Acest departament este direct interesat de comparația dintre diferitele tipuri de asigurări medicale de călătorie, condițiile de acoperire și procesul de gestionare a cererilor de despăgubire.
Atunci când vorbim despre accidente sau îmbolnăviri, printre altele, românii care călătoresc în străinătate, indiferent de motiv, trebuie să știe că aceste riscuri sunt acoperite de o asigurare facultativă ce poate fi încheiată înainte de plecarea din țară, respectiv asigurarea de călătorie. Totodată, riscurile medicale pot fi acoperite și prin cardul european de sănătate. De aceea, analizăm astăzi care modalitate de acoperire a riscurilor medicale este mai avantajoasă: asigurarea medicală de călătorie sau cardul european de sănătate. Citește articolul
Acest departament este specialist în asigurări și are nevoie să înțeleagă în detaliu produsele de asigurare de călătorie, ce acoperă, ce exclud și cum funcționează, pentru a gestiona polițele companiei sau a oferi consultanță.
În cazul în care călătoresc în străinătate, românii ar trebui să știe că neplăcerile provocate de eventualele accidente, îmbolnăviri, pierderea unui zbor, a actelor sau a bagajului și altele pot fi compensate printr-o asigurare facultativă de călătorie. Astfel, în scopul de a-i informa pe cei ce călătoresc în străinătate, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a lansat recent un ghid în care prezintă care sunt avantajele încheierii unei polițe de asigurare de călătorie. Citește articolul
Reglementările privind șoferii și mașinile de ridesharing pot influența polițele de asigurare necesare și modul în care sunt gestionate eventualele reclamații sau daune în urma unor incidente.
O vârstă și o experiență minimă, certificatul de atestare sau cazierul curat sunt doar câteva dintre condițiile pe care trebuie să le îndeplinească cei ce doresc să folosească aplicațiile de tip ridesharing pentru a obține venituri, potrivit unei ordonanțe de urgență a Guvernului ce a fost oficializată la începutul acestei luni. În esență, regulile pe care vor trebui să le respecte aceștia seamănă destul de bine cu cele pe care trebuie să le respecte șoferii de taxi. Citește articolul
Suspendarea permisului unui șofer poate avea consecințe asupra polițelor de asigurare ale vehiculelor companiei sau asupra gestionării unor eventuale daune. Este util să înțeleagă condițiile de suspendare și reducere.
Românii care au încălcat legislația rutieră și au permisul de conducere suspendat vor putea solicita reducerea perioadei de suspendare în mai multe cazuri, conform unui act normativ ce a fost oficializat recent, prin publicarea în Monitorul Oficial și care va intra în vigoare joi. Citește articolul
Acest departament este interesat de condițiile vehiculelor și de respectarea normelor, deoarece acestea pot influența asigurările și pot reduce riscul de incidente sau reclamații din partea clienților.
Cei ce doresc să folosească aplicațiile de tip ridesharing pentru a câștiga bani pot face acest lucru doar cu anumite mașini. Astfel, mașinile folosite pentru activități de transport alternativ trebuie să respecte, potrivit unei ordonanțe de urgență a Guvernului ce a fost oficializată la începutul lunii iulie, o serie de condiții privind vechimea sau numărul de locuri, dar și condiții legate de afișarea unor elemente de identificare a companiei și a mașinii. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă riscurile de încălcare a datelor personale pentru a evalua polițele de asigurare (ex: asigurări cibernetice) și pentru a gestiona posibilele reclamații sau despăgubiri rezultate din incidente.
În contextul în care autoritățile de la noi au început să aplice amenzi companiilor pentru nerespectarea obligațiilor impuse de Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), este important de amintit ce implică principiul „data privacy by design”. Concret, acest principiu, pentru a cărui încălcare s-a dat prima amendă din România pe GDPR, presupune că firmele trebuie să ia anumite măsuri înainte de a începe prelucrarea unor date personale. Citește articolul
Acest departament gestionează polițele de asigurare (cum ar fi cele pentru riscuri cibernetice) și cererile de despăgubire din partea clienților. O breșă de date poate activa aceste procese și poate duce la costuri semnificative.
A treia amendă dată în România pentru nerespectarea Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR) a fost aplicată pentru neprotejarea datelor clienților care au făcut achiziții online pe un site. De această dată, Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a aplicat o amendă mult mai mică decât primele două. Citește articolul
În cazul unor incidente cu angajații companiei în străinătate, informațiile despre asistența consulară pot fi relevante pentru procesul de gestionare a daunelor sau pentru a sprijini angajații în interacțiunea cu asiguratorii.
Ministerul Afacerilor Externe informează cetăţenii români care se află sau doresc să călătorească în Grecia că există un risc ridicat de incendiu de vegetaţie în data de 12.07.2019, pe fondul vântului şi al temperaturilor ridicate, pentru insula Rhodos. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe ce riscuri pot apărea din cauza șoferilor și cum pot fi prevenite prin verificarea cazierului, pentru a gestiona mai bine asigurările și eventualele reclamații venite din partea clienților sau a altor părți implicate.
Șoferii pot să lucreze pentru aplicațiile de ridesharing numai în măsura în care cazierul lor este curat, prevede Ordonanța transportului alternativ. Documentul a fost oficializat recent de Guvern pentru a stabili regulile în care pot activa în România aplicațiile de ridesharing precum Uber sau Bolt. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu rezolvarea rapidă și eficientă a problemelor și reclamațiilor clienților, iar o metodă clară și accesibilă de contact este esențială pentru acest proces.
Răspunzând la o întrebare preliminară adresată acesteia, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) s-a pronunțat asupra obligațiilor comercianților care vând produse sau servicii online de a pune la dispoziția clienților lor mijloace de comunicare, astfel încât cei din urmă să poată lua legătura cu primii. În esență, problema s-a pus în condițiile în care un astfel de comerciant nu pusese la dispoziție un telefon direct, ci doar o opțiune de „call-back” (care implica faptul că acel comerciant va contacta el consumatorul, după ce acesta va face o serie de pași). CJUE a spus că nu contează mijlocul de comunicare pus la dispoziție de comerciant, ci doar dacă acesta satisface criteriile de posibilitate de contact direct și de eficiență. Accentul s-a pus pe posibilitatea efectivă de informare și nu pe formă. Citește articolul