avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 700 soluții astăzi
Acasă Departament: Asigurări & Gestionarea Reclamatiilor

Departament: Asigurări & Gestionarea Reclamatiilor

ACCES GRATUIT

Motocicletele ușoare ar putea fi conduse și în baza permisului de conducere categoria B

Este interesat de riscurile de accidente și de cum ar putea afecta asigurările companiei sau ale angajaților, în cazul în care mai mulți oameni ar conduce motociclete, având în vedere noile reglementări.

Dragoș Niculescu în Ghid auto
Redactor coordonator, avocatnet.ro
25 Aprilie 2019 | 15 | 32434 | Timp de citire: 2 min.

Șoferii cu ceva experiență în conducerea mașinilor și care au cel puțin 24 de ani vor putea conduce și motociclete de capacitate relativ mică doar în baza permisului de conducere pentru categoria B, potrivit unui proiect de act normativ pus de puțină vreme în dezbaterea senatorilor. Măsura propusă recent ar putea da posibilitatea șoferilor auto care locuiesc în orașele cu trafic aglomerat să folosească mijloace de transport mai rapide și mai eficiente decât mașina, respectiv motociclete ușoare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Un acord verbal telefonic nu-i de-ajuns pentru modificarea unui contract de telefonie, televiziune sau internet

Departamentul care primește și rezolvă plângerile clienților trebuie să înțeleagă drepturile consumatorilor legate de contractele la distanță, inclusiv dreptul de retragere, pentru a gestiona corect reclamațiile.

Andreea Vrabie în Salarizare, taxare & relația cu statul
Asistent Marketing, avocatnet.ro
25 Aprilie 2019 | 2 | 12391 | Timp de citire: 2 min.

Românii trebuie să știe că mai au de parcurs niște pași după ce au acceptat, în cadrul unei convorbiri telefonice, o ofertă pentru serviciile de telefonie mobilă, internet sau televiziune. Exprimarea acordului verbal nu este de ajuns pentru a se încheia un contract la distanță. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Un român a scăpat de o datorie de peste 40.000 de euro prin conciliere, după negocieri cu banca

Acest departament se ocupă cu gestionarea și rezolvarea plângerilor sau reclamațiilor primite de la clienți. Articolul descrie o metodă eficientă, rapidă și gratuită de a soluționa o nemulțumire majoră a unui client, fără a apela la instanță, ceea ce este un model valoros pentru gestionarea reclamațiilor.

Andreea Vrabie în Salarizare, taxare & relația cu statul
Asistent Marketing, avocatnet.ro
25 Aprilie 2019 | 4 | 4742 | Timp de citire: 2 min.

Unui consumator din Maramureș i-a fost ștearsă o datorie de 44.621 de euro în urma unei negocieri cu banca, negociere facilitată de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), potrivit unui comunicat de presă al CSALB. Această sumă reprezintă un record valoric al cazurilor finalizate de Centrul de Soluționare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UE: Nerespectarea regulilor de protecție a consumatorilor poate duce la amenzi de 4% din cifra de afaceri

Acest departament trebuie să înțeleagă noile drepturi ale consumatorilor de a rezilia contractele în cazul practicilor neloiale, pentru a se pregăti să gestioneze un potențial număr mai mare de reclamații și pentru a asigura o soluționare corectă a acestora.

TRUSTED.RO în Aspecte juridice
25 Aprilie 2019 | 1732 | Timp de citire: 2 min.

Parlamentul European a adoptat pe 17 aprilie 2019 o directivă de modificare a mai multor acte normative privind contractele comerciale încheiate online între magazine și consumatori. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Marile magazine online riscă amenzi drastice dacă nu respectă noi obligații de securitate cibernetică

Acest departament este interesat de modul în care noile obligații legale pot influența polițele de asigurare cibernetică ale companiei și cum ar trebui gestionate potențialele cereri de despăgubire în cazul unui incident de securitate.

Alexandru Boiciuc în Știri & Revista presei
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Aprilie 2019 | 2 | 6025 | Timp de citire: 5 min.

Companiile mari care funizează servicii digitale, cum sunt, de exemplu, magazinele online, au, din acest an, obligații noi pe partea de securitate cibernetică. Măsurile vin în contextul în care atacurile informatice produc tot mai des probleme majore atât firmelor, cât și populației. Astfel, este nevoie de aplicarea unui nivel minim de securitate pentru a evita daunele și pierderile de date, dar și pentru a evita amenzile de până la 5% din cifra de afaceri, ce pot fi aplicate de autorități. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Ședința de informare privind medierea va fi opțională înainte de un proces, au stabilit deputații

Pentru companiile de asigurări, medierea este o metodă esențială pentru a soluționa cererile de despăgubire și disputele cu asigurații, într-un mod eficient și amiabil.

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Aprilie 2019 | 5 | 13073 | Timp de citire: 3 min.

Deputații au votat azi pentru modificarea Legii medierii astfel încât ședința de informare referitoare la mediere să fie opțională înainte de începerea unui proces, deși inițial se stabilise ca aceasta să fie obligatorie. Practic, în trecut, cererile de chemare în judecată ale celor care nu participau la această ședință de informare erau respinse, însă Curtea Constituțională a României (CCR) a decis că această obligație este neconstituțională. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Protecția secretelor comerciale

Obținerea secretelor comerciale ale unei firme este oficial interzisă

Acest departament se ocupă de eventualele procese sau reclamații legate de încălcarea secretelor comerciale și de posibilele despăgubiri, sau de gestionarea polițelor de asigurare relevante.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
24 Aprilie 2019 | 1 | 2712 | Timp de citire: 4 min.

De acum, firmele vor fi protejate mai bine de acțiuni care le afectează secretele comerciale, fără acordul lor. Practic, e vorba de intrarea recentă în vigoare a unui act normativ care interzice acțiuni de utilizare și divulgare a secretelor comerciale, dacă firma care deține secretele respective a luat măsuri suficiente de protecție a lor. Mai mult, inclusiv dobândirea secretului comercial este interzisă. În același timp, există și anumite excepții de la aceste reguli, majoritatea bazate pe interese publice. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Modificările făcute la Legea zilierilor ar putea descuraja munca sezonieră cu acte în regulă

Acest departament trebuie să verifice dacă polițele de asigurare existente acoperă noile obligații privind costurile medicale pentru muncitorii zilieri accidentați și să gestioneze eventualele solicitări de despăgubire.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
23 Aprilie 2019 | 1 | 4022 | Timp de citire: 4 min.

Obligarea zilierilor la plata contribuției sociale la pensii (CAS) la fel ca salariații ar putea să-i îndepărteze pe unii dintre cei care munceau până acum cu ziua de a mai lucra la fel sau i-ar putea aduce în situația în care să accepte mult mai ușor munca necalificată fără niciun fel de acte. Obligația este cuprinsă într-o ordonanță de urgență care a apărut de curând în Monitorul Oficial, alături de alte chestiuni care ar putea să aibă efecte negative în piața de muncă necalificată. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Mai nou, firmele și PFA-urile trebuie să achite îngrijirile zilierilor accidentați sau care au boli profesionale

Acest departament trebuie să înțeleagă că, pentru zilieri, firma plătește direct costurile medicale în caz de accident sau boală profesională, fără a beneficia de o asigurare clasică de la stat.

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Aprilie 2019 | 2 | 5251 | Timp de citire: 2 min.

Îngrijirile medicale necesare zilierilor implicați în accidente de muncă sau care capătă boli profesionale trebuie acoperite de-acum de către firmele și persoanele fizice autorizate (PFA) care îi angajează, conform unui act normativ oficializat recent. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Din mai, zilierii se vor putea asigura în sistemul public de sănătate

În condițiile în care firma devine responsabilă pentru cheltuielile medicale ale zilierilor în caz de accident de muncă, acest departament trebuie să fie pregătit să gestioneze eventualele reclamații și să evalueze necesitatea unor polițe de asigurare pentru a acoperi aceste riscuri.

Andreea Vrabie în Salarizare, taxare & relația cu statul
Asistent Marketing, avocatnet.ro
22 Aprilie 2019 | 2 | 5064 | Timp de citire: 1 min.

Începând cu data de 1 mai 2019, zilierii vor avea opțiunea de a se asigura în sistemul public de sănătate, conform unei ordonanțe de urgență publicate vineri în Monitorul Oficial. În prezent, zilierii nu au posibilitatea de a-și face o asigurare de sănătate, iar această ordonanță introduce opțiunea de plată a contribuției de asigurări sociale de sănătate (CASS). Citește articolul