Acest departament trebuie să fie informat despre potențiale riscuri care ar putea duce la daune materiale (ex: inundații) pentru a evalua acoperirea asigurărilor și a pregăti gestionarea eventualelor solicitări de despăgubire.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Cei care se ocupă de gestionarea reclamațiilor pot folosi aceste tehnici de comunicare pentru a înțelege pe deplin situația și emoțiile clienților, ajutând la rezolvarea mai rapidă și mai eficientă a problemelor.
De multe ori, când îi întrebi “Cum a fost la școală?”, vei primi un răspuns monosilabic: “Bine”. Află cum poți descoperi ce altceva mai cuprinde acest „bine” și cât de bine este, de fapt. Citește articolul
Departamentul de asigurări are nevoie de metode clare și sigure pentru a verifica identitatea și adresa clienților, a asiguraților sau a celor care depun reclamații, în special când aceștia locuiesc în străinătate. Noile reguli de dovadă a domiciliului pot simplifica procesul de verificare necesar pentru încheierea polițelor și gestionarea eficientă a reclamațiilor, asigurând conformitatea legală.
Cetățenii români cu domiciliul în străinătate vor putea solicita acte de identitate în care se vor înscrie date privind domiciliul acestora din străinătate, astfel încât aceștia să poată face dovada domiciliului sau reședinței și cu ajutorul cărții de identitate, nu doar cu pașaportul. Măsura este prezentă într-un proiect de act normativ înregistrat recent la Senat pentru dezbatere. Citește articolul
Pentru a înțelege cum o schemă de compensare de stat poate influența produsele de asigurare pentru agricultori și procesul de gestionare a daunelor.
Guvernul va implementa o schemă de ajutor pentru românii care cresc porci și care au fost păgubiți din cauza pestei porcine africane care a lovit România în ultimele luni, se arată într-un proiect de act normativ inițiat de Ministerul Agriculturii. Citește articolul
Pe măsură ce mai mulți oameni dețin criptomonede, pot apărea noi nevoi de protecție (asigurare) pentru aceste bunuri, iar departamentul trebuie să fie pregătit pentru noi tipuri de cereri sau probleme.
Românii sunt familiarizaţi cu termenul de criptomonede, unul din 10 români deţinând criptomonede în timp ce 33% dintre ei vor să cumpere, conform unui studiu realizat de o platformă globală care permite tranzacţionarea de criptomonede. Citește articolul
Acest departament gestionează plângerile clienților, inclusiv cele legate de primirea mesajelor comerciale nesolicitate, și trebuie să știe cum să le soluționeze corect pentru a evita escaladarea problemelor și posibile sancțiuni.
Este una dintre situațiile foarte des întâlnite în practică: o persoană se înscrie la un concurs pe un website, bifând că este de acord cu "termenii și condițiile de concurs". Nu există, însă, nicio referire la faptul că, drept consecință a participării la concurs, persoana în cauză va primi mesaje comerciale de la operatorul concursului (care, de obicei, este o companie). Citește articolul
Acest departament se ocupă de plângerile clienților și trebuie să înțeleagă incidentele legate de datele personale pentru a evalua eventualele daune sau necesitatea unei asigurări.
Una dintre obligațiile cele mai importante pe care le au operatorii de date personale și împuterniciții lor, conform Regulamentului general privind protecția datelor (sau GDPR, pe scurt), este aceea de a asigura măsuri tehnice și organizatorice adecvate riscului pe care îl presupune prelucrarea datelor personale. Cu alte cuvinte, e important să fie conștientizat gradul de risc pe care îl presupune activitatea zilnică de prelucrare a datelor personale și trebuie construite politici de securitate în măsură să preîntâmpine ori să minimizeze riscul unor incidente de securitate. Citește articolul
Articolul descrie situații care au dus la amenzi și plângeri, esențial pentru a evalua riscurile de despăgubiri și pentru a înțelege ce tipuri de incidente pot genera reclamații legate de date.
În anul 2017, o pondere însemnată în numărul plângerilor și sesizărilor adresate Autorității Naționale pentru Supravegherea Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a fost reprezentată de petițiile prin care s-au semnalat situații diverse de încălcare a dispozițiilor legale privind condiţiile în care date personale au fost dezvăluite publicului larg (prin publicarea pe Internet, de exemplu), către terțe persoane neautorizate sau către diverse entităţi de drept public şi privat, fără să fi fost obţinut în prealabil acordul persoanelor vizate, fără să existe un alt temei legal sau fără informarea acestora. Citește articolul
Acest departament gestionează polițele de asigurare ale firmei și poate fi implicat în procesarea daunelor sau reclamațiilor rezultate în urma accidentelor de muncă, având nevoie de documentația corectă a investigației.
Cercetarea accidentelor de muncă este obligatorie, conform legislației securității și sănătății în muncă (SSM), însă angajatorii se pot ocupa de investigarea acestor evenimente numai atunci când există cazuri de incapacitate temporară de muncă. În celelalte cazuri, cercetarea o fac autoritățile statului. Citește articolul
Întârzierile în transport cauzate de blocaje pot genera cereri de despăgubire sau pot afecta polițele de asigurare pentru mărfurile sau serviciile care sunt în tranzit.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul