Dat fiind că multe companii de asigurări sunt și administratori de fonduri de pensii, aceste schimbări le afectează direct produsele de pensii și modul în care sunt gestionate.
Administratorii pensiilor private ale românilor, adică cei ce se ocupă de Pilonul II de pensii, ar putea să se retragă din România, în condițiile în care Guvernul le-a cerut să-și majoreze capitalul social cu niște sume foarte mari, pentru a rămâne în activitate. Specialiștii atrag atenția că asta ar putea însemna desființarea Pilonului II. Citește articolul
Acest departament este interesat de aspectele legate de asigurarea proprietăților închiriate și de modul în care garanțiile și obligațiile contractuale influențează gestionarea daunelor sau a reclamațiilor.
Dacă vrei să te muți în chirie sau dacă te afli pe cealaltă parte a baricadei și vrei să dai o locuință în chirie, nu uita să închei un contract de închiriere. Prin întocmirea acestui contract vei fi protejat atât ca și chiriaș, cât și ca proprietar. Proprietarul va specifica în acest contract drepturile și obligațiile părților, valoarea chiriei, perioada pe care se încheie contractul de închiriere și alte detalii. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de modul corect de acțiune în cazul unui accident cu victime, deoarece respectarea procedurilor legale influențează direct validitatea asigurărilor și procesul de gestionare a oricăror reclamații.
În cazul nefericit în care un șofer este implicat într-un accident cu victime, mașina nu trebuie mutată sub nicio formă, indiferent de faptul că persoana accidentată spune că se simte bine sau că trebuie dusă urgent la spital, dar există și alte mașini cu care poate fi transportată, deoarece conducătorul auto riscă, pe lângă suspendarea dreptului de a conduce, și pedepse cu închisoarea de până la șapte ani. Citește articolul
Se ocupă cu gestionarea polițelor de asigurare și a cererilor de despăgubire, fie că este vorba de daune cauzate de produse nesigure, fie de pierderi rezultate din furturi.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Companiile de asigurări, fiind considerate instituții financiare, trebuie să desemneze o persoană care să prevină și să raporteze activitățile de spălare a banilor, conform legii.
Mai multe tipuri de entități trebuie să își desemneze o persoană responsabilă cu relațiile cu Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB), dacă nu vor să riște sancțiuni de până la 50.000 lei sau chiar închiderea firmei. În principal, acești responsabili au obligații de informare a autorității menționate, atunci când există suspiciuni rezonabile că anumite activități ar putea avea ca scop spălarea banilor sau finanțarea terorismului. Citește articolul
Poate influența calculul primelor de asigurare pentru acoperirea cheltuielilor juridice sau modul în care sunt gestionate plângerile care ar putea ajunge în instanță.
Onorariile minime ale avocaților din oficiu vor crește cu 141%, conform unui protocol încheiat astăzi între Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) și Ministerul Justiției. Majorarea vine după ce avocații au protestat, zilele trecute, din cauza alocărilor bugetare insuficiente prevăzute pentru plata avocaților din oficiu, în condițiile în care remunerațiile acestora erau oricum foarte mici. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu gestionarea plângerilor și cererilor de despăgubire. Articolul explică exact cum funcționează sistemul de compensații automate pentru întreruperi de curent, ceea ce este foarte util pentru a înțelege cum sunt tratate astfel de situații de neîndeplinire a serviciilor și cum ar putea fi abordate cererile de despăgubire, fie de la angajați, fie eventual pentru proprietatea companiei.
De la începutul acestui an, în cazul întreruperilor apărute în alimentarea cu energie electrică, consumatorii casnici primesc automat despăgubiri, fără să mai fie nevoiți să solicite acordarea acestora, potrivit unui act normativ al Autorității Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE). Totuși, aceste despăgubiri sunt acordate doar dacă întreruperea are o anumită durată. Citește articolul
Acest departament va fi direct afectat de extinderea perioadei în care clienții pot cere reparații sau înlocuiri pentru produsele defecte, necesitând ajustarea modului în care se primesc și se soluționează reclamațiile.
O propunere de directivă europeană - care, dacă ar fi adoptată, va trebui transpusă și în țara noastră - ar putea acorda protecții sporite consumatorilor, în relațiile cu comercianții, conform unei declarații de presă a Parlamentului European. Printre altele, ar urma să se extindă substanțial perioada în care un client poate solicita reparația sau înlocuirea unui produs care s-a defectat, considerându-se că defectul exista de la cumpărare, de la șase luni la unul sau chiar doi ani. Citește articolul
Dacă o companie are un departament dedicat gestionării asigurărilor, este vital să fie la curent cu toate detaliile despre polițele RCA, factorii de preț, reglementări și eventualele probleme de concurență pentru a gestiona eficient polițele și reclamațiile.
Deținătorii de autovehicule, indiferent că sunt persoane fizice sau juridice, sunt obligați de legislația în vigoare să încheie pentru acestea contracte de asigurare de răspundere civilă auto sau, după cum mai sunt acestea cunoscute, polițe RCA. În momentul de față, calculul valorii polițelor RCA se face ținându-se cont, în esență, de capacitatea cilindrică a motorului mașinii, de vârsta șoferului, cât și de numărul evenimentelor rutiere în care a fost implicat acesta din vina lui, dar Consiliul Concurenței (CC) recomandă ca valoarea RCA să se stabilească în funcție de mai mulți parametri. Citește articolul
Reducerea riscului de accidente cauzate de mașini periculoase, ceea ce poate duce la costuri mari cu asigurările și la numeroase cereri de despăgubire.
Jumătate din maşinile second-hand verificate anul trecut de inspectorii Registrului Auto Român în trafic aveau probleme tehnice. Citește articolul