Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Ajută la gestionarea solicitărilor și reclamațiilor din partea pacienților legate de datele lor personale și la gestionarea posibilelor riscuri de asigurare.
Cabinetele medicale (precum cele de pediatrie sau stomatologice, de exemplu), clinicile sau spitalele se află într-o situație specială când vine vorba de felul cum colectează și utilizează datele personale ale pacienților. Dincolo de faptul că cei care le gestionează trebuie să înțeleagă diferența dintre consimțământul pacientului dat pentru serviciul medical și cel dat pentru prelucrarea datelor, ei trebuie să mai ia și măsuri active de a asigura protecția și integritatea datelor personale ale pacienților cu care intră în contact. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de tot ce ține de diverse tipuri de asigurări, inclusiv cele de călătorie, și cum funcționează acestea, pentru a ajuta compania sau angajații să înțeleagă riscurile și beneficiile.
Cei care își permit să își planifice de pe acum concediul pentru anul viitor obțin cele mai bune oferte. Agențiile au pregătit deja pachetele early booking pentru 2020, unele reduse și cu 50%. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă cum noile reguli despre răspunderea autorităților și daunele la rețelele utilitare pot influența polițele de asigurare și gestionarea cererilor de despăgubire.
Legea prin care s-a modificat reglementarea privind autorizarea lucrărilor de construcții a fost publicată astăzi în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare sâmbătă. Printre schimbări se numără scurtarea perioadei de obținere a certificatului de urbanism, care va putea fi emis și în format digital sau eliminarea, pentru unele tipuri de construcții. De asemenea, se stabilește angajarea răspunderii autorităților pentru avizele emise. Citește articolul
Ghidează modul în care sunt rezolvate cererile clienților legate de retururi, garanții sau defecțiuni, astfel încât firma să respecte termenele și condițiile legale și să evite plângerile sau litigiile.
Luna noiembrie (și nu numai) aduce, de obicei, tot felul de promoții la produse, ce vin sub umbrela ideii de „Black Friday” (adică „Vinerea Neagră” sau ziua/perioada din an cu cele mai mari reduceri de prețuri). Asta înseamnă că vânzătorii ar trebui să fie la curent cu obligațiile legale pe care le au și cu practicile care le pot aduce sancțiuni din partea autorităților. În materialul de față, am selectat cinci astfel de practici interzise pe care să ți le prezentăm. Citește articolul
Articolul se aplică direct firmelor de asigurări. Cei de aici trebuie să înțeleagă noile reguli despre cum să cunoască mai bine clienții care își fac asigurări, pentru a se asigura că nu sunt folosite în scopuri ilegale.
După Banca Națională a României, și Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) vine cu măsuri mai stricte de cunoaștere a clientelei, de formalizare a procedurilor interne și de derulare a evaluării riscului de spălare a banilor și finanțare a terorismului pentru entitățile raportoare pe care le supraveghează și controlează. Citește articolul
Dacă o companie este implicată în asigurarea proprietăților sau în soluționarea reclamațiilor legate de administrare, acest departament trebuie să înțeleagă calificările administratorilor, deoarece acestea pot influența riscurile asigurate și responsabilitățile părților.
Obligațiile de atestare și certificare din noua lege a asociațiilor instituite pentru administratorii de bloc ar putea să dispară dacă un recent proiect legislativ depus la Senat va ajunge să intre în vigoare. Parlamentarii care l-au inițiat vor să elimine certificatul de calificare și atestarea de către primar ca administrator de imobile/condominii. Practic, asta ar însemna că absolvirea unui curs de administrator va fi suficientă pentru a fi în funcție. Citește articolul
Acest departament primește și gestionează plângerile clienților legate de cum au fost raportați la Biroul de Credit sau de prelucrarea datelor. Articolul oferă informații esențiale despre drepturile clienților și obligațiile companiei pentru a soluționa aceste reclamații.
Băncile și instituțiile financiare nebancare (IFN) trebuie să ne anunțe cu privire la transmiterea datelor noastre la Biroul de Credit, cu atât mai mult atunci când e vorba de transmiterea unor date negative. Dacă ne trezim raportați la Biroul de Credit, chiar cu date inexacte, putem sesiza aceste nereguli băncilor, pentru corectare/ștergere, iar, în subsidiar, Autorității de Protecția Datelor (ANSPDCP). Citește articolul
Această procedură este o alternativă importantă pentru soluționarea reclamațiilor și disputelor cu clienții, ajutând la rezolvarea rapidă și amiabilă a problemelor fără a ajunge la procese complicate.
În 2019, a crescut practica de conciliere între bănci și consumatori, în vederea soluționării litigiilor dintre aceștia. Acestă modalitate de soluționare a diferendelor, oferită de Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), poate fi de un real ajutor celor care au probleme cu banca. Ea este mai rapidă, este mult mai flexibilă (în sensul că nu se va aplica exclusiv legea, ci se va putea lua în considerare și echitatea) și poate fi inițiată doar din inițiativa consumatorului. În plus, ea este gratuită. Citește articolul
Creșterea cazurilor de depresie și burnout, precum și implicațiile clasificării burnout-ului ca sindrom, pot duce la o creștere a cererilor de despăgubire sau a utilizării serviciilor de sănătate acoperite de asigurări. Acest departament este interesat să înțeleagă tendințele pentru a gestiona polițele și costurile asociate.
Aproape jumătate din Generația Y și 75% din Generația Z au renunțat la un loc de muncă din cauza unor probleme legate de sănătatea mintală. Aceasta este concluzia unui studiu derulat de Mind Share Partners, SAP, și Qualtrics și publicat în Harvard Business Review. Citește articolul
Reducerea numărului de accidente cauzate de oboseala șoferilor, prin aceste noi verificări ITP, are un impact direct asupra costurilor asigurărilor auto și a numărului de despăgubiri pe care compania trebuie să le gestioneze.
Autovehiculele destinate transportului de marfă sau pasageri ce aparțin transportatorilor din țara noastră vor fi supuse, atunci când efectuează inspecția tehnică periodică (ITP), mai multor verificări decât în prezent, conform unui proiect de act normativ pus recent în dezbatere publică la Ministerul Transporturilor. Citește articolul