Pentru companiile de asigurări, îmbătrânirea populației este o informație cheie, deoarece influențează produsele de asigurare (sănătate, viață, pensii), riscurile asociate și strategiile de prețuri.
România avea, la începutul acestui an, 22,194 milioane de locuitori înregistraţi oficial după domiciliu, în scădere cu circa 29.000 comparativ cu începutul anului 2017. Citește articolul
Articolul menționează necesitatea unui sistem de asistență pentru utilizatori și posibilitatea de a acorda calificative, aspecte legate de gestionarea solicitărilor și a feedback-ului clienților.
Serviciile de ridesharing (precum Uber) vor trebui să se autorizeze și să funcționeze în România în baza unui proiect legislativ înregistrat recent la Senat. Acoperind un vid legislativ de la noi, aceste companii vor trebui să plătească și o taxă anuală în vederea funcționării legale, vor trebui să-și verifice periodic șoferii, iar aceștia din urmă vor fi nevoiți să aibă asupra lor întotdeauna mai multe documente cerute de lege, pentru control. Proiectului nu-i scapă nici aspectul fiscalității, pentru că se prevede obligația de a da un document fiscal electronic pasagerului, șoferii neavând voie să ceară nici măcar un leu în plus de la pasagerii lor. Citește articolul
Acest departament ar putea gestiona reclamațiile legate de protecția datelor și ar fi implicat în asigurări care acoperă riscurile legate de pierderea sau accesul neautorizat la date.
Dat fiind faptul că în ultima perioadă am tot scris despre aplicarea Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR) în cazul firmelor de contabilitate, am strâns astăzi toate informațiile utile profesioniștilor din domeniul-contabil, cei care au acces la datele personale ale angajaților și trebuie să cunoască astfel prevederile aplicabile din 25 mai 2018. Citește articolul
Existența unei infrastructuri periculoase și a riscului de accidente poate duce la cereri de despăgubire și reclamații din partea clienților sau a publicului.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Pentru că articolul vorbește despre o problemă legată de o casă de asigurări de sănătate și o notificare de plată greșită. Este important de știut cum sunt gestionate litigiile și reclamațiile legate de asigurări și cum se tratează erorile în comunicările către asigurați.
O femeie din localitatea Vânători susţine că a primit o somaţie, pe numele fiicei sale în vârstă de 6 ani, privind achitarea unei datorii către Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate, ce ar reprezenta contravaloarea spitalizării copilei în 2015. Citește articolul
Se ocupă cu încheierea polițelor de asigurare obligatorii pentru bunurile cumpărate prin proiectele de finanțare, conform cerințelor programului.
Site-ul Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii (AIPPIMM) nu mai funcționează de aproape o lună de zile, după ce procedurile de implementare pentru programele de finanțare din fonduri naționale au fost publicate pentru dezbatere publică. Acest lucru creează neplăceri atât antreprenorilor care intenționează să acceseze programele naționale de finanțare în acest an, dar și celor care au acorduri de finanțare încheiate anul trecut, aflându-se încă în etapa de implementare. Citește articolul
Riscurile de accidente pe drumurile deteriorate pot duce la daune și reclamații, ceea ce interesează departamentul de asigurări al companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Articolul descrie riscul de scurgeri de date și consecințele acestora, informații utile pentru evaluarea necesității unor polițe de asigurare împotriva riscurilor cibernetice și gestionarea eventualelor solicitări de despăgubire.
Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) impune companiilor să ia și măsuri tehnice obligatorii care să demonstreze că datele personale au fost securizate, iar prevederile sunt valabile și pentru firmele de contabilitate. Și cum încălcarea securității datelor cu caracter personal poate avea efecte nedorite, companiile trebuie să anunțe, spre exemplu, eventualele breșe de date apărute. Citește articolul
Acest departament este interesat pentru că ei se ocupă direct cu cererile de despăgubire și reclamațiile clienților. Decizia Curții le oferă o claritate legală despre când compania trebuie să plătească compensații, ajutându-i să gestioneze eficient aceste situații.
O grevă spontană a personalului navigant, determinată de restructurarea companiei, nu constituite o împrejurare care să exonereze compania aeriană de la plata compensaţiilor în cazul anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor, a concluzionat recent Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul
Nerespectarea regulilor de protecție a datelor poate duce la reclamații sau procese. Acest departament trebuie să înțeleagă riscurile pentru a evalua ce tip de asigurări sunt necesare și cum să gestioneze eventualele daune.
Pentru a se conforma prevederilor din Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), firmele de contabilitate trebuie să urmeze anumiți pași, începând cu stabilirea datelor personale pe care le colectează și monitorizarea continuă a a prelucrării acestor date. De altfel, importanța departamentului financiar-contabil în tratarea GDPR este dată de faptul că acesta are acces la multe dintre datele personale ale angajaților, uneori chiar la toate. Citește articolul