Acest departament trebuie să cunoască posibilele probleme legale legate de încălcarea GDPR sau a libertății de exprimare, pentru a evalua riscurile financiare, a stabili necesarul de asigurări și a gestiona eficient eventualele reclamații.
Prelucrearea datelor personale și obligațiile generate de Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) pot afecta dreptul la liberă exprimare, în special în domeniul jurnalismului. Pentru a preveni o limitare nejustificată a dreptului la liberă exprimare, GDPR prevede posibilitatea anumitor derogări de la obligațiile acestuia, în contextul libertății de exprimare. Citește articolul
Acest departament gestionează asigurările companiei și posibilele reclamații legate de accidente de muncă sau boli profesionale, iar respectarea normelor SSM minimizează aceste riscuri.
Prevenirea este o activitate obligatorie și esențială pentru o companie, scopul fiind ca salariații acesteia să lucreze într-un mediu cât mai ferit de riscul de accidentare sau de riscul de a căpăta boli profesionale. Conform legislației în vigoare, angajatorii au mai multe obligații pe partea de prevenire a riscurilor profesionale. Citește articolul
Acest departament gestionează reclamațiile și ar trebui să știe cum să acționeze în cazul unor cereri de despăgubire legate de încălcarea GDPR, inclusiv cum pot fi folosite asigurările, dacă este cazul.
Persoanele care suferă un prejudicu în baza încălcării Regulamentului general privind protecţia datelor (GDPR) pot cere (şi obţine) repararea integrală a prejudiciului. Astfel, există o serie de elemente care trebuie luate în considerare de o persoană care consideră că i-au fost încălcate drepturile prevăzute în cadrul GDPR şi vrea, astfel, să obţină despăgubiri. Citește articolul
Neglijarea evaluării riscurilor SSM poate duce la accidente, despăgubiri și costuri mai mari cu asigurările. Acest departament este interesat să minimizeze riscurile care pot genera reclamații sau cereri de despăgubire.
Una dintre cele mai importante obligații pe care le au companiile în domeniul securității și sănătății în muncă (SSM) este evaluarea riscurilor, deoarece în funcție de asta se decide ce măsuri trebuie luate pentru protejarea salariaților. Însă cum se face o evaluare a riscurilor? Mai jos sintetizăm cei opt pași ce trebuie parcurși, conform unui ghid oficial al Inspecției Muncii. Citește articolul
Defecțiunile la vagoane, întârzierile sau anulările de trenuri pot duce la nemulțumiri și cereri de despăgubire din partea călătorilor, care trebuie gestionate conform politicilor de asigurare și reclamații.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament se ocupă de polițele de asigurare ale companiei și de gestionarea oricăror reclamații rezultate din accidente de muncă sau boli profesionale.
Pe partea de securitate și sănătate în muncă (SSM), firmele sunt obligate să evalueze riscurile la care pot fi expuși salariații, prevede legislația în vigoare. Totodată, companiile mai trebuie să țină o evidență a accidentelor de muncă. Citește articolul
În cazul unei breșe de date care implică informații sensibile, pot apărea reclamații și cereri de despăgubire. Departamentul de Asigurări & Gestionarea Reclamațiilor trebuie să înțeleagă natura acestor date și implicațiile lor, pentru a gestiona eficient eventualele incidente.
Există o anumită categorie de date personale cu privire la care prelucrarea e interzisă. Regimul special e dat de tipul de date care compun categoria menţionată anterior - informaţii sensibile cu privire la orientările politice, sexuale sau religioase, printre altele. Regulamentul general privind protecţia datelor (GDPR) prevede că astfel de date nu pot fi prelucrate (e vorba inclusiv de o interdicţie de folosire sau stocare a astfel de informaţii). Totuşi, există anumite excepţii de la aceste interdicţii. Citește articolul
Incidentul feroviar cu poluare va genera, probabil, cereri de despăgubire și va implica gestionarea dosarelor de asigurare pentru daunele produse mediului și eventualele întreruperi de trafic.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie la curent cu măsurile de siguranță pentru a gestiona eficient polițele de asigurare și eventualele cereri de despăgubire sau reclamații care pot apărea în urma unor incidente la locul de muncă.
În caz de incendiu la locul de muncă, angajatorii trebuie să ia măsurile care se impun atât pentru stingerea acestuia, cât și pentru acordarea primului ajutor și evacuarea tuturor lucrătorilor. Aceasta este una dintre obligațiile firmelor în domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Citește articolul
Departamentul de Asigurări este direct interesat de informațiile ce pot preveni evenimente rutiere. Nerespectarea limitelor de viteză crește riscul de accidente, ceea ce poate duce la creșterea costurilor asigurărilor și la gestionarea unor situații complexe de daune.
Şoferii care depăşesc limitele legale de viteză riscă sancţiuni care pot varia de la o amendă minimă până la suspendarea permisului de conducere pentru 90 de zile. În plus, şoferii care circulă la limita dintre viteza regulamentară şi depăşirea ilegală a vitezei nu pot contesta sancţiunile în baza marjei de eroare a aparatelor radar. Citește articolul