Respectarea codului de etică ajută la prevenirea incidentelor sau reclamațiilor generate de comportamente necorespunzătoare, care ar putea duce la costuri sau la implicarea asigurărilor.
Recent, s-a stabilit un cod de etică ce prezintă, în mare parte, un set de principii și de norme de purtare pe care profesorii din învățământul preuniversitar trebuie să-l respecte. Codul de etică al profesorilor este inclus într-un act normativ al Ministerului Educației Naționale (MEN) și este aplicabil încă de la publicarea sa în Monitorul Oficial. Citește articolul
Dacă laptopurile firmei sunt asigurate, acest departament este interesat să știe cum pot fi limitate pagubele după un accident. Acțiunile rapide descrise în articol pot reduce costurile de reparație și pot preveni o pagubă totală, influențând cererile de despăgubire.
Ești conștient că nu e bine să verși lichide pe laptop, dar se poate întâmpla oricui. Prin urmare, merită să citești aceste sfaturi, poate salvezi la timp laptopul. Citește articolul
Ajută la evaluarea corectă a reclamațiilor primite de la clienți și la înțelegerea obligațiilor legale față de aceștia, mai ales când este vorba de protecția consumatorului.
Activitatea de publicare a unor anunțuri pe un site de vânzări nu este suficientă, prin ea însăși, pentru a determina calitatea de comerciant a persoanei care a publicat anunțurile respective. Ce contează, cu adevărat, a reținut Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) într-o hotărâre recentă, este activitatea în sine care a determinat publicarea acelor anunțuri. Citește articolul
Acest departament se ocupă intern de toate polițele de asigurare ale companiei, de la achiziționare până la gestionarea eventualelor daune și reclamații. Articolul este direct relevant pentru că oferă informații despre un tip de poliță (de risc cibernetic) pe care compania ar putea dori să o achiziționeze sau să o evalueze.
Companiile care vor să încheie o asigurare pentru incidentele de securitate pot apela momentan doar la doi asigurători români din cei 16 care practică asigurări generale, reiese dintr-o analiză a Autorității de Supraveghere Financiară (ASF). Citește articolul
Departamentul de asigurări trebuie să înțeleagă riscurile legate de bolile profesionale pentru a gestiona eficient polițele de asigurare ale companiei și pentru a procesa eventualele cereri de despăgubire în cazul unor astfel de evenimente.
Boala profesională apare prin exercitarea unei meserii sau profesii, conform legislației din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Aceasta poate avea mai multe cauze, una dintre ele fiind suprasolicitarea organismului în timpul muncii. Citește articolul
Administrează polițele de asigurare care pot acoperi pierderile cauzate de boli animale și gestionează eventualele cereri de despăgubire.
Se anunţă un Crăciun sumbru pentru miile de români din localităţile afectate de pesta porcină. Virusul face încă ravagii în 13 judeţe, iar acolo unde boala a fost eradicată, abia din decembrie ar putea fi permisă creşterea porcilor. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care funcționează legile civile și procedurile de executare, deoarece aceste aspecte pot influența modul în care sunt analizate, soluționate și despăgubite cererile de asigurare sau reclamațiile primite de companie.
Conferința “Aplicarea codurilor fundamentale în Anul Centenarului Marii Uniri”, organizată de Baroul Mureș în colaborare cu Institutul Naţional pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Avocaţilor (INPPA) și Curtea de Apel Târgu Mureș, va avea loc sâmbătă, 13 octombrie 2018. Citește articolul
Pentru a gestiona eficient dosarele de despăgubire și a colabora cu firmele de asigurări în cazul accidentelor de muncă.
Rezultatul cercetării unui accident de muncă trebuie consemnat de angajator într-un proces-verbal de cercetare, conform legislației din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Practic, acesta este unul dintre documentele esențiale care trebuie să figureze în dosarul pentru cercetarea unui asemenea eveniment. Citește articolul
Articolul detaliază modul în care se acordă despăgubiri pentru răniri, similar cu gestionarea unor cereri de despăgubire sau polițe de asigurare. Acest departament ar fi interesat de criteriile de eligibilitate, tipurile de cheltuieli acoperite și procedurile implicate pentru a putea gestiona eficient astfel de situații, fie că sunt interne, fie că implică relația cu o companie de asigurări.
Polițiștii răniți în timp ce desfășoară activități specifice au dreptul, după cum stabilește legislația în vigoare, la mai multe tipuri de despăgubiri. Despăgubirile implică acordarea unor sume de bani polițiștilor răniți, iar în cazurile mai grave, adică în cazul decesului lor, despăgubirile se acordă familiilor acestora. Un act normativ publicat recent în Monitorul Oficial stabilește că aceste despăgubiri se acordă polițiștilor, indiferent de momentul în care aceștia au fost răniți, respectiv în timpul programului de lucru sau în afara lui. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de cum se pot gestiona eficient și rapid dosarele de daună după accidente minore, facilitând relația cu asigurătorii și obținerea despăgubirilor.
Șoferii care sunt implicați într-un accident rutier sunt obligați, potrivit legislației rutiere în vigoare, să se prezinte, în cel mult 24 de ore de la producerea accidentului, la o unitate de poliție și să declare evenimentul în care au fost implicați. Totuși, există situații în care șoferii nu trebuie să ia legătura cu un polițist, mai exact, în situația în care șoferii decid să încheie o constatare amiabilă de accident. Iată când se poate încheia un astfel de document, cum se completează și de unde se poate procura un formular de constatare amiabilă. Citește articolul