale firmei și tipurile de posibile reclamații.
Preşedintele Iohannis va avea joi o şedinţă de lucru cu premierul, membri ai Guvernului şi şeful DSU. Citește articolul
Pentru a înțelege implicațiile asupra polițelor de asigurare (ex: anulări evenimente, asigurări de călătorie, business interruption) și pentru a gestiona posibilele reclamații în contextul noilor reglementări.
Executivul a stabilit marți seară, prin oficializarea unei hotărâri, prelungirea stării de alertă până pe 11 iunie 2021, în contextul epidemiei de coronavirus. Totodată, Guvernul a stabilit și unele măsuri de relaxare ce vizează, printre altele, competițiile sportive, evenimentele culturale, turismul la munte și pelerinajele religioase. Măsurile de relaxare pentru 1 iunie, care sunt îndelung așteptate de mediul de afaceri, vor fi luate mai spre finalul lunii curente. Citește articolul
Scăderea cazurilor de boală și revenirea la normalitate pot influența riscurile asigurate și volumul de cereri de despăgubire.
Premierul Florin Cîțu afirmă că România ”se află mai aproape de a reveni la normalitate” și că Guvernul trebuie să se concentreze în perioada următoare pe măsuri care să ducă la creșterea economiei. Citește articolul
Dacă utilizatorii se simt înșelați sau păcăliți de un sistem de inteligență artificială, ei pot depune plângeri sau chiar cere despăgubiri. Acest departament s-ar ocupa de gestionarea acestor reclamații și de posibilele situații de asigurare care ar putea apărea.
Textele publicate sub titlul ”Legile tehnologiei. Povestirile” fac parte din seria de materiale construite în jurul podcastului ”Legile Tehnologiei”, produs, în fiecare săptămână, de avocatnet.ro. Povestirile vor apărea, câte una la fiecare două săptămâni. Citește articolul