Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Încălcările GDPR pot duce la reclamații, procese și obligații de plată a unor despăgubiri. Acest departament trebuie să înțeleagă riscurile financiare și impactul asupra asigurărilor și gestionării cazurilor de daune.
Firmele, când prelucrează date, pot să fie ele cele care determină scopurile și modalitățile prin care acea prelucrare se face (adică operatorii). Însă, la fel de simplu, pot să acționeze în numele altei persoane, care a determinat, deja, scopul prelucrării. Într-o astfel de situație, discutăm de împuterniciți. În funcție de această diferență, și obligațiile variază. Pentru a le ajuta să înțeleagă mai bine ce au de făcut, Comitetul European pentru Protecția Datelor (CEPD) a adoptat un ghid prin care a încercat să clarifice ce obligații au operatorii, respectiv ce obligații au persoanele împuternicite de operatori. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe despre extinderea garanțiilor produselor și despre posibilitatea de a primi amenzi, pentru a gestiona mai bine reclamațiile clienților și pentru a evalua nevoile de asigurare ale companiei în lumina noilor reglementări.
Așa cum scriam zilele trecute, autoritățile vor să includă în definiția comerciantului și persoanele obișnuite care vând online produse, în mod constant, pentru a câștiga bani, așa cum reiese dintr-un proiect de OUG al Protecției Consumatorilor. Însă ce efecte ar avea o asemenea modificare? Ce obligații ar avea persoanele obișnuite? Citește articolul
Extinderea protecției consumatorilor la vânzările făcute de persoane fizice va duce la creșterea numărului de reclamații și retururi gestionate, impunând noi procese și, posibil, ajustări ale polițelor de asigurare.
Definiția comerciantului urmează să fie extinsă de autorități pentru a include persoanele fizice obișnuite care vând online produse pe platforme precum Okazii, OLX sau LaJumate. Practic, aceste persoane vor fi considerate, în sensul legislației protecției consumatorilor, comercianți care au obligații legale de respectat și care pot fi amendate, așa cum a confirmat pentru noi avocata Silvia Axinescu, senior managing associate la Reff & Asociații. Citește articolul
Se ocupă de polițele de asigurare relevante pentru produse și de gestionarea reclamațiilor clienților în cazul unor probleme de siguranță alimentară.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Ajută la înțelegerea obligațiilor unei companii față de clienți, chiar și cei fără bilet, ceea ce este crucial pentru a rezolva corect plângerile și pentru a stabili răspunderea în caz de probleme.
La urcarea fără bilet într-un tren la care accesul este liber, adică nu există bariere sau turnicheți de care se poate trece doar pe baza unei legitimații de transport, cel ce călătorește pe calea ferată încheie, de fapt, un contract cu operatorul de transport, conform unei decizii recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Aici nu vorbim despre un contract de transport în format tipărit, ci despre unul tacit. Citește articolul
Firmele de asigurări de călătorie sunt interesate să cunoască destinațiile la modă pentru a-și ajusta produsele de asigurare, a evalua riscurile și a fi pregătite pentru eventuale solicitări de la clienți.
Nici nu au venit sărbătorile de iarnă şi unii îşi fac deja planuri de vacanţă pentru anul viitor. În ajutorul celor care nu au încă un astfel de plan au venit organizatorii unui târg de turism de la Londra. Citește articolul
Acest departament este interesat de legalitatea platformelor de ridesharing pentru a înțelege corect riscurile legate de asigurări și răspundere în cazul utilizării acestor servicii de către angajați sau în scopuri de afaceri. O platformă neautorizată ar putea complica gestionarea reclamațiilor sau acoperirea asigurărilor.
După ce, până în prezent, trei dintre aplicațiile de ridesharing din țara noastră au fost autorizate oficial, recent a fost avizată tehnic și o a patra, mai exact, BlackCab. De fapt, BlackCab face, odată cu obținerea acestui aviz tehnic, o repoziționare pe piața transportatorilor de persoane, respectiv trece de la transportul în regim de închiriere la transportul alternativ. Citește articolul
Noile prevederi legale pot schimba riscurile asigurate și modul în care sunt gestionate eventualele daune sau reclamații legate de utilizarea armelor.
Cei care dețin arme, chiar și în calitate de colecționari trebuie să știe că au intrat de curând în vigoare foarte multe modificări la regimul legal al deținerii și folosirii acestora. În articol, am punctat cele mai importante schimbări aduse de noua lege, printre care se numără obligația adusă de expirarea permisului de armă, modificarea cantităților de muniție ce pot fi deținute și portul armelor de apărare. Citește articolul
Acest articol este direct despre cum se pot schimba regulile pentru asigurările auto obligatorii (RCA), ce obligații noi pot avea asigurătorii și cum se gestionează daunele la mașini.
Șoferii care au mașina la reparat și solicită asiguratorilor ce emit polițe de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) o mașină de schimb pe toată perioada cât mașina proprie e în service vor trebui s-o primească în cel mult o zi de când fac solicitarea. Măsura apare într-un proiect legislativ înregistrat recent la Senat pentru dezbatere, care modifică legislația RCA. Citește articolul
Interesul provine din nevoia de a înțelege condițiile medicale pentru a evalua și gestiona ofertele de asigurare de sănătate pentru angajați. Cunoașterea ADHD-ului, a terapiilor și medicației asociate ajută la configurarea unor pachete de beneficii complete și la abordarea cererilor legate de sănătate mentală și neurodezvoltare, care pot fi acoperite prin asigurările companiei.
Tu știi cum arată un copil cu ADHD? Arată ca orice alt copil. Cum se comportă și cum se manifestă este însă diferit față de alți copii. Iată mai jos ce înseamnă ADHD, cum se manifestă și cum poate un părinte să își susțină cel mai bine copilul în această situație. Citește articolul