Este important de știut că un vehicul cu înmatricularea suspendată poate afecta valabilitatea asigurărilor și poate complica procesul de gestionare a daunelor sau reclamațiilor în cazul unui accident.
În cazurile în care se schimbă proprietarul unei mașini, Codul rutier stabilește o perioadă mai mare în care noul proprietar să fie obligat să notifice autorităților tranzacția. În caz contrar, înmatricularea automobilului este suspendată automat, iar cel care circulă cu acesta riscă o amendă de până la 2.900 de lei. Prevederile respective se aplică din data de 20 mai 2018. Citește articolul
Un ITP expirat sau o înmatriculare suspendată pot anula acoperirea asigurării în cazul unui accident, ceea ce ar expune compania la costuri semnificative și neplanificate, pe care departamentul de asigurări trebuie să le prevină.
În situația în care inspecția tehnică periodică (ITP) a unei mașini expiră, înmatricularea acesteia este suspendată automat, potrivit unor prevederi care se aplică din data de 20 mai 2018. Astfel, șoferii care circulă în continuare cu respectivul automobil riscă atât o amendă pentru lipsa ITP-ului valabil, cât și una pentru condusul în timpul suspendării înmatriculării, totalul putând să ajungă la 5.800 de lei. Citește articolul
Îmbunătățește interacțiunea cu clienții în timpul procesării daunelor sau reclamațiilor, ajutând la construirea încrederii, la de-escaladarea conflictelor și la o rezolvare mai rapidă și eficientă.
Cum anume iti poate fi de folos acest articol? Avem vreo 9 motive: 1 - interlocutorul te va intelege mai bine si devii mai convingator, 2 - convingi mult mai repede clientul, seful, sau angajatul, 3 - intri pe aceeasi lungime de unda rapid cu orice interlocutor, discutand despre cele vazute, despre cele auzite sau despre cele simtite; 4 - veti vorbi aceeasi limba, te poti face mai placut in orice conversatie, 5 - dincolo de ceea ce spui, vei dezvolta un nivel de comunicare activ cu interlocutorul, 6 - te vei face mai usor de inteles, vei transmite mesaje mai ferme si mai clare, 7 - scoti comunicarea din impas, 8 - sentimentul de incredere apare mai rapid, 9 - iti dai seama din e-mailurile primite cu ce fel de om ai de-a face si vei sti cum sa-i raspunzi convingator. Citește articolul
Un număr mare de amenzi pentru viteză poate influența costurile asigurărilor pentru flota companiei. Acest departament ar fi interesat să înțeleagă impactul legal pentru a putea evalua și gestiona mai bine riscurile pentru asigurări.
Acele erori maxime de măsurare ale aparatelor radar, așa cum sunt reglementate prin act normativ, sunt relevante doar când respectivul aparat e verificat și omologat de autorități pentru a intrat pe piață, potrivit unei decizii a Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ) care a apărut recent în Monitorul Oficial. Asta înseamnă că șoferii nu se pot prevala de ele pentru a contesta sancțiunile pentru depășirea limitelor legale de viteză, pentru că marja de eroare legală nu e relevantă la momentul constatării contravenției rutiere. Citește articolul
Departamentul procesează date personale ale clienților pentru gestionarea asigurărilor și a reclamațiilor, fiind obligat să le explice clar acestora cum sunt folosite datele lor conform GDPR.
Dimensiunea fontului cu care sunt scrise informațiile importante pentru noi, ca utilizatori ai unui serviciu, ca potențiali clienți, ca vizitatori ai unui site de internet etc. e invers proporțională cu importanța acelor informații. Aici intră și alegerea de a plasa informațiile astea esențiale acolo unde numai un ochi neobosit și neplictisit poate să le vadă și să decidă să le citească. De fapt, să pui la coadă, sub asterisc, informațiile pe care clientul/utilizatorul ar trebui să le știe înseamnă să mizezi clar pe faptul că n-o să le citească. Ce facem acum, în era Regulamentului european de protecție a datelor personale (GDPR), referitor la informațiile ce trebuie oferite cu privire la colectarea și utilizarea datelor personale? Citește articolul
Valabilitatea ITP-ului unui vehicul este adesea o condiție importantă pentru ca o asigurare să fie valabilă în cazul unui eveniment rutier. Acest departament trebuie să fie la curent cu excepțiile sau modificările ITP pentru a gestiona corect politele de asigurare și eventualele reclamații.
Utilizatorii de scutere, dar și de alte vehicule, ar putea scăpa de obligația de a supune vehiculul deținut inspecției tehnice periodice (ITP). Această măsură se regăsește într-o propunere legislativă înregistrată recent la Senat pentru dezbatere. Citește articolul
Acest articol este relevant pentru că vorbește despre simplificarea procedurilor pentru tratamente medicale în străinătate. Departamentul de Asigurări este interesat de modul în care aceste schimbări pot influența polițele de asigurare de sănătate oferite de companie, procesarea cererilor de despăgubire și acoperirea costurilor pentru angajații care au nevoie de astfel de tratamente complexe.
România este departe de a asigura tratamentul multor pacienţi care suferă de boli grave. Şi de cele mai multe ori, birocraţia din sistem îi ucide, înainte să îşi încerce şansa în străinătate. Citește articolul
Este crucial pentru a evalua riscurile și a dezvolta produse de asigurare (de exemplu, de viață, de sănătate) care să corespundă modului în care oamenii își organizează viața și familia astăzi, având în vedere vârsta la care se căsătoresc și au copii.
Peste o jumătate de milion de copii s-au născut în afara căsătoriei, în România ultimilor şapte ani, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică. Citește articolul
Gestionează plângerile primite de la clienți sau angajați, iar refuzul sau întârzierea accesului la date personale poate genera reclamații serioase care trebuie rezolvate.
Companiile care folosesc date personale în activitatea lor curentă trebuie să dea acces românilor la ele, la cerere, conform Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). În acest sens, firmele trebuie să-și pregătească proceduri interne de lucru pentru gestionarea eventualelor cereri de acces ce vor veni de la persoanele fizice. GDPR se va aplica, în toată Uniunea Europeană, începând din 25 mai 2018. Citește articolul
Acest departament gestionează reclamațiile și dosarele de asigurare, care adesea conțin multe informații personale sensibile despre clienți, ce trebuie prelucrate corect și legal.
În contextul intrării în vigoare a Regulamentului european privind protecția datelor personale (GDPR), pe 25 mai 2018, discuțiile referitoare la datele personale pot fi dificil de mestecat pentru cineva care nu știe la ce anume se referă. Mai exact, ce sunt datele personale și ce înseamnă că cineva le prelucrează, inclusiv cine anume le prelucrează? Citește articolul