Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament poate fi interesat de riscurile de fraudă sau de nerespectare a regulilor, care ar putea duce la reclamații din partea clienților sau la necesitatea unor polițe de asigurare noi sau modificate pentru a acoperi riscurile.
Cadrul legal al serviciilor de plăți se va schimba radical, din 13 decembrie 2019. Printre altele, furnizorii de servicii de plăți vor fi nevoiți să adopte mai multe măsuri de securitate cu privire la datele financiare ale clienților, iar băncile vor fi nevoite să își deschidă infrastructura către entitățile non-bancare ce oferă servicii de plăți, astfel încât acestea din urmă să poată, efectiv, să presteze serviciile oferite. Din cauza complexității legii, însă, băncile și alte entități care oferă servicii financiare au un termen de conformare, care se va împlini ulterior datei de 13 decembrie 2019, data intrării în vigoare a modificărilor. Citește articolul
Ne ajută să știm cum trebuie să gestionăm reclamațiile clienților despre produsele noastre, ce drepturi au ei și care sunt pașii legali, inclusiv când se implică Protecția Consumatorilor.
În condițiile în care majoritatea magazinelor online au organizat promoții de Black Friday în weekendul ce tocmai a trecut, explicăm azi ce opțiuni au consumatorii care primesc produse cu defecte sau care nu funcționează ori care nu sunt mulțumiți de ele. Black Friday, adică Vinerea Neagră, este ziua din an cu cele mai mari reduceri de prețuri la produse. Citește articolul
Pentru acest departament, este esențial să știe cum se depun plângerile și ce tipuri de probleme pot duce la cereri de despăgubire, pentru a le putea analiza și rezolva corect.
În cazul zborurilor anulate sau cu întârzieri prelungite, în cazul refuzului la îmbarcare sau declasării, pasagerii români pot folosi un formular special de plângere contra companiei aeriene, pe care, în cazul unei soluții întârziate sau uneia nesatisfăcătoare, îl pot trimite chiar Autorității Naționale de Protecția Consumatorului (ANPC), dacă incidentul a avut loc în țară. Citește articolul
Departamentul trebuie să anticipeze posibilele reclamații ale clienților legate de plățile sau comisioanele interzise și să evalueze acoperirea asigurărilor pentru riscurile financiare legate de sancțiuni.
Noua lege a serviciilor de plăți va schimba radical acest domeniu. În esență, clienții băncilor vor beneficia de mai multă protecție și de posibilitatea de a recurge la mai multe servicii financiare oferite de instituții non-bancare, care vor putea accesa informațiile bancare ale clienților băncilor. Pentru a asigura respectarea noilor obligații de către bănci și de către instituțiile non-bancare care oferă servicii de plăți (însă și de către alte persoane, cum ar fi comercianții), noua lege a implementat și o serie de sancțiuni pentru anumite abateri de la prevederile actului normativ. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct cu soluționarea plângerilor clienților legate de servicii de plată și poate fi implicat în gestionarea eventualelor despăgubiri sau asigurări pentru erori.
Atunci când legislația este încălcată de firmele care oferă servicii de plată, consumatorii se pot adresa atât Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), cât și Băncii Naționale a României (BNR). Citește articolul
Dacă apar probleme legate de servicii de plată (erori, fraude, incidente de securitate a datelor), acest departament trebuie să înțeleagă regulile pentru a gestiona eficient eventualele reclamații sau litigii.
Noua lege a serviciilor de plată, care va înlocui actualul cadru legal în domeniu la mijlocul lunii viitoare, nu acoperă anumite operațiuni, cum ar fi cele cu numerar, printre altele. Asta înseamnă că, pentru anumite operațiuni, firmele nu trebuie să respecte obligațiile legii noi. Citește articolul
Personalul care gestionează reclamațiile trebuie să cunoască drepturile clienților privind informarea despre plăți (comisioane, date, cursuri de schimb), pentru a putea răspunde eficient și corect la eventualele plângeri legate de transparența tranzacțiilor.
Noua lege a serviciilor de plăți va schimba radical domeniul acesta, în special din perspectiva posibilităților consumatorilor de a accesa servicii variate și de a fi mai bine protejați (în special împotriva fraudelor). Una din modalitățile prin care va avea loc această protecție este prin oferirea de informații specifice atât înainte de inițierea unei plăți, cât și după. Citește articolul
Departamentul de asigurări și reclamații trebuie să cunoască noile măsuri de siguranță pentru a înțelege mai bine riscurile de fraudă la plată și pentru a gestiona eficient eventualele situații neplăcute.
România a implementat noua Directivă privind serviciile de plăți, prin publicarea legii de transpunere în Monitorul Oficial, miercuri. Acest lucru înseamnă că serviciile bancare și financiare se vor schimba, pentru cei ce le folosesc. De la mai multa siguranță pentru datele și informațiile bancare confidențiale, la servicii (teoretic) mai variate și mai bune, românii vor beneficia de mai multe avantaje, în domeniu. Citește articolul
Evaluează impactul statutului legal al platformelor și șoferilor de ridesharing asupra polițelor de asigurare și a proceselor de gestionare a reclamațiilor în caz de incidente.
De câteva săptămâni, patru dintre aplicațiile de transport alternativ din România au fost autorizate pentru a activa pe piața din țara noastră. Recent, cea de-a cincea astfel de companie prezentă în România, și anume Yango, a primit avizul tehnic din partea Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI), ceea ce înseamnă că aceasta, alături de celelalte patru avizate anterior, poate activa legal în continuare. Citește articolul
Ei primesc și rezolvă reclamațiile clienților. Dacă cineva se plânge de o reducere, ei trebuie să știe noile reguli pentru a înțelege și a rezolva corect situația.
Într-un viitor nu foarte îndepărtat, comercianții de la noi vor putea fi obligați să adopte o transparență mai mare a prețurilor reduse. În scopul protecției consumatorilor, la nivelul Uniunii Europene (UE) a primit undă verde obligarea comercianților să afișeze prețul cel mai scăzut practicat o perioadă de timp înainte de aplicarea reducerii. Citește articolul