Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul detaliază procesul de soluționare a plângerilor sau contestațiilor legate de sancțiunile primite, aspect esențial pentru gestionarea reclamațiilor.
Fie că vorbim de elevii școlilor publice sau particulare, toți copiii și adolescenții înscriși în sistemul de învățământ din România trebuie să se supună unor reguli, care dacă sunt încălcate atrag după sine o serie de sancțiuni, însă până la aplicarea acestora, procesul de evaluare trebuie să treacă de mai multe comisii. Cu toate acestea, Parlamentul este pe cale să adopte un proiect de lege prin care profesorul va avea putere de decizie asupra modalităților de sancționare privind abaterile disciplinare ale elevilor, eliminând celelalte organe de control. Citește articolul
Este important ca acest departament să știe despre noua decizie, deoarece aceasta poate schimba modul în care sunt tratate reclamațiile și polițele de asigurare în cazul accidentelor, mai ales când persoana rănită este vinovată de propriile răni, având impact asupra evaluării riscurilor și a despăgubirilor.
Persoanele care se rănesc singure accidental, indiferent de modul în care se întâmplă acest lucru, nu vor mai trebui să plătească cheltuielile legate de serviciile medicale de care au beneficiat ca urmare a accidentului, potrivit unei decizii recente a Curții Constituționale a României (CCR). Citește articolul
Informează despre procedurile de depunere și gestionare a reclamațiilor la ANCOM sau ANPC în cazul problemelor cu furnizorii de servicii de telecomunicații, ajutând la rezolvarea eficientă a disputelor.
Rezilierea unui contract încheiat cu un furnizor de telefonie se poate realiza și în alte condiții decât cele prevăzute în contract, în urma unei negocieri directe între funizor și utilizator, potrivit Autorității Naționale pentru Administrarea și Reglementarea în Comunicații (ANCOM). Cei care doresc să renunțe la un contract de telefonie trebui să depună o cerere, însă trebuie să țină cont și de anumite prevederi stipulate în contractul deja semnat. Citește articolul
Oferă informații esențiale pentru înțelegerea riscurilor legate de siguranța produselor și pentru gestionarea eficientă a reclamațiilor sau a cererilor de despăgubire rezultate din produsele nesigure.
Polițiștii au transmis o serie de recomandări cu privire la cadourile cumpărate copiilor, mai ales acum în perioada sărbătorilor, când cererea și oferta sunt mai mari decât de obicei. Intr-un comunicat de presă publicat pe site-ul instituției, polițiștii avertizează asupra pericolelor la care cei mici pot fi expuși fără ca părinții, să fie conștienți de acest lucru. Citește articolul
Este interesat de gestionarea cererilor de despăgubire venite din partea persoanelor afectate de un incident de securitate și de asigurările care pot acoperi costurile financiare rezultate.
Dacă un incident de securitate în materia prelucrărilor de date personale produce prejudicii vreuneia dintre persoanele ale cărei date au fost afectate, atunci compania poate să fie pusă în fața unei pretenții de despăgubire. Prejudiciatul se poate adresa fie operatorului, fie împuternicitului și este îndreptățit să obțină despăgubiri atât pentru daune materiale, cât și morale (prejudicii de imagine, de pildă). În cazul unor astfel de incidente, spun specialiștii, cel mai important e ce alege compania să facă, imediat după ce află de incident, pentru cei afectați. Citește articolul
Interesat pentru că un atac cibernetic sau o breșă de securitate poate duce la pierderi financiare și cereri de despăgubire, iar acest departament ar trebui să înțeleagă riscurile pentru a evalua acoperirea asigurărilor de tip cyber.
WhatsApp se confruntă cu o breșă majoră de securitate, după ce s-a descoperit că un fișier primit prin aplicația de chat îți poate infecta telefonul și îți poate expune datele personale. Citește articolul
Se ocupă de posibilele daune sau amenzi care ar putea rezulta din nerespectarea GDPR și de modul în care acestea sunt acoperite de asigurări sau gestionate ca reclamații.
Orice persoană poate să îi solicite unei firme despre care crede sau știe că îi prelucrează datele furnizarea de informații cu privire la prelucrare și cu privire la motivul și scopul prelucrării. Firmele care nu se conformează acestei obligații riscă să fie sancționate de Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), cum s-a întâmplat recent cu un operator de date care a primit o amendă de 2.500 de euro, fiindcă nu a furnizat în mod corespunzător informațiile privind prelucrarea de date persoanelor vizate. Citește articolul
Informațiile despre starea de sănătate generală a populației (cum ar fi rata obezității) pot afecta costurile asigurărilor de sănătate pentru angajați și modul în care sunt gestionate cererile de despăgubire.
Speranţa de viaţă în România este printre cele mai scăzute din Uniunea Europeană şi, deşi a crescut din anul 2000, rămâne cu aproape şase ani sub media UE, potrivit raportului Comisiei Europene privind sănătatea în UE, publicat joi. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care contribuțiile la sistemele de asigurări sociale din Marea Britanie sunt recunoscute în România, pentru a înțelege mai bine drepturile angajaților legate de diverse forme de asigurare.
Având în vedere că există o șansă reală ca Marea Britanie și Irlanda de Nord să iasă din Uniunea Europeană (UE) fără un acord de retragere, poate apărea o multitudine de întrebări. Una din acestea se referă la românii care, până la momentul ieșirii Marii Britanii și a Irlandei de Nord din UE au realizat perioade de asigurare în sistemul de securitate socială în sistemul britanic. Pentru a clarifica această problemă, a apărut recent o ordonanță de urgență care confirmă faptul că astfel de perioade vor fi recunoscute și în România. Citește articolul
Acesta este departamentul cel mai direct interesat, deoarece articolul explică exact cum se schimbă procesul de decontare directă a despăgubirilor RCA, termenele și condițiile pentru obținerea banilor de la asigurător.
Persoanele care au fost prejudiciate în urma accidentelor rutiere și care au activată opțiunea decontării directe de la propriul asigurător vor fi nevoite să arate cum au folosit banii primiți, în maximum 45 de zile. Dacă nu, vor trebui să îi returneze. Această obligație este prevăzută într-un proiect legislativ care a fost adoptat tacit la Senat, deoarece n-a fost dezbătut și votat în termenul legal. Citește articolul