avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 829 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Asigurări & Gestionarea Reclamatiilor

Departament: Asigurări & Gestionarea Reclamatiilor

ACCES PREMIUM

Cei ce oferă servicii de plăți trebuie să se conformeze unor noi obligații până în iunie 2020

Acest departament poate fi interesat de riscurile de fraudă sau de nerespectare a regulilor, care ar putea duce la reclamații din partea clienților sau la necesitatea unor polițe de asigurare noi sau modificate pentru a acoperi riscurile.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
18 Noiembrie 2019 | 1705 | Timp de citire: 2 min.

Cadrul legal al serviciilor de plăți se va schimba radical, din 13 decembrie 2019. Printre altele, furnizorii de servicii de plăți vor fi nevoiți să adopte mai multe măsuri de securitate cu privire la datele financiare ale clienților, iar băncile vor fi nevoite să își deschidă infrastructura către entitățile non-bancare ce oferă servicii de plăți, astfel încât acestea din urmă să poată, efectiv, să presteze serviciile oferite. Din cauza complexității legii, însă, băncile și alte entități care oferă servicii financiare au un termen de conformare, care se va împlini ulterior datei de 13 decembrie 2019, data intrării în vigoare a modificărilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Black Friday a trecut. Ce poți să faci dacă produsele au probleme sau nu-ți plac?

Ne ajută să știm cum trebuie să gestionăm reclamațiile clienților despre produsele noastre, ce drepturi au ei și care sunt pașii legali, inclusiv când se implică Protecția Consumatorilor.

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Noiembrie 2019 | 3177 | Timp de citire: 3 min.

În condițiile în care majoritatea magazinelor online au organizat promoții de Black Friday în weekendul ce tocmai a trecut, explicăm azi ce opțiuni au consumatorii care primesc produse cu defecte sau care nu funcționează ori care nu sunt mulțumiți de ele. Black Friday, adică Vinerea Neagră, este ziua din an cu cele mai mari reduceri de prețuri la produse. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ai avut o problemă cu un zbor? Iată un formular pe care să-l folosești ca plângere contra companiei aeriene

Pentru acest departament, este esențial să știe cum se depun plângerile și ce tipuri de probleme pot duce la cereri de despăgubire, pentru a le putea analiza și rezolva corect.

Simona Voiculescu în Știri & Revista presei
Director Editorial, avocatnet.ro
15 Noiembrie 2019 | 2 | 4304 | Timp de citire: 2 min.

În cazul zborurilor anulate sau cu întârzieri prelungite, în cazul refuzului la îmbarcare sau declasării, pasagerii români pot folosi un formular special de plângere contra companiei aeriene, pe care, în cazul unei soluții întârziate sau uneia nesatisfăcătoare, îl pot trimite chiar Autorității Naționale de Protecția Consumatorului (ANPC), dacă incidentul a avut loc în țară. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Noua lege a serviciilor de plăți: Ce sancțiuni se pot da și pentru ce

Departamentul trebuie să anticipeze posibilele reclamații ale clienților legate de plățile sau comisioanele interzise și să evalueze acoperirea asigurărilor pentru riscurile financiare legate de sancțiuni.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
15 Noiembrie 2019 | 1856 | Timp de citire: 2 min.

Noua lege a serviciilor de plăți va schimba radical acest domeniu. În esență, clienții băncilor vor beneficia de mai multă protecție și de posibilitatea de a recurge la mai multe servicii financiare oferite de instituții non-bancare, care vor putea accesa informațiile bancare ale clienților băncilor. Pentru a asigura respectarea noilor obligații de către bănci și de către instituțiile non-bancare care oferă servicii de plăți (însă și de către alte persoane, cum ar fi comercianții), noua lege a implementat și o serie de sancțiuni pentru anumite abateri de la prevederile actului normativ. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Unde poți face reclamații dacă ai probleme cu serviciile de plată

Acest departament se ocupă direct cu soluționarea plângerilor clienților legate de servicii de plată și poate fi implicat în gestionarea eventualelor despăgubiri sau asigurări pentru erori.

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Noiembrie 2019 | 2155 | Timp de citire: 2 min.

Atunci când legislația este încălcată de firmele care oferă servicii de plată, consumatorii se pot adresa atât Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), cât și Băncii Naționale a României (BNR). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Avem o nouă lege a serviciilor de plată, dar aceasta n-acoperă anumite operațiuni bănești

Dacă apar probleme legate de servicii de plată (erori, fraude, incidente de securitate a datelor), acest departament trebuie să înțeleagă regulile pentru a gestiona eficient eventualele reclamații sau litigii.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Noiembrie 2019 | 1317 | Timp de citire: 2 min.

Noua lege a serviciilor de plată, care va înlocui actualul cadru legal în domeniu la mijlocul lunii viitoare, nu acoperă anumite operațiuni, cum ar fi cele cu numerar, printre altele. Asta înseamnă că, pentru anumite operațiuni, firmele nu trebuie să respecte obligațiile legii noi. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Când folosesc servicii financiare pentru plăți, clienții vor avea dreptul la mai multe informații

Personalul care gestionează reclamațiile trebuie să cunoască drepturile clienților privind informarea despre plăți (comisioane, date, cursuri de schimb), pentru a putea răspunde eficient și corect la eventualele plângeri legate de transparența tranzacțiilor.

Alexandros Bakos în Știri & Revista presei
Redactor, avocatnet.ro
15 Noiembrie 2019 | 1894 | Timp de citire: 3 min.

Noua lege a serviciilor de plăți va schimba radical domeniul acesta, în special din perspectiva posibilităților consumatorilor de a accesa servicii variate și de a fi mai bine protejați (în special împotriva fraudelor). Una din modalitățile prin care va avea loc această protecție este prin oferirea de informații specifice atât înainte de inițierea unei plăți, cât și după.  Citește articolul

ACCES GRATUIT
Lege oficializată

UPDATE Serviciile bancare se vor schimba considerabil, în curând. Ce trebuie să știe clienții

Departamentul de asigurări și reclamații trebuie să cunoască noile măsuri de siguranță pentru a înțelege mai bine riscurile de fraudă la plată și pentru a gestiona eficient eventualele situații neplăcute.

Alexandros Bakos în Știri & Revista presei
Redactor, avocatnet.ro
14 Noiembrie 2019 | 5770 | Timp de citire: 2 min.

România a implementat noua Directivă privind serviciile de plăți, prin publicarea legii de transpunere în Monitorul Oficial, miercuri. Acest lucru înseamnă că serviciile bancare și financiare se vor schimba, pentru cei ce le folosesc. De la mai multa siguranță pentru datele și informațiile bancare confidențiale, la servicii (teoretic) mai variate și mai bune, românii vor beneficia de mai multe avantaje, în domeniu. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Ridesharing: Yango se alătură celor patru aplicații autorizate oficial până acum

Evaluează impactul statutului legal al platformelor și șoferilor de ridesharing asupra polițelor de asigurare și a proceselor de gestionare a reclamațiilor în caz de incidente.

Dragoș Niculescu în Ghid auto
Redactor coordonator, avocatnet.ro
12 Noiembrie 2019 | 2 | 12201 | Timp de citire: 2 min.

De câteva săptămâni, patru dintre aplicațiile de transport alternativ din România au fost autorizate pentru a activa pe piața din țara noastră. Recent, cea de-a cincea astfel de companie prezentă în România, și anume Yango, a primit avizul tehnic din partea Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI), ceea ce înseamnă că aceasta, alături de celelalte patru avizate anterior, poate activa legal în continuare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Noi reguli la nivel european pentru comercianți în privința reducerilor de preț

Ei primesc și rezolvă reclamațiile clienților. Dacă cineva se plânge de o reducere, ei trebuie să știe noile reguli pentru a înțelege și a rezolva corect situația.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
12 Noiembrie 2019 | 2106 | Timp de citire: 3 min.

Într-un viitor nu foarte îndepărtat, comercianții de la noi vor putea fi obligați să adopte o transparență mai mare a prețurilor reduse. În scopul protecției consumatorilor, la nivelul Uniunii Europene (UE) a primit undă verde obligarea comercianților să afișeze prețul cel mai scăzut practicat o perioadă de timp înainte de aplicarea reducerii. Citește articolul