Acest departament ar trebui să știe cum să gestioneze plângerile primite de la clienți sau de la concurenți legate de publicitatea înșelătoare și ce acțiuni trebuie întreprinse pentru a rezolva aceste situații.
“Reclama este sufletului comerţului”. Sau cel puţin aşa spune o vorbă din popor. În ultima perioadă suntem asaltaţi de numeroase reclame care te induc în eroare prin transmiterea unor informaţii incomplete despre achiziţionarea unor produse, lucru care inevitabil ne lasă cu un gust amar. Citește articolul
Anunțul despre pesta porcină este esențial pentru asiguratorii care oferă polițe în agricultură, iar estimările inflației pot influența valoarea daunelor și a primelor de asigurare.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
În cazul unui incident sau accident, o asigurare ar putea să nu acopere daunele dacă șoferul avea permisul expirat. Acest departament trebuie să fie conștient de astfel de situații pentru a evita complicații la despăgubiri.
Pentru a putea conduce o mașină pe drumurile publice din România, șoferii trebuie să îndeplinească o serie de condiții, cea mai importantă dintre acestea fiind deținerea unui permis de conducere pentru categoria din care face parte autovehiculul pe care îl conduc. O altă condiție, aproape la fel de importantă ca prima, este ca permisul auto să fie valabil, șoferii prinși conducând mașina cu permisul expirat riscând amenzi consistente. Citește articolul
Echipa de asigurări și gestionarea reclamațiilor trebuie să înțeleagă exact ce sume sunt eligibile pentru rambursare, inclusiv comisioanele intermediarilor, pentru a procesa corect cererile clienților și a rezolva litigiile.
Dreptul Uniunii Europene le permite consumatorilor să primească rambursarea prețului plătit pentru biletele de avion, atunci când zborul este anulat. Totuși, nu era clar dacă rambursarea se referea și la ceea ce s-a plătit terților, până recent. Totuși, Curtea de Justiția a Uniunii Europene (CJUE) a clarificat anumite aspecte legate de posibilitatea rambursării comisionelor plătite intermediarilor. Citește articolul
Companiile care oferă asigurări de sănătate angajaților sunt direct afectate de politicile naționale de sănătate. Depistarea precoce a bolilor grave precum cancerul poate influența costurile asigurărilor și buna gestionare a beneficiilor medicale oferite.
Recent, președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS) a prezentat cele mai mari realizări ale instituției, dar și câteva planuri de viitor. Astfel, potrivit acestora, medicii de familie ar urma să primească stimulente bănești pentru depistarea cazurilor de cancer în rândul pacienților. Citește articolul
Articolul menționează obligația unor administratori de a-și face polițe de asigurare, informație importantă pentru departamentele care se ocupă cu asigurările sau cu gestionarea daunelor.
Mâine intră în vigoare noua lege a asociațiilor de proprietari. Pentru administratorii de bloc, actul aduce câteva schimbări pe care le-am trecut azi în revistă: posibilitatea de a lucra și ca persoană fizică autorizată (PFA), cu contract de prestări servicii, necesitatea de a obține un certificat special, restricții la administrarea banilor asociației, interzicerea votului în numele proprietarilor din bloc, posibilitatea de a fi obligați de locatari să-și facă asigurări profesionale ș.a. Citește articolul
Articolul menționează Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) ca soluție pentru rezolvarea neînțelegerilor cu băncile. Acest lucru este relevant pentru gestionarea oricăror reclamații sau litigii pe care compania le-ar putea avea cu instituțiile financiare.
În momentul contractării unui credit, pe lângă contractul de credit, veți primi o anexă numită „grafic de rambursare” (sau „scadențar”, în unele cazuri). El poate fi foarte folositor pentru a înțelege implicațiile reale ale creditului - cât veți avea de plătit, cum sunt imputate plățile (ce veți plăti mai întâi - dobândă sau principal) etc. Totuși, trebuie să înțelegeți că graficul de rambursare nu produce efecte, prin el însuși. Citește articolul
Acesta este cel mai direct interesat. Departamentul se ocupă specific cu achiziționarea și gestionarea tuturor polițelor de asigurare ale companiei, precum și cu procesarea cererilor de despăgubire. Articolul oferă detalii practice despre tipurile de riscuri acoperite, diferențele dintre asigurări, procesul de despăgubire și rolul ocupantului în cazul unei daune, informații esențiale pentru activitatea lor zilnică.
În cazul producerii unui risc acoperit printr-o poliță de asigurare facultativă de locuință, nu are importanță că nu proprietarul locuia efectiv în locuință, ci un chiriaș sau altă persoană, ne-a explicat un consultant de asigurări. Din contră, e preferabil ca cineva să locuiască efectiv în acea locuință, pentru că pagubele pot fi minimizate, față de situația în care nu ar locui nimeni. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie la curent cu noile cerințe privind asigurarea de răspundere civilă profesională pentru administratori, pentru a se asigura că toate polițele necesare sunt încheiate și valabile.
De la neconvocarea adunării generale în condițiile prescrise în lege și până la folosirea în alte scopuri a banilor asociației: există destule contravenții pentru administratori și organele asociației în noua lege a asociațiilor, de vineri în vigoare. Amenzile contravenționale vor putea ajunge și până la 10.000 de lei, în unele cazuri, dar va exista tot timpul beneficiul plății la jumătate, în 15 zile, a amenzii prevăzute de lege pentru fapta imputată. Citește articolul
Informații despre cum se pot rezolva eficient și rapid neînțelegerile sau reclamațiile cu băncile, prin intermediul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor din Domeniul Bancar.
Veniturile din dobânzi sunt impozabile, potrivit Codului fiscal, cu o cotă de 10%, iar cei care obțin venituri din dobânzi și, eventual, alte tipuri de venituri nesalariale (din chirii, dividende, activități independente, drepturi de autor etc.) peste un anumit plafon sunt obligați să plătească și contribuția la sănătate (CASS), tot de 10%. Dacă de plata impozitului se ocupă banca, de CASS, dacă e cazul, se ocupă cel ce obține venitul și folosește, în acest scop, declarația unică. Veniturile din dobânzi se taxează prin acest nou formular fiscal, al cărui termen de depunere este 15 martie din anul de estimare a veniturilor. Citește articolul